/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Dropper tool problemer
Fra : ilgp
Vist : 209 gange
100 point
Dato : 21-02-15 22:39

Jeg bruger psp 10. Jeg har et problem med at når jeg trykker på dropper Tool for at finde en farve inde i billedet som jeg gerne vil have på rammen, så husker den ikke farven. Så snart jeg trykker på malerspanden går den tilbage til den "gamle" farve. Har før haft problemet, men kan ikke huske hvordan jeg fik det løst. Det er noget med en indstilling, må have fået trykket på noget.
Er der mon hjælp at hente her?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 22:44

Er der ikke noget med at man skal trykke CTRL samtidig med at man klikker på farven?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 22:49

Næe det skal man så ikke, jeg har 9'eren, prøv at resette preferencer i Menu
File > Preferences, Reset Preferences

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 22:58

Der er andre der har haft det problem, en har gemt billede i andet format, .psp og så "gemt det tilbage til oprindeligt" igen så virkede det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-15 09:21

Der var noget med CTRL, men om det virker i 10'eren ved jeg ikke!

Når du har valgt malespanden så prøv at taste CTRL inde på billede,
så skifter spanden til vælg farve, klik en gang og slip CTRL så er spanden tilbage!

Annuller spørgsmålet
Fra : ilgp

Dato : 22-02-15 11:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Har ringet til en og fundet ud af at det er fordi billedet var blevet til et baggrunds layer. Det skal ændres til et raster layers, så fungerer det igen.