/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
justering at gulvvarme
Fra : janik
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 20-02-15 22:42

jeg fedter rundt med at justere flowet på mit
gulvvarme .
Hvad ved skal de flow ventiler til gulvvarme dreje for at give mere flow syntes ikke
jeg kan finde det nogen steder ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 08:58

Almindeligvis drejes ventiler mod uret for at åbne for gennemgang.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-15 13:53

Kode
jeg fedter rundt med at justere flowet på mit
gulvvarme

Ventilen skal venstre om for at åbne / skabe mere flow i gulvvarmen. Men det tar lang tid før du kan mærke ændringen på temp. på gulvet, så du skal lige vente en dags tid efter at du har ændret på ventilen for at se om det er den rette indstilling/temp.
Der er også nogle gulvvarme hvor der er en pumpe på, så er det hastigheden på den der skal ændres for at skabe mere flow.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 21-02-15 16:25

Tak for svaret Hejdu58.