/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google Maps
Fra : mig-selv
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 20-02-15 18:58

Søger et program der kan hente mine ruter ned fra google drev, og det skal være med alle detaljer/ vejnavne fra ruten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 09:03

Jeg bruger ikke Google drev, men der er et program til windows phone som hedder "here beta for android" ...........................måske det kan klare sagen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-15 10:11

Eller lettere brug en ipad...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 16:23

det skal ned på pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 16:55

Kan google maps i pc-udgave ikke komme i kontakt med google drevet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:09

Hvor henter jeg lige det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:11

Jeg kan sagten bruge Google Earth, men det er ikke som et kort men satelit og jeg ville gerne have ruten på et kort som et billede JPEG

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 17:13

www.google.dk
Ved siden af "Log in" er der 9 prikker > og de indeholder bla.a "maps"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:17

Det kan ikke downloades til ofline visning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 17:18

Og hvis du så savner et godt klippeværktøj så findes det i Vista, Win 7 og Win 8
Sart > søg > klippeværktøj > lige til at hente.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:23

Jeg har kortet, men skal have det ned på pc med alle detaljer = og de forsvinder hvis jeg bare tager et snapshot af Google maps.
Selve filen der laver ruten i Maps er en KMZ fil som kan åbnes med Earth (og Maps) med alle detaljer
me jeg kan heller ikke lave det om til et almindelig kort (stort jpeg billede) med Earth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 17:26
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:26

Afstanden på kortene er på over 100km og der er ingen detaljer på Maps - før man zoomer ind og så skal der laves mange snapshots og de skal klistres sammen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 17:32

Citat
http://peecee.dk/upload/view/447923

Kan jeg sagtens lave, men der er ingen detaljer med og jeg vil helt ned til gadenavne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 18:33

Vil du have det på pc skærmen eller skal det printes ud.

Du kan evt printe grovkortet ud og printe detaljerne ud for sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 18:53

Det skal kunne åbnes på pc (offline), med alle detaljer - ikke printes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 19:02

Ruten kan sagtens vises i Earth
http://spic.dk/index.php?view=6841424541548
men vil gerne have det som stort kort, ikke satelit - og skal jeg lave shots, bliver jeg aldrig færdig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 19:07

En billig tablet var måske sagen og så bruge HERE (Nokia)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 19:19

Jeg prøvede lige med tabletten.

Offline kan den zoome fra hele DK ned til min vej, men kan ikke køre ret meget til siderne.

Min telefon kan godt i offline

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 19:26

Jeg henter lige et helt DK kort, og prøver.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-15 19:35

Jeg har sikkert ikke forstået spørgsmålet, men

vor nevø har indlagt en icon på min iPad med Google Eath,
når jeg klikker på den ser jeg først lokalt hvor vi bor,
jeg kan med fingrene vandre og sprede og se alle veje: Fjordvej, Kystvej også videre,
jeg kan endda se de enkelte huse, sågar naboens trillebør.

Og jeg kan samle fingrene og se mere hele Danmark, ja hele verden,
og kan så sprede fingre igen på et hvilket som helst andet sted og se detailler også der.

Jeg bruger min PC til det den er god til, bl.a. til at svare i kandu med et rigtigt tastatur,
og jeg bruger min iPad til det den er god til, bl.a. at søge i google earth...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 19:55

Billig 10,1 tablet
Startet HERE beta for Android
Hentet DK kort
Afbrudt WIFI
Den har ikke monteret mobilkort

Zomet ind til mig selv
Zoomet ud og ind på vejle med gadenavne og det hele - som map

Så det kan man altså, og det er en billig tablet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 20:01

Tror i misforstår...

Jeg har oploadet en RUTE til Maps = RUTEN er lavet med programmet My Tracks
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&hl=da

Og det er DEN RUTE jeg gerne vil hente ned - som et stort kort.

Jeg har det på ANDROID, men hvad nytter det, når det skal over på PC OFFLINE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 09:28

Jeg prøvede at hente programmet på min bærbare comp.
Programmet siger kompatibel med alle dine enheder, men i næste trin er det kun min Sony telefon og min Lenovo tablet som den kan hentes til.

Et eller andet sted har jeg set noget om, at køre Android programmer på en PC.
Så det er måske en mulighed.

Ps. Jeg kender godt det der med, at køre rundt i en og ikke vide hvor man har været henne, og der kunne det være godt med at se det på en større skærm via PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 09:40

Jeg brugte denne søgning................. android apps på pc
Der er flere muligheder og nogle er mest til at benytte PC som en mobil, men så kommer der ikke noget stort billede, af et kort.

http://www.andyroid.net/

Når jeg har lavet en total backup, vil jeg prøve at køre Android på min PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 09:47
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 11:01

Citat
Et eller andet sted har jeg set noget om, at køre Android programmer på en PC.
Så det er måske en mulighed.

Jo men alt dét og så alligevel ikke et billede, så tror jeg at jeg bruger Earth og optager ruten med en screen-optager, så kan jeg i det mindste se den som et filmklip - som muligvis kan konverteres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 11:02

Nu har jeg hentet my track, til telefonen, og er ved at installere Android i virtual box

Der er en rød knap til åbenbart ar starte den track - skal GPS tændes før eller efter.

Enkel bruger vejledning ønskes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 11:04

Hov hov - nu er jeg ved at afprøve systemet..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 11:07

gps skal være tændt og så ellers trykke på den den røde cirklet i programmet, så skulle den optage din rute/ bevægelser, den kan du så ligge på google drev og få vist i stortformat eller downloade og få den vist i Earth

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 11:08

Citat
Hov hov - nu er jeg ved at afprøve systemet..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 11:11

Hvis du vil uploade ruten, så skal du markere den og trykke på den? liggende trekant øverst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 11:11

OK det prøver jeg senere på dagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 14:43

Så er der gået tur - flot rute den har lavet. Telefonen sad bare i lommen.
Jeg har i første omgang ikke gemt i google drev.

Virtual box har jeg droppet, fordi Android (Linux baggrund) ville lave en primær partitioner og dem har jeg 4 af i forvejen - så den ville nok overskrive en af dem.

Den hentede Linux / Android kører fint i Live udgave, og kaldes en tablet
De 3 standard knapper er der også.

Så nu prøver jeg at installere på en 8 GB memorystick ( harddisk er taget ud)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 16:44

My tracks kører nu på min bærbare computer.
Jeg kan hente programmer i google play.
Jeg har ikke prøvet at arbejde med google drev ( det er vist skyen)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-15 18:53

Kritik af My Tracks på PC.
Når jeg zoomer ind kan den ikke zoome ud igen.
Det er ikke ret store kort den kan gemme på een gang.
Den har også svært ved at lukke og åbne.
Den droppes lige på PC
Den er installeret på en memorystick. (måske jeg laver en fejl)

Programmet My tracks er godt til gåture. ( minus 248 kal i dag)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 20:47

Citat
Programmet My tracks er godt til gåture. ( minus 248 kal i dag)

Ok, det har jeg så ikke lige brug for, men vil da lige prøve dit link til
Citat
En anden mulighed
http://www.howtogeek.com/164570/how-to-install-android-in-virtualbox/

så er man jo fri for at skulle afprøve alt på sin tlf. men det skal jo nok tages med et gram salt, da det trods alt køres på pc,
har prøvet det andet link, men det virker kun til spil, og det gider jeg ikke bruge tid på..

Men ellers syntes jeg at My Track er et ganske fornuftigt program, som kan bruges til mange ting?
især til at finde tilbage med... hvis man kom i uføre - som du selv skriver.
Men var det ikke DIG, der tog et billede bagfra, for hvert 100m? for at kunne finde vej tilbage?

Nå, men tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 22:26

Jo jo - men den tracker gør, at jeg kan koncentrere mig om, at kigge på sild i stedet for kedelige rescue-billeder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-15 22:30

Pas på i virtual box og den anden, for Linux er ret hidsig med at lægge sig hvor den vil.

Almindelig Linux kan styres i installationen ...................................... men ikke denne Linux-android
Det er sikrest når harddisken er ude, og så lægger den sig på USB stick.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 22:44

Citat
Jo jo - men den tracker gør, at jeg kan koncentrere mig om, at kigge på sild i stedet for kedelige rescue-billeder.

Citat
Det er sikrest når harddisken er ude, og så lægger den sig på USB stick.

Citat
•Install VirtualBox: Download and install VirtualBox if you don’t already have it installed.
•Download an Android-x86 ISO: You can find the latest Android-x86 ISO files at Google Code. Download the latest one — currently Android 4.2.
Passer med min udagev - men tak for rådet, hader at skal til at ´redde´ en disk der måske bliver overskrevet.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-15 22:47

Tak for svaret Eyvind.

Men tvivler på jeg får et ´stort´ JPEG billede frem...

Prøver dine links/råd en anden dag, når jeg får bedre tid.