/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 8,1
Fra : ultra2
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 20-02-15 11:24

ved sart af pc på skærmen står der non system disk,press any key

så trykker jeg og kommer ind i win

hvad er det aldrig set det før kørte opdatering i går

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-02-15 11:33

Hvor gammel er din PC? Jeg tænker på om din harddisk kan være blevet så langsom at den ikke når at blive klar inden BIOS'en begynder at lede efter styresystemet, og altså først er klar når du trykker på en tast.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-02-15 11:43

pavilion g7 ca 2 år født med win 8

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-15 12:01

Har du cd/dvd drev så tjek lige at der ikke sidder en skive i!

Ellers skal du i BIOS og rette opstarts sekvensen

Tast ESC under opstart så får du muligheder, vælg BIOS

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-02-15 12:20

ingen cd i drevet .bios er ikke sat til uefi for så vil den ikke starte

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-15 12:23

Som skrevet skal du rette det i Bios = det kan også være dit Bios batteri der er løbet tør for for strøm, i så tilfælde vil det ske hvergang du starter, samt tiden i pc er ukorrekt og du kan få problemer med at logge ind på diverse sider, da dine cookies/certifikater ikke stemmer over ens med tiden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-15 12:24

Du må jo så se om du kan komme i BIOS på anden måde, normalt på HPer ESC og så F10!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-15 12:28

NB på min pc kan jeg rette problemet ved at bruge F12 tasten, der dukker menuen op med opstarts muligheder.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-02-15 12:42

bios er sat rigtig
sæt win skiven i start tryk på rep af pc gå promp skriv

bootrec.exe /fixmbr

så er problmet løst

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-15 12:45

Dårlig MBR kommer næppe ved at opdatere en pc.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-02-15 12:49

du har muligvis ret men det kom efter opdatering

så nu er jeg spænd for der ligger en opdatering på ca 700 mb kb300850
jeg kan ikke forstå alle di opdateringer der kommer for de er store

Annuller spørgsmålet
Fra : ultra2

Dato : 20-02-15 13:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål