/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hækklipning på gravsted
Fra : jensviggo
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 18-02-15 14:19

Er det normalt at man skal betale 5 år forud for klipning af hæk på kirkegårdsgravsted. I det her tilfælde 2000 for 5 år, for en 50 cm høj hæk 15 cm bred og ca 6 m lang

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-02-15 14:21

Ja, ellers bliver det for dyrt at administrere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-02-15 15:15

Tjaeh, de ved hvordan de skal "grave" pengene frem, men nogle steder er der også rabat når man betaler forud........eller nærmere man undgår årlige prisstigninger.

Vil man "hjem" til fødesognet eller andet sted som ikke er i det sogn hvor sidste bopæl er koster det også ekstra hvis der ikke er et familiegravsted.

Ingen skal betale for min urnegrav, den forudbetaler jeg samt de 10 års vedligeholdelse under gravfreden.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-15 09:43

.... jeg skal blot "drysses ud over vandet"!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-15 22:06

Mener du ikke ´vedligeholdelse´ af gravstedet (som også indholder hækkeklip), det koster ikke mange kroner, og er billigere for mange år af gangen = rabet / men man kan vel også blive for nærig..

Mener forresten, at det er lovpligt at hækken klippes i rigtig højde/afstand = på Kirkegårde/ gravsted.

Jeg skal også ´fyres´ af, med mindre jeg er gået i opløsning osv før de finder mig, på grund af dårlig ånde...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-04-15 08:48

Tak for svaret mig-selv.