/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
EXTERMINATOR
Fra : return
Vist : 1142 gange
500 point
Dato : 16-02-15 19:27

Hej og tak for lan forklaring

men er altså noget i tvivl så prøver lige at stille lidt spørgsmål og prøver at starte med hvordan jeg har sat min Nas op inde i den

1. aller først klikker jeg på Buffalo Nas Navigator2 hvorefter der så åbner en lille boks hvor man kan se

at den er i Arbejdsgruppe: WORKGROUP
IP-adresse 192.###.##.###
Undernet maske 255.255.255.0
Standard gateway 192.###.##.#
Mac-Adresse
Firm ware

det jeg så har gjort er at højre klikke på Nas symbolet i boksen og rulle ned og klikke på Åbne -Web -indstilling

så kommer der en ny boks frem det er til at logge sig ind på selve Nas`en

Klikker her på fanen Network og sætter Dchp til at være disable

primary ip P-adresse 192.###.##.### det er den man kan se at Nasen har fået tildelt nån man klikker på Navigator håber du forstår hvad jeg skriver ?

Subnet mask 255.255.255.0 er også taget fra den menu

Default gateway adress er også taget derfra : men på den første boks hvor man jo åbner navigator står der jo standard gateway er det det samme som default gateway?

Primary dan server : er atomtisk udfyldt med
secondary Dns server : er atomtisk udfyldt med det man kan se når man skriver ipconfig /all

og trykker på save knappen

klikker nu på fanen Extensions og ruller ned til Advanced Webaccess settings klikker på den

åbner for Web access :
åbner for Https/SSL Encryption:
åbner for Use BuffaloNas.com:

Ud fra buffaloNas.com Name skriver jefg det navn jge vil bruge

ud fra BuffaloNas.com Key : her laver jeg en kode

Dns Hostname: lader jeg stå blank

Auto -configure firewall (Upnp) er disable

External port den står til port 9000
Nas internal Port Den står også til port 9000

Exclusive session har jeg Enable

session expiration time har jeg sat til 60 minutter

og trykket på save knappen

skal så logge ind igen og her klikker jeg atter på fanebladet Extensions
og ruller ned til Web access URL: http://buffalonas.com/samt det navn jeg lavede til den

det klikker jeg så på og så forsøger den at logge ind på den men spå sker der ikke mere andet at den bliver ved med at køre runde på siden som om den forsøger at logge ind øv øv

ps inde i selve serverens egenskaber altså når man lige har klikket på navigator iconet for at tilgå sin nas

her kan man så gå i egenskaber ud fra hvor der står ip adresse så er den ipadresse ikke ens 100 ens med den står når man ser den første ipadresse på serveren skal de ikke være total ens for at vil virke ? men har prøvet at fjerne fluebenet fra hent automatisk ip adresse via DCHP REGNER MED DET SKAL VÆRE DEAKTIVERET NÅT DET ER DET INDE PÅ SELVE SERVER Menuen ? men når jeg prøver at lave den magen til den ip adresse man kan se på nasèn når man klikker på navigator så står der at den allerede er brugt så nu forstår jeg ingen ting er der noget jeg gør forkert

Håber på lidt hjælp det er hårdt tiltrængt

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 19:41

Hvis man går ind på myip.dk
kan man jo se en helt anden ip man bruger skal den bruges til noget mht at få liv i sin Nas ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 19:47

har lige prøvet at slå Dchp til inde i selve Nas menuen og nu kan jeg så logge på den men desværre kun internt men ej fra wan siden må gøre noget galt

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-02-15 20:26

det ville være nemmere at hjælpe dig hvis du bliver i samme tråd....

Hvis du ikke slår Upnp til i din Router, skal du angive port nr (9000) til din nas lan ip

slå DHCP fra i din ans og angiv lan ip til din nas

IP-adresse 192.###.##.###
Undernet maske 255.255.255.0
Standard gateway 192.###.##.#

primær DNS = samme som din gateway
sec DNS lader du være blank

og du skal:
Use of BuffaloNAS.com is recommended for most users, but you may specify a different DNS service by entering its hostname in [DNS Hostname] field.

http://buffalonas.com/manual/en/webac_nas.html#c

det som BuffaloNAS.com gør det samme son jeg har skrevet tidligere vedr dyndns

http://www.kandu.dk/spg173117.aspx
http://www.kandu.dk/spg173132.aspx

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 20:57

Citat
skal så logge ind igen og her klikker jeg atter på fanebladet Extensions
og ruller ned til Web access URL: http://buffalonas.com/samt det navn jeg lavede til den

Det virker kun når du er ude i byen, hjemme skal du bruge den IP du har givet din NAS

Citat
her kan man så gå i egenskaber ud fra hvor der står ip adresse så er den ipadresse ikke ens 100 ens med den står når man ser den første ipadresse på serveren skal de ikke være total ens for at vil virke ?

Noget tyder på at der går noget galt.

Hent lige denne her: https://www.softperfect.com/download/freeware/netscan.zip
Pak den ud, åbn 32 bit mappen, dobbeltklik på fodbolden.
Når programmet er startet klikker du først på ikonet IP og vælger din ipadresse, så klikker du start scanning og lader den scanne din netværk.
Du kan nu se alle de ip adresser der er i brug på dit net, har din linkstation mere end en adresse og er den adresse du har givet den rigtig.

Og hvilken router er det du har, det vil gøre det noget nemmere at hjælpe.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 21:09

Skal også lige nævne at der er ne bedre metode til at have en fast ip på dit udstyr end at slå DHCP fra.
Fast dynamisk ip, udstyret benytter DHCP som det plejer og routeren er sat til altid at tildele den samme ip til det stykke udstyr.
Det har mange fordele, for det første, hvis du får ny router og den ikke benytter samme scope som nuværende er det nemt at komme videre.
For det andet, en del hjemme routere har en anstrengt forhold til ip adresser de ikke selv har uddelt, det kan tage lang tid at få hul igennem.
For det tredje, det er nemmere at fejlrette på dit netværk hvis du kan se udstyret i routeren, det er ikke alle hjemme routere du kan se andet end dhcp udstyr.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 21:14

Citat
Exclusive session har jeg Enable

Og mens du prøver at få det til at virke bør du disable den, når det virker kan du slå den til igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 21:19

HOV............
Citat
Dns Hostname: lader jeg stå blank

Der skal stå: BuffaloNAS.com

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 21:46

Routeren er en Tomson model nr :TWG870TS

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 21:52

Citat
skal så logge ind igen og her klikker jeg atter på fanebladet Extensions
og ruller ned til Web access URL: http://buffalonas.com/samt det navn jeg lavede til den

Det virker kun når du er ude i byen, hjemme skal du bruge den IP du har givet din NAS

ja det er jeg godt klar over det jeg prøver at teste det med er min mobil som kun køre på ren data forbrug og altså inte wifi tændt på mobilen det burde da virke til at teste det med ik ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 22:16

Citat
data forbrug og altså inte wifi tændt på mobilen det burde da virke til at teste det med ik ?

Jeps, tager lige et kig på din routermodel

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-15 22:39

Mens jeg leder kunne du jo prøve at lave en anden test, du har din eksterne ip fra http://myip.dk
På din telefon kan du jo prøve at forbinde direkte uden om BuffaloNAS.Com. Det gør du sådan her:
i browseren skriver du http://ip.adresse.fra.myip:9000
Kan dog også være https:// istedet for http://
Husk :9000 efter ip adressen
Hvis det virker så er det registreringen vi skal kigge på, hvis ikke er det åbningen af porte i routeren

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 23:08

Citat
Dns Hostname: lader jeg stå blank

Der skal stå: BuffaloNAS.com

har lige haft prøvet men så sker der kun det, at den laver url linket til buffaloNas.com og det ser sådan her ud Bufffalonas.com:9000

har fået scannet mit range har scannet fra menuen auto detect local Ip range
og under auto har jeg to muligheder

den der starter på 127 og her er networkmasken 255.0.0.0
den anden mulighed er en ip der starter på 192 og network masken er 255.255.255.0

men når jeg vælger den der starter på 127 så vælter det ind med en masse blåskærme i venste side og ud for hver lille skærm er der så et ip adress regner med det må være er range der alle starter men 127 ?

scanner jeg derimod den ip adresse der starter med 192 så kan jeg godt se min Nas der og ja den ip den har under scanningen ,-det er den samme som er at finde når man klikker på navigator for at åbne sin nas og det er også den der er skrevet ind i selve nas menuen fanebladet Network ip adress settings hvor også den den ip adresse der står ud for default gateway adressen er den samme som står ud for standard gateway håber du kan forstå det skrevne ?

vender tilbage i morgen da man er lige ved at

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-02-15 23:16

Citat
Mens jeg leder kunne du jo prøve at lave en anden test, du har din eksterne ip fra http://myip.dk
På din telefon kan du jo prøve at forbinde direkte uden om BuffaloNAS.Com. Det gør du sådan her:
i browseren skriver du http://ip.adresse.fra.myip:9000
Kan dog også være https:// istedet for http://
Husk :9000 efter ip adressen
Hvis det virker så er det registreringen vi skal kigge på, hvis ikke er det åbningen af porte i routeren

Nåede lige at lave testen men heller ikke det gir liv øv

ps. er forwarding det samme som at åbne for Upnp ? for hvis ikke det er det samme så tror jeg ikke min router kan det for kan godt se upnp under forwarding men man kan bare ikke klikke på den

nu vil jeg

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 00:05

Citat
ps. er forwarding det samme som at åbne for Upnp ?

Du kan ikke åbne upnp, fu kan aktivere eller deaktivere det.
upnp er en metode der automatisk kan åbne porteuden at spørge dig, da man opfandt det var det smart (hvis det ellers virkede) men nu til dags vil jeg anbefale alle at have det slået fra, det er bedre selv at have styr på hvad der har adgang til dit netværk.

Citat
den der starter på 127 og her er networkmasken 255.0.0.0

Den der hedder 127.0.0.1 er dit eget netkort der sider i computeren, det er ikke det du skal bruge.
det der starter med 192.168.xxx.yyy er det du skal bruge

Citat
scanner jeg derimod den ip adresse der starter med 192 så kan jeg godt se min Nas der og ja den ip den har under scanningen ,-det er den samme som er at finde når man klikker på navigator for at åbne sin nas og det er også den der er skrevet ind i selve nas menuen fanebladet Network ip adress settings hvor også den den ip adresse der står ud for default gateway adressen er den samme som står ud for standard gateway håber du kan forstå det skrevne ?

ok det ser rigtigt ud

Og internt kan du forbinde med http://192.168.xxx.yyy:9000 til din NAS?

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 11:51

hej igen

nu har jeg så haft min Nas slukket hele natten og når jeg nu klikker på navigator2 for at til gå den pupper der en en lille kasse frem hvor der står det her :
LS-XLC39 har forkert dato og klokkeslæt. Ret dem, så de svarer til din computers dato og klokkeslæt.

klikker så på ok og vupti så retter den det selv .er det fordi den har været slukket forstår det ikke helt troede den kunne huske tiden ps har sat tids zonen i nas til copenhagen /madrid Brussels/paris inde i menuen for opsætningen af Nas`en eller skal den stå til en anden tids zone ?

Når jeg nu har oprettet et buffalonas.com/name inde i dens menu burde man så også kunne taste selve ip og ikke buffalonas .com/name for at at det vil virke ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 12:40

Tidszone: københavn er rigtig;det er ikke sikkert at den kan huske det når den er slukket men den kan muligvis selv indstille det, kig efter NTP

Citat
Når jeg nu har oprettet et buffalonas.com/name inde i dens menu burde man så også kunne taste selve ip og ikke buffalonas .com/name for at at det vil virke ?

Ja, hvis du kender ip(og den finder du jo hjemme med myip.dk) så kan du forbinde direkte til den via ip og port f.eks 80.80.80.80:9000
buffalonas.com er beregnet til at kunne finde din NAS uden at kende ip adressen, de fleste har dynamisk ip, det betyder at ip adressen kan skifte så derfor er det en god ide med den service.

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 12:47

øh øh nu forstår jeg så slet ingen ting den fortalt jo at den havde forkert tid og at uret ikke passede så det skal man klikke op til og det rettede den så selv stod der

nu er der så opstået et andet problem : det er når jeg starter navigator op og hæjer klikker på Nas iconet og ruller ned på konfigurer og klikker på knappen ip-adresse er tom og også undernetmasken er tom kun standardgateway er udfyldt korrekt sætter så flueben i forny ipadresse og indtaster min kode til den så ser det ud som om den skifter men felterne er stadig tomme efter den er færdig med at skifte fostår slet ingen ting nu hvad gør jeg galt ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 12:52

Scan engang med den fodbold jeg skrev om igår, se hvad ip din NAS har.
Prøv at forbind til den ip på port 9000 og se om der er hul igennem.

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 13:14

Citat
Tidszone: københavn er rigtig;det er ikke sikkert at den kan huske det når den er slukket men den kan muligvis selv indstille det, kig efter NTP

Ntp har jeg fundet ved bare ikke hvad man skal skrive i for hvis man skal sætte Date/Time Source til automasisk
så får man disse valg muliheder :Primary NTP IP Address: men hvad skal man skrive ud for det ?

og lige under det er der en lille bitte kasse som man kan sætter flue ben i
Use default NTP server
(ntp.jst.mfeed.ad.jp) men ved ikke hvad det er og om man skal sætte flue ud for det hvia man prøver at sætter flue ben der i så komme denne advarsel :Disclaimer

Default NTP may not work depending on your network environment.

Please read the policy stated by Internet Multifeed Co. the group that manages the NTP Server http://www.jst.mfeed.ad.jp/

Internet Multifeed Co. is not responsible for any loss or damage caused by this service.

Do you agree with the above condition?

og ud for den her NTP Synchronization Frequency: er der så 3 muligheder

den første er :Daily

den anden mulighed er :weekly

den tredie er :every three hours

Men skal man sætte tidzonen til manuel eller automisk opsætning ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 13:19

så har jeg atter fået scannet min netværk med den fodbold og ja det er den samme ipadresse 192.###.##.### som den også havde i går skal den virkelig være tom i selve menuen når man starter navigator op og går ind i ipadresse hvor jo også undernet masken jo også er væk , kan det være der for det nu ikke virker ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 13:21

Primary NTP sætter du til: dk.pool.ntp.org
Så sætter du den til 3 timer, så vil den checke en af de danske NTP servere (pt er der 38 tilmeldt) hver tredje time.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 13:23

Hvis den er tom er det derfor det ikke navigator ikke virker, den skal jo vide hvor den skal forbinde til.

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 14:57

nu har jeg lige har slukket min router samt Nas''en og nu kan jeg kalde den intern på min pc når jeg bruger buffalonas:com/Navnet men der sker ikke noget øv

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 15:25

Citat
Hvis den er tom er det derfor det ikke navigator ikke virker, den skal jo vide hvor den skal forbinde til.

det du mener er at hvis den er tom og undernetmasken er tom så vil det ikke virke?

men prøver at forny den ip men det kan jeg ikke få lov til virkelig underligt for i den skal der vel præcis stå den samme ip adresse som er er er skrevet ind i Nas'en som jeg skrev om igår

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-02-15 15:27

Language er sat til English

windows client language :CP850

i Nas'en et det lige meget hvad det står til ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 18:27

Citat
nu har jeg lige har slukket min router samt Nas''en og nu kan jeg kalde den intern på min pc når jeg bruger buffalonas:com/Navnet men der sker ikke noget øv

Du kan IKKE bruge buffalonas.com internt,den giver dig den EKSTERNE ip.

Hvis vi skal have dette her til at virke er du nødt til at teste fra en ende af og ikke lave alle mulige andre ting.

Det første vi skal teste er om din NAS overhovedet virker internt.
Det gør du ved at åbne din browser, indtaste ip adressen du har givet din NAS efterfulgt af :9000
Så skulle du gerne komme til en login side.

Virker det?

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 09:09

Citat
Det første vi skal teste er om din NAS overhovedet virker internt.
Det gør du ved at åbne din browser, indtaste ip adressen du har givet din NAS efterfulgt af :9000
Så skulle du gerne komme til en login side.

Virker det?

hej igen

aller først altså den ip adresse routeren selv har tildelt fra starten til min Nas det er den jeg har skrevet ind i selve Nasen for at låse den fast derSettings
IP Address Settings
DHCP: er så slået fra efter jeg har skrevet den ip inde her det er vel korrekt at det er det man skal gøre ?

Primary IP Address:

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 09:12

Det virker kun på min vista pc men ikke på min mac når jeg taster ipadressen ind sammen med :9000 underligt kan det have noget at gøre med at jeg har lavet tilknyttet netværksdrev på min vista pc så jeg kan se min nas og åbne mapper den vej når man liggfer musik på den ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 10:28

hej igen

nu har jeg så liget prøvet at indtaste ipadressen:9000 på min ipad det virker kan komme til login siden og vælge mapper osv det eneste jeg ikke kan er at af spille noget der øv nå men ser ud til at det virker internt det betyder vel at det er rigtigt sat op internt siden siden jo kommer frem?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 12:28

Citat
aller først altså den ip adresse routeren selv har tildelt fra starten til min Nas det er den jeg har skrevet ind i selve Nasen for at låse den fast derSettings
IP Address Settings
DHCP: er så slået fra efter jeg har skrevet den ip inde her det er vel korrekt at det er det man skal gøre ?

Nej, det er en no go.
Du må ikke sætte noget til manuel ip og så bruge en adresse der uddeles af din router, hvis du bruger manuel ip skal du sørge for at det er en adresse der IKKE biver uddelt af din router, ellers risikerer du at din router tildeler den ip til en computer eller noget andet, og så har du balladen.

Her er et udklip fra din manual.
Citat
IP Address and Subnet Mask:
A private IP address and Subnet Mask for LAN sub netting.
For example 192.168.0.1./ 255.255.255.0.
DHCP Server:
Select the check point of “Yes” or “No” to enable or disable a simple DHCP server for LAN.
Configure the IP address numbers for the DHCP server with “lease pool start” and “lease pool end” .
Configure the IP address lease time with “lease time ” for DHCP server. Default value is 604800 seconds.

I din router finder du "Lease pool end" og ser hvad den er sat til.
Er den sat til 254 skal du ændre den til noget mindre, kun de adresser den ikke kan dele ud af må du bruge til manuelt tildelt adresse.
Hvis du ændrer den til f.eks 250 kan du bruge adresserne 192.168.0.251 til og med 192.168.0.254 til manuelt tildelte adresser.
Subnet ifølge eksemplet er 255.255.255.0 og gateway er 192.168.0.1

Citat
nu har jeg så liget prøvet at indtaste ipadressen:9000 på min ipad det virker kan komme til login siden og vælge mapper osv

Så ved vi at selve NASen virker, så skal du lige have rettet ipadressen inden vi kan gå videre.

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 13:21

Citat
IndNej, det er en no go.
Du må ikke sætte noget til manuel ip og så bruge en adresse der uddeles af din router, hvis du bruger manuel ip skal du sørge for at det er en adresse der IKKE biver uddelt af din router, ellers risikerer du at din router tildeler den ip til en computer eller noget andet, og så har du balladen.
sæt dit citat her

Hej

sidder lige og læser manualen det som jeg har ved hæftet her nedenunder er fra side 31 er det det rigtige jeg kigger på mht at ændre IP- adressen ?

Using your LinkStation
LinkStation User Manual
Launch NAS Navigator2.

Windows: Double-click the
icon on the desktop.

Mac OS: Click the
icon in the Dock.
For a PC, right-click your LinkStation's icon and choose
Properties
-
IP Address
. For a Mac, hold the
Control key, click your LinkStation's icon, then click
Configure
-
IP Address
.
You’ve configured a static IP address for the LinkStation. To return to using DHCP, reopen the
Network Properties screen and recheck
Use DHCP
.
Changing the IP Address
Normally, the LinkStation’s IP address is set automatically from a DHCP server on your network. If
you prefer, you can set it manually. To change the LinkStation’s IP address settings, your computer
should be coCnnected to the same router (subnet) as the LinkStation and should be running NAS
Navigator2 (included on your LinkNavigator CD).
Uncheck
Use DHCP
. Enter the desired
IP Address
and
Subnet Mask
. Click
OK
, or
Apply
if you’re using a Mac.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 14:47

Ja det er det rigtige, men du skal lige have styr på din router først.
Det udklip jeg havde var fra din router manunal. Den skal du lige checke først.

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 15:28

måske du kan fortælle mig hvad det er jeg skal kigge efter i min router og under hvilken menu jeg kan finder det

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 16:10

Citat
I din router finder du "Lease pool end" og ser hvad den er sat til.
Er den sat til 254 skal du ændre den til noget mindre, kun de adresser den ikke kan dele ud af må du bruge til manuelt tildelt adresse.
Hvis du ændrer den til f.eks 250 kan du bruge adresserne 192.168.0.251 til og med 192.168.0.254 til manuelt tildelte adresser.
Subnet ifølge eksemplet er 255.255.255.0 og gateway er 192.168.0.1

har lige været inde i routeren og har kun disse her menuer

1-Gateway:

2-woip :den har jeg ikke adgang til skriver den .

3-Network:

4-status:

Forwarding:

Porttriggers:

Dmz host:

det er hvad jeg har af menuer i min router :

kan ikke finde noget der hedder "Lease pool end" ,hvor burde det stå under i routeren altså hvilken menu ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 19:56

det skulle gerne være i 3- Network

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 21:00

Network

Computers : This page shows the status of the DHCP clients and current system time

DHCP Clients:Under denne er der en kasse som viser de enheder der er tilsluttet med macadresse og de ip adresser de har fået tildelt og udløbs time har skrevet der herneden under som jeg ser det i routeren

MAC Address -IP Address - Subnet Mask- Duration -Expires- Selec

Current System Time: Wed Feb 18 20:45:52 2015

Force Available

Stateless Auto Configuration

IP Address - MAC Address - Reachability State

det er hvad jeg kan se når jeg klikker på network i routeren

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 21:21

Hmmm, ser ud til at stofa har lagt deres egen firmware i routeren, det passer ikke helt med den manual thomson har.
Og du er logget ind som admin i routeren, ikke også?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 21:23

hov, prøv lige at kigge under gateway engang.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 21:24

jeps, Gateway og LAN

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 23:04

Hej igen så sidder jegj lige og kigger på Gateway der ser man kun en kasse med en over sigt Under overskrifte n er information Efterfulgt af det her :Software : This page displays information on the current system software. Hvor man kan se bla. Kabelmodemets Mac adresse og dets serie nr . Og software version og hardware version. Og Standard Specification Compliant    DOCSIS 3.0. Og
CM certificate    Installed
Status hedder den sidste overskrift System Up Time    1 days 08h:51m:30s
Network Access    allowed
CableModem IP Address    ---.---.---.---
Ud for ipadres er der kun de streger og intet ipnr .

Kommentar
Fra : return

Dato : 18-02-15 23:08

Ups glemte lig at skrive at Lan kan jeg ikke se har på fornemmelsen at du måske har ret mht at stofa har lagt deres egen firm ware på routeren .

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-02-15 23:36

tag lige og hent denne manual og sammenlign med din router:
http://www.manualslib.com/manual/581468/Thomson-Twg870.html

Figur 15 på side 35

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-02-15 09:41

Hejsa. Har lige set på side 35. Sådan ser det slet ikke ud i min router har slet ikke de muligheder så man kan se på side 35

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 01:22

Ville du være interesseret i at jeg kiggede med, f.eks via TeamViewer?

Fulgte der forøvrigt ikke en manual med den router fra stofa?

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-15 13:08

Citat
InVille du være interesseret i at jeg kiggede med, f.eks via TeamViewer?

Fulgte der forøvrigt ikke en manual med den router fra stofa?
dsæt dit citat her

Til dit spørgsmål vil jeg meget gerne prøve selv . og anf om der fulgte en manual med til stofa modemet fra tomson er svaret nej .

var en tur forbi stofa igå og de sagde at det krævede en fast ip og at kunne det jeg vil med min router de har lukket de instillinger ned med deres firmware . men fik dog at vide at man kunne sætte en anden router i deres og så lade den bestemme så det er det jeg sidder og pr'ver på nu har lånt en linksus router model WRT54G så hvis du måske kunne hjælpe lidt med hvor jeg skriver div ip adresser i den her model regner med det kan være i den her
menu
Applications
& Gaming at jeg skal skrive den ip adress min nas har ? hovede overskriften under Applications &Gaming er :Port Range

der under har jeg disse de skal udfyldes

Application- Start -End -Protocol -IP Address -Enable

er det ikke godt nok her jeg skal skrive den ip jeg har givet min Nas ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-15 13:11

lånt en linksys router model WRT54G

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 17:06

Citat
Til dit spørgsmål vil jeg meget gerne prøve selv

Helt iorden, det var bare et forslag + jeg var nysgerrig efter at se hvad de havde lavet i den router.

Citat
var en tur forbi stofa igå og de sagde at det krævede en fast ip og at kunne det jeg vil med min router

Har en fornemmelse af at de taler om din eksterne ip, og det har de ikke ret i.

Det er jo lidt svært at skrive hvad du skal gøre for vi skal jo stadig have hul igennem din stofa router inden noget andet kommer til at virke.

Har du noget i din stofa der hedder DMZ ?

Og så skal vi lige bruge den rigtige interne ip din stofa router har inden vi begynder at blande alt for meget sammen.
Den interne ip er ikke farlig at fortælle da den kun kan benyttes på dit eget netværk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 17:21

I din stofarouter, er der noget sted du kan enable/disable DHCP, så kan vi nemlig lave et lille trick.

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-15 19:14

Hej har noget der hedder DMZ i min router- mht om man kan disable elle etablere sin Dchp i min router det jeg har ikke - DMZ Host det jeg kan finde i min router

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-15 20:33

Og hvad kan du angive i DMZ host, hvis det kun er ip adresse er vi ikke kommet nærmere en løsning.
Hvis du kan angive et hostnavn i stedet er vi kørende.

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-02-15 22:15

Det er ip -adresse der kan sættes ind men kun de sidste tre cifre der kan ændres så det kan jo sikkert ikke bruges til noget ? Menuen der høre til denne er under Advanced er som flg.

DMZ Host (Exposed Host) : This page allows configuration of a specific network device to be exposed or visible directly to the WAN (public internet). This may be used when problem applications do not work with port triggers. Entering a "0" means there are no exposed hosts.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 22-02-15 12:55

Ok, det ser ud til at de har ødelagt mulighederne totalt i din Thomson router
Det vil sige at du ikke får noget ud af den ekstra router.

Så vi kommer til at gå en dårligere vej, din NAS skal have aktiveret DHCP så den får tildelt adressen fra Thomson routeren.
Dette er naturligvis en dårligere metode da du risikerer at den tildeler en anden ip hvis noget af udstyret genstarter og du dermed skal ændre opsætning.

Når du har aktiveret DHCP i din NAS så sluk den og tag stikket ud af den, sæt stikket i igen og tænd den.

Næste punkt er at gå ind i Thomson og finde ud af hvad ip den har tildelt til din NAS.
Den ip skal du så lave en portfoward til.
Se lige figur 21 på side 43 i den Thomson manual jeg linkede til, jeg kan forstå at din Thomson ser anderledes ud, har du mulighed for at tage et skærkdump af portforward siden i din router, det ville jeg rigtig gerne se.

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-02-15 14:47

Kode
[CITAT]ISe lige figur 21 på side 43 i den Thomson manual jeg linkede til, jeg kan forstå at din Thomson ser anderledes ud, har du mulighed for at tage et skærkdump af portforward siden i din router, det ville jeg rigtig gerne se.
ndsæt din kode her[/CITAT]

men hvordan sætter man det skærm dump ind her på siden ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-15 17:14

Det sætter du inde på f.eks http://peecee.dk/ og smider linket her

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-02-15 10:08

Tak for svaret EXTERMINATOR. hej og takker for den store tålmodighed men bliver desværre nød til at lukke denne her tråd da der ser ud til at vi skal have en anden internet udbyder her hvor vi bor der bliver så fiber så det ser vi frem til vender tilbage med spørgsmål når vi får det hvis det heller ikke kan åbne routeren så Nas'en kan kaldes ude fra endnu engang tak for den store tålmodighed for at forsøge at løse problemet