/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ny moderne anlæg, Beomaster 3500 kaput.
Fra : pejath
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 14-02-15 10:38

Hej, min gamle B&O er stået af efter 25 års tro tjeneste. Da jeg lavede en ny hylde til den, for at få den hængt op i 45° måtte jeg skrue ophængs skruerne lidt ud og jeg idiot havde sat stikket i. Dette bevirkede at ophængsskruen kom så langt ind at den rørte printpladen og kortsluttede maskinen. "Slut kaput Peter Skovl".

Nu har jeg valgt at købe noget moderne med musik streaming o.l.. Jeg har 4 højtalere uden forstærker system indbygget.

Før jul købte jeg 2 højtalere (til køkkenet og lagde dem under juletræet), hos HIFI klubben, fordi vi ville være færdig med vores køkken indretning i huset. Højtalerne er B&W 686 S2, er det ok højtalere eller skal jeg bytte dem til en større model, jeg er ikke hifi freak men det må godt lyde ordentligt? Vi har gennem mange år brugt Opus 8 højtalere, (noget bedre end redline). Dem jeg har, ligger i originalkassen endnu og er ikke brugt.

Hos HIFI Klubben anbefaler de mig dette og lover at min musik bliver lige så god som fra Beomaster 3500: Vi har både Iphone, Ipad, android og alm Pc'ere i huset

DENON DNP-730AE Musikstreamer

Spotify Connect-understøttelse og app-kontrol til både iOS og Android
Indbygget trådløs netværksfunktion med AirPlay
Understøtter højopløst musik op til 24-bit/192kHz
Streaming fra PC, Mac, NAS og internetradio
Wi-Fi (gratis 11n standard)
OLED-skærm på 3 linier

DENON PMA-720AE Forstærker

Tekniske oplysninger Power forstærker sektion Generelt Nominel effekt 50 W + 50 W Strømforsyning AC 230 V, 50 Hz (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, THD 0,07%) Strømforbrug 200 W (standby 0,3 W, CEC standby 3 W) 85 W + 85 W Dimensioner (B x H x D) 434 x 121 x 308 mm (4 ohm, 1 kHz, THD 0,7%) Vægt 7,1 kg Total harmonisk forvrængning 0,01% (8Ohms, 1 kHz) Forforstærker sektion Input følsomhed / impedans 120 mV / 47 kohm Frekvensgang 10 Hz - 100 kHz - +1, -3 dB (direkte) S / N Ratio 107 dB (IHF-A vægtet, Direct Mode) Linje 107dB Phono 86 dB

Er dette et ok system, som han foreslår? Er Denon mærket godt nok? Er jeg dækket lidt ind mht streaming fremover? Vil jeg kunne hente "alt fra nettet", musik / lyd forstået? Jeg har den sidste måned prøvet at sætte mig lidt ind i alle de nye udtryk, alligevel er det svært for mig at sige "yes" det er det.

Peter Thuesen

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-15 19:22

Denon er rigtig godt mærke indenfor hi-fi.

Og læg også mærke til at effekten opgives ved 8 ohm og ikke som Kina watt.

Godkendelse af svar
Fra : pejath

Dato : 12-03-15 11:04

Tak for svaret rotw.

Jeg må se at have det bestilt.