/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kandu, spam
Fra : Troldepige
Vist : 521 gange
300 point
Dato : 13-02-15 20:46

Jeg plejer jo,at få mails når der er svar i tråde, jeg har deltaget i, og det gør jeg sådan set stadig, men nu lander de, af en eller anden grund, i min spam-mappe.

Er der en der kan fortælle mig, hvordan jegfår dem til, igen, at lande i min almindelige indbakke?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 20:58

Gætter på du bruger gmail, det gør jeg og jeg har lavet en post regel som gør at de ikke ryger i spammappen men sendes til indbakken!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 21:01

Det kan du jo så os gøre for andre mail konti!

Gmail, klik på tandhjul oppe til højre,
vælg Indstillinger,
vælg så fanen Filtre,
klik på Opret nyt filter

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-15 21:18

Mit mail-program hedder Windows live-mail, og den mail-adresse jeg bruger slutter, på "privat.dk".

Så det er ikke en gmail.

Inde på mail.dk har jeg lige kigget i "indstillinger", der er noget der hedder "personligt spamfilter", dér kan jeg se, at jeg har oprettet 0 spam-regler.
"Personligt spamfilter er ikke aktivt".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 21:22

Så er det nok på mail.tdc.dk du skal oprette et filter!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 21:30

Når din mail frem til Live mail programmet så er det der du skal oprette en regel.

Er det hos TDC den bliver fanget så slå Centralt spamfilter fra i Indstillinger hos mail.tdc.dk

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-15 21:54

Citat
Er det hos TDC den bliver fanget så slå Centralt spamfilter fra i Indstillinger hos mail.tdc.dk

Den mulighed så jeg tidligere, men så slår jeg jo spamfilteret helt fra.

"Gem spam i mappen Spam gemmer spammails i separat mappe i din mailboks.
Slet spam med det samme sletter spammails, inden de når din mailboks.
Ikke aktivt slår filteret fra, så dine mails ikke bliver checket for spam - dette kan ikke anbefales! "

Jeg havde håbet på en anden mulighed. Hmmm......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 22:07

Kontakt TDC og forklar dem at kandu.dk ikke skal smides i spam...

Når den er i spam mappen hos tdc så kan du vælge at melde den som "ikke spam" oppe i menuen,
måske det hjælper!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-15 22:37

Citat
Når den er i spam mappen hos tdc så kan du vælge at melde den som "ikke spam" oppe i menuen,
måske det hjælper!

Ja. Når jeg er i spammappen, og markerer en mail, eller flere,så kan jeg vælge "funktioner", og her kan jeg bl.a. vælge "Rapporter ikke-spam".
Hvis jeg gør det flyttes mailen til indbakken, lander efter et øjeblik også i indbakken i Windows live-mail.Og det er jo helt fint.

Men næste gang der er ny mail fra kandu, så er problemet det samme.

Jeg har endda tilføjet "serviceagent@kandu.dk." til mine kontaktpersoner, fordi jeg synes, at jeg engang har læst noget om,at det skulle gøre, så mail fra vedkommende ikke skulle ende i spammappen. Men det virker heller ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 22:40

Hvis den ikke husker det efter flere gange så er der nok ikke andet at gøre end kontakte TDC eller måske Kandu Teamet!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-15 23:03

Ok. Tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-15 00:08

Nå så kan jeg bedre forstå at der ikke kommer Kandu mails i min Indbakke, de ryger også i TDC's spammappe, jeg har rapporterer Ikke spam og hvis vi er mange nok som gør det så løses problemet sikkert i løbet at nogen tid.
Jeg har set tråde her på Kandu hvor nogen fjolser anbefaler spørgere som vil undgå mails fra Kandu at de sætter Kandu mails som spam, tåbeligt fordi systemet opfatter det sådan at hvis flere rapporterer Kandu som spam så sendes alle Kandu mails automatisk i spam mappen hos alle brugere hos den udbyder som i dette tilfælde i TDC.
Måske er forklaringen at nogle smider Kandu mails i spam mappen i stedet for at ændre i sin profil.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-15 00:42

Citat
Måske er forklaringen at nogle smider Kandu mails i spam mappen i stedet for at ændre i sin profil.

Jeg prøvede på et tidspunkt at se, om der var noget jeg selv kunne ændre i min profil her på kandu.
Det eneste jeg kan vælge fra eller til er, hvilke kategorier jeg vil kunne se under "seneste indlæg".

Jeg har ikke mulighed for selv, at ændre om det skal være spam eller ikke-spam.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-15 01:11

Nej du kan ikke ændre om det skal spam eller ikke spam i din Kandu profil, du kan ændre mail adresse og/eller om du vil modtage mail fra Kandu.
Det jeg skriver om og er sur over er at nogle brugere herinde anbefaler spørgere at sætte deres spamfilter så mails fra Kandu opfattes som spam, i stedet for at forklare spørgeren hvordan man ændrer i sin profil hvis man ikke ønsker mails fra Kandu, det er set flere gange uden at jeg kan finde eksempler.
Ønsker man ikke mail fra et eller andet så framelder man mail, man bør ikke automatisk klikke på Spam knappen hvis man er træt at at modtage mail fra en eller anden hvor man selv har sagt ja til at modtage mail engang for længe siden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-15 08:56

Hvis det ikke hjælper at snakke med TDC eller Kandu teamet så skift mail,
opret en en live mail eller gmail gratis, hvis du ikke allerede har en, og brug den!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-15 09:52

Citat
Ønsker man ikke mail fra et eller andet så framelder man mail, man bør ikke automatisk klikke på Spam knappen hvis man er træt at at modtage mail fra en eller anden hvor man selv har sagt ja til at modtage mail engang for længe siden

Helt enig.
Det er også det jeg gør når knægten har tilmeldt sig et eller andet, hvor der så kommer mails med ordlyden "Du har vundet" ell.l.

Citat
Hvis det ikke hjælper at snakke med TDC eller Kandu teamet så skift mail,
opret en en live mail eller gmail gratis, hvis du ikke allerede har en, og brug den!

Jeg har mailet TDC via kontaktfunktion og afventer deres svar. 9-10 dage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-15 09:59

Ok

Jeg fjernede lige det filter jeg havde lavet i gmail for at se om mail fra kandu stadig røg i spam,
det gør de så ikke mere, men hvor længe mon det virker!?

Det er noget tid siden jeg lavede filtret, 1 - 2 år siden måske, kan ik' lige huske det,
tror det er dåbsattesten det er galt med!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 14:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-15 15:46

Citat
Jeg fjernede lige det filter jeg havde lavet i gmail for at se om mail fra kandu stadig røg i spam,
det gør de så ikke mere, men hvor længe mon det virker

Har de fleste udbydere ikke et fælles filter = én anmelder spam og straks er det spam hos alle der modtager fra adressen, sådan mener jeg at Google gjorde for mange år siden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-15 18:02

Nu får jeg slet ik' mail fra kandu!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 19:10

Klaudi -> Måske fordi..:
Citat
Jeg fjernede lige det filter jeg havde lavet i gmail for at se om mail fra kandu stadig røg i spam,
det gør de så ikke mere, men hvor længe mon det virker!?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-15 19:15

Citat
Klaudi -> Måske fordi..:

Nix, problemer på kandu, de er løst, får mail igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 19:37

Godt så Klaudi.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-15 14:55

Der er så ikke mails igen igen!

Har prøvet at skrive til Kandu Teamet, må se om de kigger på det!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-02-15 21:16

Jeg skrev sådan til TDC d. 13/2:

Citat
Jeg har en tdc-mail-adresse, bruger Windows
live-mail.
Jeg har i mange år været medlem på et forum, der
hedder kandu.dk , når jeg har deltaget i en tråd på
forum'et plejer jeg, at modtage mails i mi indbakke
når der er nye indlæg.
Den sidste uges tid er disse mails landet i
spam-mappen.

Når jeg er i spammappen, og markerer en mail, eller
flere,så kan jeg vælge "funktioner", og her kan jeg
bl.a. vælge "Rapporter ikke-spam".
Hvis jeg gør det flyttes mailen til indbakken, lander
efter et øjeblik også i indbakken i Windows
live-mail.Og det er jo helt fint.

Men næste gang der er ny mail fra kandu.dk , så er
problemet det samme.

Hvad kan jeg gøre for, at komme dette problem til
livs?

Jeg er jo ikke meget for, at slå spamfilteret helt
fra.

D. 15/2 fik jeg dette svar fra TDC:
Citat
Grunden til at de stadig sorteres som spam mail, er muligvis fordi at du ikke har markeret dem som ”ikke spam” på vores webmail.
Mailen i Windows Live Mail synkronisere nemlig med vores web baserede, og vil derfor også hente de samme rettigheder som angivet på webmailen.

Nu sidder jeg så og tænker, om det er mig der er lettere fat-svag, eller om det er fyren fra TDC.

Er dette:
Citat
Når jeg er i spammappen, og markerer en mail, eller
flere,så kan jeg vælge "funktioner", og her kan jeg
bl.a. vælge "Rapporter ikke-spam".

= med dette:
Citat
markeret dem som ”ikke spam” på vores webmail.

Hvis ikke de to ting er det samme, vil en eller anden så forklare mig hvad det sidste betyder?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-15 21:32

Det er da det samme!

Jeg har fået en bunke mails fra kandu igen, du får altså godt nok mail, men bare i spam-mappe?!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-15 20:01

Citat
du får altså godt nok mail, men bare i spam-mappe?!

Lige præcis.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-02-15 20:11

Nu prøver jeg TDC's kontaktfunktion igen, har skrevet dette:

Citat
-----------------------------------------------------
For nylig sendte jeg dette spørgsmål til jer:
"Spørgsmål/kommentar
-----------------------------------------------------
Jeg har en tdc-mail-adresse, bruger Windows
live-mail.
Jeg har i mange år været medlem på et forum, der
hedder kandu.dk , når jeg har deltaget i en tråd på
forum'et plejer jeg, at modtage mails i mi indbakke
når der er nye indlæg.
Den sidste uges tid er disse mails landet i
spam-mappen.

Når jeg er i spammappen, og markerer en mail, eller
flere,så kan jeg vælge "funktioner", og her kan jeg
bl.a. vælge "Rapporter ikke-spam".
Hvis jeg gør det flyttes mailen til indbakken, lander
efter et øjeblik også i indbakken i Windows
live-mail.Og det er jo helt fint.

Men næste gang der er ny mail fra kandu.dk , så er
problemet det samme.

Hvad kan jeg gøre for, at komme dette problem til
livs?

Jeg er jo ikke meget for, at slå spamfilteret helt
fra.

Med venlig hilsen Connie Thirstrup"

Få dage senere fik jeg dette svar:
"Hej !

Grunden til at de stadig sorteres som spam mail, er
muligvis fordi at du ikke har markeret dem som ?ikke
spam? på vores webmail.
Mailen i Windows Live Mail synkronisere nemlig med
vores web baserede, og vil derfor også hente de samme
rettigheder som angivet på webmailen.

MvH.

SiTEL Group"

Som jeg skrev i spørgsmålet, så har jeg markeret
mails fra kandu.dk som ikke -spam, så det kan ikke
være det der er problemet.

Håber på et bedre svar denne gang.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-15 20:21

Super, de må ha' en anden løsning end den første, jeg ved så ikke om kandu teamet kan gøre noget for at det ikke havner i spam!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-02-15 06:54

Nu prøver jeg ihvertfald TDC først. Skal jo starte et sted.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-02-15 21:26

Opfølgning.

Efter min 2. henvendelse til TDC blev jeg ringet op for et par dage siden og fik en forklaring der passer med den o.v.n. har givet tidligere:
Citat
Jeg har set tråde her på Kandu hvor nogen fjolser anbefaler spørgere som vil undgå mails fra Kandu at de sætter Kandu mails som spam, tåbeligt fordi systemet opfatter det sådan at hvis flere rapporterer Kandu som spam så sendes alle Kandu mails automatisk i spam mappen hos alle brugere hos den udbyder som i dette tilfælde i TDC.

Så hun kunne ikke hjælpe mig, andet end at jeg kunne fortsætte med,at melde det som ikke-spam.

Og så i dag er der sørme gået mails fra kandu i min alm. indbakke.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-02-15 20:27

De sidste 2-3 dage er der ikke røger kadu-mails i spam-mappen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-15 20:59

Fint, så er der nogen der har gjort et eller andet, jeg fik ikke mails den anden dag, det virker igen nu!

Så længe det varer

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-02-15 21:10

Citat
Fint, så er der nogen der har gjort et eller andet, jeg fik ikke mails den anden dag, det virker igen nu!

Så længe det varer

Ja.

Nu har jeg jo været her et stykke tid, så jeg kan ikke huske hvordan det var da jeg oprettede mig, men jeg får en fornemmelse af, at systemet er sat op til, at man automatisk får mails når der er nyt i tråde man har deltaget i.

Så hvis det er et problem der gentaget sig kunne man måske foreslå kandu-teamet, at sætte systemet op, så man aktivt skal vælge hvis man vil modtage mails.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-15 21:14

Du kan selv vælge om du vil have mails, i de tråde du deltager i kan du sætte "hak" ved Ja tak send mig en mail når der er nye indlæg ti dette spørgsmål, og i din profil kan du os vælge om du vil have mail for de forskellige kategorier!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-02-15 21:20

Citat
Du kan selv vælge om du vil have mails, i de tråde du deltager i kan du sætte "hak" ved Ja tak send mig en mail når der er nye indlæg ti dette spørgsmål,

Hmmm, ikke helt korrekt, for "hakket" er sat på forhånd, d.v.s., at man aktivt skal fjerne "hakket" hvis man ikke ønsker mails.
Og jeg kan forestille mig, at nogen (mange?) overser dette, og derfor modtager mails de ikke ønsker, og så har vi problemet med, at de rapporterer det som spam.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-15 21:23

Nåe ja, du skal fjerne det, hvis du IKKE vil ha' mail!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-02-15 21:36

Citat
Nåe ja, du skal fjerne det, hvis du IKKE vil ha' mail!

Lige præcis.

Og det er det jeg mener, der kan være problemet.

Men det kan vi jo se om vi kan huske, at gøre kandu-teamet obs på hvis problemet opstår igen.