/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Den hårde nød er knækket
Fra : jeanettesmor
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 13-02-15 19:37

Opfølgning af tråd http://www.kandu.dk/Spg172955.aspx

Apple support lod mig vide, at film købt i et land kun kan afspilles i samme land. Altså, film købt i USA kan ikke afspilles i DK. Jeg kunne og kan dog se dem på TV’et.

Nu er jeg tilfældigvis en møgstædig oldemor og giver ikke op for bollemælk uden kamp, så jeg forsøgte flere ting, bl.a. at sætte Apple TV’et til computeren – det virkede ikke.

Gravede et ældre smart TV frem og forbandt det med Apple boksen; desværre kunne det ikke lokalisere æblekassen.

Til sidst krøb jeg til korset og frigjorde og flyttede tårnet fra min stationære pc ind ved siden af mit nye TV, forbandt det med HDMi kabel og miraklet skete: Vupti, nu kan jeg se filmene i iTunes og lave skærmoptagelse samtidig. Som ekstra gevinst er problemet med DRM er pist væk - så alt er i den skønneste orden.
Optagekvaliteten er til ug med kryds og slange.

Jeg lader denne tråd stå åben et par dage eller så; måske er der andre der har haft samme problem og kan lære af mine erfaringer.

God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-15 00:12

Tillykke med løsningen - du er vist ret stædig med al den besvær for at afspille en film

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-15 10:03

Det lyder squ mystisk, at det skulle hjælpe at sætte pc til istedet for, med mindre at film er hentet på den pc.

Du skriver du kunne se dem på TV inden, er det så direkte fra æble firmaet via smart tv eller hvordan virker det lige?!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-02-15 16:18

o.v.n = det er faktisk 5 film som jeg har købt for godt 50 $ - gode gamle film som ikke kan fås hertillands.

Klaudi = filmene kan ses direkte fra Æblekompagniet, via den lille sorte tilsluttede æbleboks. Så langt så godt. Pc'en er nødvendig for at kunne optage fimene.

Mit TV har ganske vist optagefunktion (optager på ekstern HD), men det kræver at den/de ønskede kanaler er installeret. Det kan de ikke blive fra Æbleboksen. Af en eller anden grund går alle kanaler derfra udenom og derfor er direkte optagelse ikke mulig.

Nåmen, min "hjemmesløjd" virker sådan her: Apple tv boksen er koblet til tv'et, hvorigennem jeg købte og kan afspille i den amerikanske iTunes butik købte film. I iTunes på pc’en kan de downloades men ikke spilles. De downloadede film bliver automatisk gemt på drev C, i mappen Musik - iTunes.

Dernæst har jeg tilsluttet mit pc tårn til tv'et, det indeholder jo HD'en og på den de til denne operation nødvendige programmer, nemlig iTunes og Audials One, det program, jeg bruger til at lave skærmoptagelser med. Nu kan filmene åbnes fra drev C, dog kun via iTunes.

Og derfra går det bare uden problemer. Jeg kan bedst li’ at gemme filmene på skive eller ekstern HD, i et format som kan afspilles i Windows eller anden mediaplayer.

Den lille sorte Æbleboks er altså nødvendigt tilbehør ved afspilning. Hvorfor det ikke virkede tilsluttet direkte til pc'en, skal jeg ikke kunne sige.

For en sikkerheds skyld vil jeg lige tilføje, at jeg naturligvis er logget ind på den samme konto begge steder.

Jeg håber at det lykkedes mig at tegne et nogenlunde klart billede, ellers er jeg villig til atter at sætte blyanten til papiret.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-15 18:00

Besværligt, men bare det virker så er det jo godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-15 21:14

Citat
o.v.n = det er faktisk 5 film som jeg har købt for godt 50 $ - gode gamle film som ikke kan fås hertillands.

Navn, og jeg er sikker på du kan ´hente´ dem på nettet - på den ene eller anden måde.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-02-15 21:48

Det er regional koden som giver problemmer

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-02-15 16:30

Tak for forslag

mig-selv - de gamle film kan købes på amazon.co.uk - til en ret så overdreven pris pr. stk. Jeg har intet imod at betale for mine køb, men styrer udenom når sælgerens grådighed er så himmelråbende.

rotw - det tror jeg nu ikke er rigtigt når det er downloadede film sagen drejer sig om.

Men hvorom alting er, problemet er ude af verden; jeg har mine film i hus og har allerede købt to mere samme sted

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 15-02-15 16:31

Tak for svaret Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-15 16:45

velbekomme