/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Link station live webaccess?
Fra : return
Vist : 776 gange
500 point
Dato : 13-02-15 17:27

hej -har en link station live fra buffalo som jeg prøver at sætte op til web access

så man kan tilgå sin Nas fra nettet og ikke kun på sit lokale netværk

problemet er at jeg ikke kan få hul ud af til - noget med at der skal åbnes for UPnP i routeren (Stofa routeren er en thomson model TWG870TS -

under opsætningen skal der åbnes for nogle porte for at det vil virke nogen der ved hvor man gør det og hvordan i ruteren

i selve Nas fra buffalo er den sat op

så DCHP er disable

primary ip adress= nas"ens ip

subnett mask 255l255.255.0

default geteway adress =routerens ip adresse

primary DNS server : er ikke udfyldt

secondary DNS server er ikke udfyldt

nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-02-15 19:33

WebAccess Service:
Enable
Disable
BuffaloNAS.com Name: skriver bare mit navn i feltet ud for buffaloNas.com og så kommer denne her linie frem når man trykker på save ud for buffaloNas.com Navn

UPnP Gateway not found and/or doesn't support port forwarding, use manual setup.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-02-15 20:34

jeg kender nu ikke din link server, men har lavet øvelsen på en del Synology servere.
kører der en webserver i din server?
kommer der en side i din brouser hvis du taster den ip din server har fået tildelt?
hvis ja og du ikke skriver nogen port efter IP addressen.
xxx.xxx.xxx.xxx:port
så ved du at det er port 80 den bruger.
Nu Fortæller du din router at alle forespørgelser udefra til port 80 skal diregeres til den ip din nasserver har. Her med vil du få siden udefra. Det er ikke port 80 i en Synology men port 5000.
Det er i mange tilfælde mere hensigtsmæssigt at bruge en anden port og så lade routeren omsætte den til den nasserveren har.
Jeg havde ude i byen 2 Synology servere på samme addresse så de havde hver sin port.
Men pas nu lidt på der skal jo ikke være tilgang for alle og enhver.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-02-15 20:42

Det du skriver bagefter er: hvis du kalder server leverandørens hjemmeside med dit navn skal han omsætte det til din addresse. Det er det man kalder dynamisk DNS, det er lidt sværere at forstå.
synology har også sådan en service. Det bedste er at lave en VPN mellem din PC og sin Nasserver, så er der ikke andre der kan tilgå dine data. Det er bare sværere at få stykket sammen uden at have en forståelse for hvad der sker. Jeg bruger her openVPN til at lave dette. Prøv at google disse ting og læs lidt på det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-02-15 12:04

Hej igen

en web server i din server det må du lige uddybe lit nærmere er ikke med hvad du mener ?

og ja når jeg taster den ip adresse min linkstation har ind i browseren så kommer der en side frem hvor man kan logge på sin buffalo server

så skriver du at at alle forspørgelser ude fra til port 80 skal dirigeres til den ip min nas server har

men hvordan gør man det i praksis ?

I min Router er der Dmz Host når man klikker på den står der ud fra den
Dmz adress 192.000.00.og så er der en box hvor man så kan skrive de de resterende ip tal men aner ikke om man skal skriver noger ud fra DMZ Host menuen ?

hvis man klikker på fanen advanced

Kommer der en menu

Advanced Forwarding

og her er der så dette her ,men hvad skal man skrive her neden for ?

Local IP Adress :

Extern IP Adress :

Service name :står som standard til AIM Talk

og lige under dert er der en knap hvor man kan trykke Add til det .

så kommer der det her

Local IP Adress :

Local start Port:

Local end Port:

External IP:

External Start Port:

External End Port:

Protocol: ud fra den står der TCP og en lille pil man kan trykke og vælge UDP -BOTH

Description: ud fra det er der et tomt felt hvor man kan skrive noget , regener med det er hip som hap hvad man skriver i det felt .

Enabled: ud fra det er der et felt som har to muligheder On -Off

under det er der to kanpper hvor man kan cancel /Apply

under det kommer der der nærmest en form for tabel hvor der øverst står

Port forwarding

og lige under det

står der

Internal og External

IP adress- startport -endport IP adress - start port -endport - Prot -description -enabled

og under det er der en overskrift som hadder :

UPnp Port Mapping

og her er der 4 felter hvor der står

Protocol- Start Port- End Port -Description

men man kan ikke gøre noget som helst her ,skal man kunne det eller ?

Hilsen Return

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 14-02-15 16:21

din buffalo skal du sætte til fast lan ip

som f.eks:
hvis dit ip range er 192.168.1.1 - 192.168.1.250
ellers ret så det passer i dit ip range

buffalo ip 192.168.1.20
sub 255.255.255.0
gateeway 192.168.1.1

din router sætter du så til at "forwarde" port 8010 til 192.168.1.20
hvis du har static wan ip skal du så udefra taste den (f.eks 80.80.80.80:8010 )
bemærk :8010

hvis du ikke har static wan ip skal du enten have det eller bruge dyn.com til det.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-02-15 09:59

Tak for svaret dk.