/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
skift af blækpatron
Fra : omahexen
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 12-02-15 18:03

Har en Epson Stylos SX 230.Har skiftet sort blækpatron,display viser "skift blækpatron" køber igen en original blækpatron,men med samme resultat.Er printeren defekt ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-15 18:13

Er den sat helt på plads?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-02-15 18:41

Har du fjernet forsejlingen?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-02-15 20:32

Der står,at man kun skal fjerne den gule tape,og ikke fjerne forseglingen hvor blækket kommer ud.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-15 20:36

Prøv at læse det hele - én gang mere.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-15 20:50

Var forseglingen fjernet på den patron du tog ud?????

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-02-15 21:10

Nej,det ser ud som om at den er gennembrudt.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-02-15 22:37

Citat
Nej,det ser ud som om at den er gennembrudt.

Så har du nok ikke sat den nye korrekt på plads, eller den evt. tap som skal gennembryde forseglingen er udu...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-15 02:23

Jeg opgiver!

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-02-15 07:14

Lige et sidste spørgsmål,skal der være blæk i alle patroner,eller kan man vælge at udskrive kun med sort ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-15 17:40

Citat
Lige et sidste spørgsmål,skal der være blæk i alle patroner,eller kan man vælge at udskrive kun med sort ?

Du kan altid vælge at kun bruge sort til udskrivning MEN.... det er ikke det du egentlig spørger om, det du gerne vil vide er om din printer kan printe hvis en af patronerne er tomme.

Der findes printere der tillader dette men det er langt fra alle der tillader det. På rigtig mange printere er det sådan at hvis en af patronerne løber tør så kan den ikke printe overhovedet før den bliver skiftet.
Nogle printere har en form for nødprogram der kan aktiveres og du så kan få lov til at printe xx antal sider selv om der mangler en eller flere farver.

Der findes dog metoder til at omgå det men det er vist ikke lige stedet a komme ind på det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-02-15 18:50

Citat
Der findes dog metoder til at omgå det men det er vist ikke lige stedet a komme ind på det.

det kunne ellers være interresandt/pengebesparende at vide-så hvorfor ikke ??

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-15 19:21

Citat
det kunne ellers være interresandt/pengebesparende at vide-så hvorfor ikke ??

Fordi det potentielt kan ødelægge din printer.

Hvis vi nu glemmer voksprintere og laserprintere og koncentrerer os om blæksprutter så skal jeg forklare.

Blæksprutter findes hvor blækpatronen og printhovedet er en samlet enhed og de findes i versioner hvor blækpatronen bare er en beholder og printhovedet er sin egen enhed.

Hvis printhovedet printer uden blæk går det i stykker og eller tørrer ind og så er det ødelagt.
Hvis det sider i selve blækpatronen så er det ikke noget problem da det jo skiftes næste gang du skifter patronen.
Hvis den har løst printhovede så skal du også skifte printhovedet for at få den printer til at virke igen.

Så hvis jeg nu kom til at skrive at blækpatroner med chip nemt kan resettes så ville nogle mennesker blive sure på mig hvis de kom til at ødelægge deres printer.
Der er andre metoder til at snyde printere (og flere måder at ødelægge dem på også)

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 15-02-15 13:11

Tak for svaret EXTERMINATOR.