/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
web cam udendørs
Fra : Højris
Vist : 615 gange
500 point
Dato : 12-02-15 02:06

Hej Kandutter !
Jeg skal bruge et webcam til udendørs brug.
Det skal stå ude på en mark, dermed uden for wifi rækkevidde, samtidigt skal det betjenes med zoom drejes og vippes.

Hvad er det egentligt jeg sådan helt konkret leder efter og hvor finder jeg det.
Det skal jo nok have sit eget net.
Natur foto Højris

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-02-15 07:23
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-02-15 09:20

Ja det var jo lidt af en opgave. Jeg mener lige vi skal dele det op i delmål.
Cameraet kan vel nok løses for en tudse eller to. Men hvordan får vi et net til stedet, mobiltelefon net vil jo nok være det. pris ? 150 kr pr måned. Kravet et det kan styres, kræver nok fast opkobling. hvad koster dette?? Er det praktisk muligt?. Hvem kan lave dette og hvad koster det at få dette lavet?? Dette bare løse tanker, jeg følger med og læser lidt på det hilsen Steen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-15 09:33
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-02-15 17:33

Citat
Det skal stå ude på en mark, dermed uden for wifi rækkevidde

Nu kan wifi jo række ret langt hvis det laves rigtigt.
Men lad os lige starte med det helt basale, hvordan får kameraet strøm derude på marken?

Så kunne man jo måske bruge et sæt poverline adaptere:
https://www.dustinhome.dk/product/5010750051/powerline-dhp-w310av

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-15 20:22

Hvor langt væk er vi fra din nuværende router.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-02-15 22:30

Undskyld, at jeg har ladet vente på mig men da jeg bor i udkants Danmark
er der stor forskel på hvornår jeg har 10 Mbit og ingen, eller flere dages udfald.

Det er tilsyneladende en større sag, men det hedder så ptz så langt så godt.

Men med hensyn til.
Citat
Så kunne man jo måske bruge et sæt poverline adaptere:

Hvorledes løser de problemet. ?

Citat
Nu kan wifi jo række ret langt hvis det laves rigtigt.

Hvor langt er det, måske en mulighed, hvordan laves det så for et godt resultat. ??

Højris

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 22:39

Standard router og computer i åbent landskal, teoretisk omkring 100 merter, med retningsbestemte antenner på et point to point system, tjae, det bliver et gæt, et par kilometer.

Citat
Det er tilsyneladende en større sag, men det hedder så ptz så langt så godt.

Jeps, når du kan styre dem er det normalt Pan, Tilt, Zoom eller forkortet PTZ

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 22:47

Og ellers har Ubiquiti nogle fantastiske produkter der kan række 10, 15, 30+ Km hvis det skulle være.
http://www.ubnt.com/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 23:00

F.eks sådan en her, 15+ Km (kræver line of sight) http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/Ubiquiti-NanoBeam-M5-AC-19-19-dBi-2469505.html
Der er billigere alternativer men så rækker de kun ca. 10 Km

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-15 23:17

Nåe ja, du spurgte også om hvordan powerline adaptere kunne løse problemet, det kan de ved at de bruger strømkablerne til at overføre data, så en adapter i kabeltromlen ude på marken og en inde i huset og så er der kablet netværk.
Du kan læse lidt om det her: http://computer.howstuffworks.com/power-network.htm

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 19-02-15 00:44

Ja så begynder det jo at tage form.
Starter 50 m inde i skoven, så vil det vise sig om ræven husker at smile.

Højris

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 19-02-15 00:53

Her omkring smiler den ikke, den ryster i bukserne.
Har et par dansk svensk gårdhunde der gerne vil lege med den

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-02-15 03:42

Har ikke en "dyt" forstand på emnet. Prøv at kikke på dette link .. måske folkene bag denne side kan hjælpe.
http://looduskalender.ee/en/node/22386

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-02-15 13:32

Www.viditronic.dk har udstyret og kan løse din opgave

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 19-02-15 16:00

Mange tak for hjælpen EXTERMINATOR.

Det kommer der nok mange gode timer ud af.

Og tak til de øvrige deltagere.

Højris