/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan en TOMTOM blive træt.
Fra : vedikkealt
Vist : 357 gange
200 point
Dato : 11-02-15 19:18

Jeg har en TOMTOM GO 750, som er en 4 - 5 år.

Jeg har haft købt årlige opdateringer, da det var vigtigt for mig, at den fungerede MAX.

Jeg har så igennem årene flere gange oplevet, at den har været mindst 10 minutter om at finde et gyldigt GPS signal, og i dag var den 25 minutter om det på motorvejen fra Aalborg og sydpå.

Er der ændret på signalet, eller kan den bare ""slides op""

Hvad ved og tænker i om det - derude ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-15 20:56

Satelliterne står ikke stille derude i rummet men har nogle sektorer de skal holde sig inden for.
Derfor tager det lidt tid for en modtager at finde ud af hvor den er da den først skal regne ud hvor de forskellige sateliter befinder sig. (eller mere præcist hvor stor afstand der er til satelliten)
Hvis du opdaterer din tomtom henter den også en liste over satellit positionerne, mener det er for en uge frem i tiden.
Det gør det jo noget hurtigere for den at starte op.

Hvis du så ikke holder stille mens den prøver at finde ud af hvor den befinder sig så tager det længere tid.

Min egen XL IQ Routes er 2-4 minutter om at finde positionen hvis den ikke har været i brug længe.
Hvis jeg kører mens den skal finde ud af det så er den 10-20 minutter om det.

Hvis jeg derimod har haft den med inde og opdateret den så er den klar på under 1 minut.

TomTom har lidt nyttig info omkring GPS her: http://www.tomtom.com/howdoesitwork/category.php?ID=6&Language=14

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-15 21:15
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-15 21:46

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Så er jeg igen, for så er der jo ingen grund til at købe en ny.

Bedste hilsner fra vedikkealt