/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
samme afløb tørretumbler og vaskemaskine
Fra : Superspinat
Vist : 3947 gange
100 point
Dato : 11-02-15 16:54

Hej.
vi har købt både vaskemaskine og tørretumbler hos lg. Vores tørretumbler er kondens og vi vil gerne være fri for at bruge vandtanken (altså den der skal tømmes hver gang man har tørret noget). Det eneste problem er bare at der ikke rigtig findes en fitting der kan kan sættes på vandlåsen (sidder på væggen i en hvid boks) Så den passer til både vaskemaskine og tørretumbler slangen. Jeg har både været i silvan og vvs-eksperten og de kan ikke hjælpe. Vi kan umuligt være de eneste der står med dette problem.
Målene: Vaskm. Slange: ø20 udvendig. Tørretum. Slange ø10 indvendig.
Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 11-02-15 18:23

Du skal bruge et Y T-led.
http://koihulen.dk/stykke-oe20-p-854.html

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-15 22:14

Nææ gængse afløbsrør fås ikke så små.
Du kan bøje et 10mm Kobberrør 180 grader stikke enden ind i slangen, og den anden ende hænges ned i afløbet.
Eller binde slangen fast, den behøver jo ikke slutte tæt. (Kan evnt. klemmes ned ved siden af vaskemaskine afl.slangen.
Eller købe en prop som passer, og så borer du et hul til slangen:
http://www.vvs-eksperten.dk/afloeb-kloak/ht-pp-hvid/prop1
VH Palle

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-02-15 09:54

Vi har tilsluttet tumbler og vaskemaskinen ved, at have 2 stk 500 mm 32 mm rør skruet fast på vægen. de går begge ned i et Y, som Hejdu58 henviser til. Y er tilsluttet en vandlås lavet af 90 grader 32 mm bøjninger som er tilsluttet et 500 mm 32 mm rør, hen til rør der går ned i gulvet, hvor også bryggersvask, fur/kondens og ventilation/kondens er tilsluttet.

Samlet pris for install til de to maskiner 146 kr. hos JenogFix.

Godkendelse af svar
Fra : Superspinat

Dato : 12-02-15 19:14

Tak for svaret pallebhansen.