/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
recovery
Fra : kivi
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 11-02-15 08:18

jeg har en recovery som jeg kan se i diskhåndtering men hvordan aktivere jeg den så den kan bruges

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-15 08:27

Sæt drevet, hvor din 'recovery' disk befinder sig, som BOOT drev i BIOS.

Genstart ..og følg anvisningerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-15 08:48

Der burde følge en recovery CD med din PC. Så skal du bare sætte den i, slukke helt for din pc og når du så starter igen følg anvisningerne på skærmen. Men PAS PÅ alt hvad du selv har gemt og installeret forsvinder, hvis du bruger recovery, og der skal også bruges meget tid på opdatering af styresystemet, så brug kun recovery hvis det er sidste udvej

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-02-15 09:02

det er sidste udvej og der fulgte ingen skiver jeg se den i diskhåndtering men kan ikke se den andre steder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-15 09:22

Du kan prøve at gå ind på producentens hjemmeside og se om der er noget hjælp der? Hvilket styresystem er der på? Har du prøvet systemgendannelse?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-02-15 09:25

det er win 8,1 og jeg har prøvet så sige alt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-15 09:30

Har du prøvet genoprettelse? Søg efter genoprettelse og følg anvisningerne.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-15 09:43

Prøv at se denne lille video, hvis altså pc kan vise den!
https://www.youtube.com/watch?v=pmVT0Z9r6_Q

Den viser hvordan man starter recovery på Acer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 10:16

Er det HP så er det vist F11 under opstart.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-15 10:18

HP
ESC under opstart og så F11

Meen jeg gætter på det er en Acer, da kivi har fået tilsendt DVD'er fra Acer!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-15 10:55

Nå - så huskede jeg forkert.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-15 10:57

Ja man kan jo appellere til spørgerne herinde på Kandu om at komme med så mange oplysninger som muligt når de stiller et spørgsmål, så man ikke skal bruge laaaaang tid på at spørge sig ind

I dette tilfælde ville PC mærke, styresystem, og hvad der egentligt var forsøgt af recovery procedurer nok have gjort det lettere at svare på spørgsmålet, og frem for alt måske gøre at man ikke kom med løsningsforslag der måske bare gør problemet værre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-15 16:49

Windows 8.1 ?

Det er jo blot at lave en 'systemgendannelse' ...på 'moderne' vis

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Tjek menu'erne nederst på siden:
Citat
Vis alle

Optimere din pc uden at påvirke filerne
Fjerne alt og geninstallere Windows
Gendanne pc'en, som den var på et tidligere tidspunkt

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 13-02-15 08:32

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 09:02

velbekomme