/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Synk. Microsoft Outlook - Nokia Lumia
Fra : marken84
Vist : 460 gange
300 point
Dato : 09-02-15 16:04

Findes der mon en nogenlunde nem tilgængelig "brugsanvisning" på hvorledes man synkroniserer
Micosoft Outlook 2013 med en Nokia 630 Lumia Windows telefon?

Hvis det da i det hele taget kan lade sig gøre?

Jeg kan fint få telefonen til at modtage min mails - problemet er at få den til at finde mine kontaktpersoner og mine kalender-oplysninger.

Den har åbenbart heller ingen problemer med at finde mine "Facebook-venner".

Jeg har Googlet flere sider der henviser til en løsning, men jeg synes ikke at have fundet det rigtige sted (mange af disse sider er på engelsk og rimeligt uforståelige synes jeg)

I øvrigt er det tilsyneladende en rigtig god telefon, hvis jeg lige skal gøre lidt reklame for den...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-02-15 18:13

Har selv en Lumia telefon, og ligesom dig meget positiv. Lumia 930...
Alle Lumia telefoner er " bundet op på" en, det de nu kalder en Outlook konto.....ikke det Outlook som hører office pakken til Det er forvirrende, men måske derfor der er misforståelser.

Når du har en Outlook konto ( den gamle Hotmail --som vel også kan bruges) er det den konto der har alt backup, både navne, fotos og sms ser... Du kan kun se dem der er på telefonen, men den dag du skal skifte telefon, er de der og bliver genskabt på den nye telefon.
Telefonen skal dog være sat op til at du accepterer backup..

Det hele ligger på " skyen" skydrive..

Når jeg går ind på skydrive så bruger jeg tit msn.com der ligger genveje til hele skydrive menu..

Håber det giver dig overblik, og om dit spørgsmål dækkes, men er det alene fra dit office pakke Outlook kontakt til det andet medie, kender jeg ikke, men ring til Microsoft..de ha en hotline...

eller vend tilbage hvis ikke dette giver ok mening, men nok det jeg ved

God fornøjelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-15 18:52

Har du prøvet at eksportere dine kontakter og kalendere fra Outlook og så importere i din Outlook konto på nettet eller hotmail som det hed tidligere? Jeg kender ikke Outlook fra Office pakken men det kan lade sig gøre med andre kontakter og kalendere fra andre programmer.
https://people.live.com/ importer kontakterne hertil
https://calendar.live.com/ importer kalender hertil
så bliver de synkroniseret både den ene og anden vej
Jeg har også en Nokia Lumia 630
hvis du læser og skriver mails (hotmail) med Windows Live Mail programmet så synkroniseres der også automatisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-15 18:56

Kontakterne kan importeres direkte fra Outlook 2010 og Outlook 2013 uden at skulle eksportere først, det gør du ved at klikke på Start import når du er logget ind på det første link i mit forrige indlæg.
Du bruger computeren til den slags og får vist resultatet på telefonen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 09-02-15 19:01

Har du Microsoft Outlook 2013 så er her en brugsanvisning på kalendere:
https://support.microsoft.com/kb/2459660
der er også en forklaring til kontakterne:
https://support.microsoft.com/kb/2844991/

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 20-03-15 10:50

Tak for svaret o.v.n..

Jeg må desværre erkende jeg havde glemt jeg havde stillet spørgsmålet...

Men nu kan jeg da så få det til at fungere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-15 02:38

Citat
nu kan jeg da så få det til at fungere.
godt det lykkedes for dig