/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tjaee, vi har set det før.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 08-02-15 15:53

http://nyhederne.tv2.dk/politik/2015-02-08-folketingsmand-taget-i-skattebetalt-boligfidus
Simon Kollerup
Helle Thorning
Jeppe Kofoed
Ritt Bjerregård

Er der noget pamperagtigt over Socialdemokratiet?
Jo absolut - Det Danmark vi kender. Som Helle siger....

Og.....Jeg har meget mere i posen endnu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-15 17:04

Fandens osse....det lige blev opdaget....det er også de forpu......aviser der snager i ens privatliv.
Far, én af de gode gamle fagforenings pampere, havde ellers lige ordnet det hele.

http://www.3f.dk/hvem-er-hvem/regioner/karsten-kollerup

Godt kendt fra det gamle Hanstholm kommune.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-15 17:53

Ja, der er mange af de borgerlige der har haft fingrene i kagekassen. men det har spørgeren nok helt glemt. Det er åbenbart ikke kun strudsen der stikker hovedet i jorden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-15 18:08

Man har et standpunkt...............
Citat
'En folketingsmand skal bo i sin kreds'.

Sådan står der i de valg-brochurer, som Socialdemokraternes nordjyske stemmesluger Simon Kollerup uddelte før valget i 2011, hvor han stormede ind i Folketinget med næsten 10.000 personlige stemmer fra vælgerne i Thy og på Mors.

Lidt uheldig at få rippet op i møget, her inden valget.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-15 19:19

Danskerne bliver fyldt med løgn, når sundhedsminister Nick Hækkerup (S) fire gange om året roser de nyeste kræfttal.
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/haekkerups-store-kraeftloegn/5408268

Skatteminister Benny Engelbrecht står bag et lovforslag, som vil lægge moms på magasiner, der trykkes uden for EU. Men kun på dem, der er skrevet på dansk.

Det vil betyde døden for en lang række blade og koste flere hundrede jobbet, viser en analyse fra Copenhagen Economics.
http://finans.dk/live/erhverv/ECE7365645/Danske-magasiner-skal-m%C3%A5ske-skrives-p%C3%A5-norsk/

Benny Engelbrecht er ham, der er den øverste chef for dem, der overtræder menneskerettighederne - endda sine egne borgere.

Senere skal vi tale om vindmøllerne. Mange mange lækre deltaljer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-15 23:09

Nu har jeg været i Lildstrand, masser af gange. Og ved hvor han "bor". Da vi så huset i tv midt-vest, så den meget ubeboet ud. Ingen gardiner, eller noget i den retning. Journalisten måtte også gå med uforrettet sag. Der er ellers en mand, der har adresse ved huset. Men ikke vores politiker.

Faderen står stadigvæk som ejer af huset. Efter alle mine "undersøgelser",kan jeg kun sige, der er noget der ikke stemmer.

Hans udtalelser om at han tit boede i Folketingslejligheden, 500 meter fra kæresten og to børn, virker også mildest talt lidt underlig. Troværdighed???

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-15 12:24

Jeg er meget alvorlig bange for, at det selv-udnævnte "Garant For Fred I Europa" -bedre kendt som EU, er ved at starte en Europæisk storkrig.
Tyskland og Frankrig har smagt på, hvad det vil sige at være i krig med Ivan. Den tyske befolkning går hundeangste rundt og frygter for, hvad der vil ske....Og med god grund.
Mon Angela Merkelig har glemt historien..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-15 14:36

..men det går jo også skidt for: Moder Danmark :

http://www.information.dk/telegram/523906
>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-15 14:39

..og var der iøvrigt ikke noget med bopælspligt i Ritt's tilfælde?

Præcis som Thor's ?

http://www.bt.dk/nyheder/thor-troede-han-var-jyde-0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-15 15:12

Citat
..men det går jo også skidt for: Moder Danmark
Tillykke med det Molo!
Menæh, hvad har det egentligt kostet dig og dine..?

Og......Molo, mener du, at et overskud på betalingsbalancen er et udtryk for at det går godt..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-15 08:12

Tomme -> Jeg ved ikke.... men jeg hørte under Schluter-årene i fattigfirserne, at det skyldtes underskuddet på betalingsbalancen der f.eks. skulle skæres i overførselsindkomsterne (sultecirkulæret ) og holdes igen med lønningerne. Nu har vi det modsatte ...overskud ...og så skal der selvfølgelig;
skæres i overførselsindkomsterne og holdes igen med lønningerne.
At det går 'skidt' har kostet mig jobbet og der blev skåret 2 år af min dagpengeperiode, samt at den midlertidige arbejdsmarkedsydelse, der blev solgt som hjælp til de som ikke var berettiget til at modtage kontanthjælp, nu gælder ALLE der falder ud af dagpengesystemet. Uanset om jeg har formue eller ej, ægtefælle/samlever eller ej, så er jeg pisket til at leve for en lavere sats end kontanthjælpen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-15 18:04

Molo,glæd over at være,hvad jeg tror,en solidarisk person.

Der er ca. ½ mill. indvandrere,fra ikke vestlige lande. Alene sidste år kom der 65.000.

Dem har du jo fornøjelsen,at dele med.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-15 19:15

Betalingbalancen udregnes efter det, der kaldes "dobbelt bogholderi" hvilket vil sige, at alt har en modkonto. Indtægter indføres som plus -og derefter som minus på modkonto og Udgifter som minus og derefter som plus en modkonto.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-02-15 23:27

Sakset fra Ekstra Bladet
Citat
Fredag 12. december 2014
Risikoen for at blive udsat for kriminalitet er mindsket betydeligt. Det viser en ny rapport fra [B]Justitsministeriets Forskningskontor.[/B]

Risikoen for at blive udsat for kriminalitet er mindsket betydeligt. [B]Det viser en ny rapport fra Justitsministeriets Forskningskontor.[/B]

Omkring årtusindeskiftet angav hver fjerde af danskerne således, at de havde været udsat for kriminalitet i form af tyveri, hærværk og/eller vold det seneste år. Siden er denne risiko mindsket med 40 pct.

Det viser en ny rapport fra Justitsministeriets Forskningskontor. Undersøgelsen gennemføres i samarbejde med Københavns Universitet og har over 10.000 deltagere.

Af undersøgelsen fremgår det, at niveauet for kriminalitet i 2013 sammen med 2009 og 2012 er det laveste siden 1987, hvor danskernes udsathed for kriminalitet for første gang blev målt.
Hvilket var -og er en stor løgn......Som sædvanligvis fristes man til at sige.

Vi husker ordene " Det Danmark vi kender"

Ifølge dette:https://ksdha.wordpress.com/2015/02/10/tal-for-indvandreres-kriminalitet-afslorer-regeringens-manipulation/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-15 08:18

...men,
Citat
Tjaee, vi har set det før.

I firserne havde vi stor udlandsgæld. Derfor skulle skæres i overførselsindkomsterne og holdes igen med lønningerne. Nu har vi ingen udlandsgæld:

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/230392/dansk_udlandsgaeld_vendt_til_overskud.html

..så derfor skal der selvfølgelig; skæres i overførselsindkomsterne og holdes igen med lønningerne.

Værdier og indeståender i udlandet er også vokset betragteligt siden firserne. Vi har verdens bedste investeringsklima for virksomheder i Danmark, men alligevel vil virksomheder hellere investere i udlandet:

http://ing.dk/artikel/danske-virksomheder-vil-helst-investere-i-udlandet-112544

Det mange 'jobskabende' tiltag, som hele øvelsen med at forgylde de bedst stillede og virksomhederne går ud på, ser ud til at løbe ud i sandet alene pga. grådighed hos investorer og virksomhedsejere.

Det er sgu en noget mærkelig måde at føre politik på, når man argumenterer for forringelser i velfærden for de svageste med dette 'bogholderi', som du kalder det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-15 19:16

Citat
Det mange 'jobskabende' tiltag, som hele øvelsen med at forgylde de bedst stillede og virksomhederne går ud på, ser ud til at løbe ud i sandet alene pga. grådighed hos investorer og virksomhedsejere.

Det er sgu en noget mærkelig måde at føre politik på, når man argumenterer for forringelser i velfærden for de svageste med dette 'bogholderi', som du kalder det.
Jeg har skrevet det før - og jeg skriver det igen. Det er ikke kapitalismen der er problemet, men den socialistiske humanisme - og måden de tænker og handler på.
Vi ha' et politisksystemskifte...NU!!! Og helst inden socialisterne er løbet tør for andres folks penge.

Lad mig give et eksempel.

A.P. Møller boede i Gentofte. Betalte masser af penge i skat til kommunen.
A.P. dør, nu mangler der penge i kommunekassen og skatten sættes op, og...vupti, alle er blevet lidt fattigere. Men til gengæld er alle blevet mere lige.....men hvad fanden kan man bruge det til..?

Ovenstående eksempel er trukket frem fordi, det viser meget godt hvad der sker med samfundet når socialister ævler og bævler - og får sin vilje mht. "lighedsprincippet"

I Danmark er alle klienter fra den dag man bliver født. Danskeren er pr. automatik syg, indtil det modsatte er bevist.

Molo et lille fif.
Rejs udenlands, smid dit pas væk og kom hjem til Danmark igen og sig det magiske ord; "Asul"
Og din økonomiske fremtid sikret.
En flygtningefamilie med 3 børn får årligt 452.000 kr. eller 37.666 kr pr. måned.
18.833 kr. pr person.........SKÅÅÅL Skipper!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-15 19:19

Citat
18.833 kr. pr person
Pr. forælder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-15 08:44

Hvorfor var A.P. Møller så rig?

Tjoeh... han slap for at betale skat af Nordsøolien. Skatteindtægterne kom fra containerskibsfart, hvor han fyrede Danske søfolk og ansatte billige Østeuropæere fra f.eks. Litauen, samt Asiatiske søfolk fra Philipinerne, Thailand og Taiwan. Desuden slap han også billigt ved at forære Danskerne 'fine' gaver: Amaliehaven, Operaen ..og andre tiltag, som alligevel kun kommer velhavere til gode. Han kunne nemlig trække disse 'udgifter' fra i skat. Jeg giver ikke meget for A.P. Møller's samfundssind.

Desuden: I Gentofte har de vist ikke en socialistisk borgmester eller flertal i kommunalbestyrelsen.

Det er ikke kun socialister der ævler nu om dage. LA gør dem rangen stridig med ADAM og finansministeriet i hånden:

http://politiken.dk/debat/profiler/ammitzboell/ECE2541466/glaed-dig-nu-over-jobfesten-lidegaard/

http://politiken.dk/debat/ECE2542749/finansministeriet-tror-at-skattelettelser-vil-skabe-flere-jobs/

I sidstnævnte link bør man også læse debatten nederst. Det er åbenbart ikke os alle der lader sig forføre af økonomernes tal-ævl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-02-15 19:39

Ja, jeg opgiver.......
Sålænge i socialister tror, jo mere man flår befolkningen i skatter og afgifter desto bedre vil det gå for samfundet/landet som helhed.
Jeg er blot ked af at sige: Det forholder sig lige nøjagtigt omvendt.

Tag f.eks. sygehuse og hospitaler. Standarten er yderst ringe.
Praktiserende læger - det er endnu ringere.

Helle tordner om Lars Løkkes nul-vækst - endda uden at rødme.
Helle og kammersjukkerne barberede uden blusel -og rask væk 17.000 stillinger fra det offentlige, altså, de stillinger, vi kalder "Varme Hænder" For at afbøde lidt på massakren oprettede gimpen & co., DJØF-stillinger istedet -og til ingen verdens nytte. På kommunerne er det nu blevet til 17 ledere pr. hver alm. arbejder.

Der er så kvalmende socialistisk, at der ikke findes ord.

Nu kommer jeg med et eksempel på hvor råddent Danmark er blevet....Og tak du Helle for det.
Danmark har 23 ministre.......TREOGTYVE MINISTRE !
Hver minister har min. 1 spindoktor. Jeg tror Helle har 4 - 5 stk.

I Schweiz, som nogenlunde er på størrelse med Danmark, er der 7 ministre og ingen spindoktore.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-15 21:04

Nåeh ja;

Sygehuse bliver sikkert bedre af effektiviseringer, så vi kan nøjes med mindre personale
De velhavende køber sig til forbedret velfærd i takt med den offentlige sektor forringes:
THAT's A FACT !!!
De køber f.eks. gerne enestue ..privat, når de skal have fjernet deres 'uægte' barn før fødslen.
Intet nyt under solen ..så derfor ser de intet problem i at 'folk' betaler selv

Lad så endelig LA komme til orde med deres vrøvl..

..men så jeg vil give Helle ret:
Citat
Helle Nielsen

I går

Der er tre formodede alternative konsekvenser af at fjerne/nedsætte topskatten: a) de rige vil arbejde mere, tilskyndet af grådigheden: de kan beholde større andel af fortjenesten b) de rige vil arbejde mindre, da de ved mindre arbejde kan opretholde samme indtægt (undersøgelserne giver et entydigt billede af at det er mere fritid, folk har mest brug for), c) der sker ingen ændringer i arbejdsmængden (det mest sandsynlige, idet folk i de indkomstklasser som regel ikke har nogen øvre grænse for arbejdstid; det er formentlig ikke en forventning at en bankdirektør ved fjernelse af topskatten også snupper en direktørstilling i en anden bank ved siden af...). Alle 3 alternativer er lige dårlige for samfundet. I tilfælde a) vil det også være skidt for personen selv, som derved (endnu mere) vil forsømme sin familie og venner. OG tag arbejde fra nogen, der slet intet arbejde har!

..og så læs lige:

http://www.information.dk/304964

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-15 21:12

Ps. Pointen er ...som Jesper er inde på:
Citat
For nu at sige det lige ud: Når Finansministeriet ikke fremlægger alternativer, har vi et eksempel på rigtig dårlig politisk rådgivning. I en så usikker beskæftigelsessituation, som den aktuelle, er det at spille hasard med den danske velfærdssamfund at foregive, at der med sikkerhed ligger en ’pose guld’ for enden af skattereformen. Det eneste, der med sikkerhed kan siges om skattereformen, er, at den vil øge uligheden. Derimod er effekten på beskæftigelsen og de offentlige finanser frem mod år 2020 lige så luftig, som ’kejserens nye klæder’. Her svigtede embedsmændene politikerne; for der kan meget let komme en efterregning, når arbejdsløsheden stiger og indtægterne udebliver.

Jesper Jespersen er professor i økonomi ved Roskilde Universitet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-15 11:31

Citat
Sygehuse bliver sikkert bedre af effektiviseringer, så vi kan nøjes med mindre personale
Det var nok dagens flue. Der kan da ikke være mindre personale end der er nu. Alt er skåret helt ind til benet. Patienter dør ikke af operationerne, men desværre ad svineriet..

Lidt hovedgrubleri skal du ha': Sammenlign venligst et Privat Hospital med et offentligt.
Hvor er servicen størst..? Fagligheden..? Renligheden..? Ventetid, dødelighed, OSV......

Citat
For nu at sige det lige ud: Når Finansministeriet ikke fremlægger alternativer, har vi et eksempel på rigtig dårlig politisk rådgivning. I en så usikker beskæftigelsessituation, som den aktuelle, er det at spille hasard med den danske velfærdssamfund at foregive, at der med sikkerhed ligger en ’pose guld’ for enden af skattereformen. Det eneste, der med sikkerhed kan siges om skattereformen, er, at den vil øge uligheden. Derimod er effekten på beskæftigelsen og de offentlige finanser frem mod år 2020 lige så luftig, som ’kejserens nye klæder’. Her svigtede embedsmændene politikerne; for der kan meget let komme en efterregning, når arbejdsløsheden stiger og indtægterne udebliver.

Jesper Jespersen er professor i økonomi ved Roskilde Universitet
Nu er det faktisk Corydons egen regnemaskine som har regnet sig frem til resultatet.
Nu kommer så en afdanket Økonomi Professor fra Danmarsk største kommunist-udklækningscentral og påstår noget andet....og alle socialister jubler; "Der kan I bare se, det sagde vi jo! Alle skal flåes i skatter og afgifter" Kan vi bruge det til noget som helst..? Næppe!!

Uligheden er noget kommunist opfundet nonsens. I deres verden er det gode ved uligheden, at alle er lige fattige.
Ved at øge uligheden en lille smule bliver ingen fattige - men alle bliver lidt rigere - og nogen lidt mere rige.
Og du Molo, du bliver ikke lidt fattigere af, at din nabo bliver lidt rigere. Det eneste du bliver, det misundelig. Men så må du huske, at misundelse, det er en meget grim ting.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-15 14:43

Hvor er den gamle ægte Rødstrømpe-bevægelse henne.

islam en religion nedfældet af mænd, prædiket af mænd, autoriseret af mænd og håndhævet af mænd. Koranen er en mandebog, ligesom koranskoler verden over skal gøre små drenge til dragoner.
Den såkaldt hellige bog og beretningerne om profetens liv handler om, hvordan mænd bedst umyndiggør kvinder og får det til at se ud, som om det er i deres egen interesse at underkaste sig mændenes myndige og moralske ledelse i familie, klan og shariasystem. At tildække sig, at blive indendørs, at føde børn, ikke at mingle med, røre ved eller gifte sig med vantro og ikke blive nationalt stemt, men ære og agte det universelle broderskab af muslimer og 365 dage om året i hele ens liv være halal og ikke haram, dét er sagen, det er stien, den lysende sti, og at der for ikke længe siden fandtes en marxistisk partisanbevægelse med netop dette navn, er ikke tilfældigt. Både marxismen og islam er i politisk forstand partisanbevægelser. De repræsenterer ikke en stat, men henholdsvis en klasse/et kalifat, og de er verdensomspændende.

Jeg har hermed gjort Michael Jalvings ord til mine.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 08:06

Jeg skal ikke afgøre om ulighed er godt eller skidt, men det er et faktum at velstillede lever længere end alm. lønmodtagere og at svage borgere i snit lever 20 kortere end velstillede.

De velstillede benytter også i højere grad betalingsløsningen, når det kommer til sygehusophold og plejehjem. Det siger sig selv at egenbetalte ydelser ofte er bedre end offentlige ditto. Jeg ville da klart hellere have en privat 'rengøringskone' frem for en offentlig hjemmehjælper, hvis jeg havde valget.

Problemet med privat vs. offentlig hjælp er ....er der skal være private midler til rådighed ...og det er der ikke for andre end de 10% rigeste her i landet.
Citat
Molo, du bliver ikke lidt fattigere af, at din nabo bliver lidt rigere.

Næeh... men naboen bliver 90 og jeg kun 70

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-02-15 15:24

Det er så ikke bankkontoen der afgør livslængden - men livsstilen.
Og kom nu ikke at påstå, at det billigere at leve usundt end sundt.

Citat
De velstillede benytter også i højere grad betalingsløsningen, når det kommer til sygehusophold og plejehjem. Det siger sig selv at egenbetalte ydelser ofte er bedre end offentlige ditto.
Nedsæt skatter afgifter og lad os udelukkede få privathospitaler.

Schweiz har vist vejen. Hospitalvæsnet hernede er private - og næsten som 3-stjernede hoteller.

Sygesikring i Schweiz koster: Indtægter indtil 200.000 (omregnet til DK) 1% af lønnen.
Også stiger det ved højere indtægter indtil 5% ved indtægt på 1 mill.
Det dækker al behandling fra sygdommen konstateres, og til patienten er rask - eller død.

Derudover kan der tegnes tillægsforsikring - ikke på selve sygdomsbehandlingen, men på forplejningen....Unødvendigt.

I Danmark bliver alle behandlet lige dårligt......tiltrods for en KÆMPE SKAT, som går til alt andet end til hospitaler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-02-15 15:44

Statsministerens skattesag har efterhånden været et dyrt bekendtskab for skatteyderne. En kommission kunne ikke finde en skyldig, men dryssede lidt rundt hist og her, både noget og ingenting, men løn fik de da.

Læs....http://jyllands-posten.dk/aarhus/meninger/breve/ECE7449514/Sjusk-og-fusk-i-Thornings-skattesag/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-02-15 20:02

Sidder på café og læser dette http://www.nzz.ch/
Nej dog. Er flaget så gået til top på den multi-kulti Radigale Højborg?

Jeg resignerer, Tjaeee, sådan måtte det jo gå. Husk nu for fremtiden; At ære og agte det universelle broderskab af muslimer -og 365 dage om året resten af Jeres usle liv, at være halal og ikke haram, dét er sagen.

Mvh.
Tommy
Meget meget ked af det. Ved nu - nogenlunde, hvordan den danske befolkning følte det, den 9 april 1940.

Bare vent, om lidt kommer den "snakkende" klasse med sætninger som: Islam er blevet voldtaget........bla bla bla bla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 08:19

Jeg tror at forskellen på dit og mit livssyn når det kommer til nationaløkonomi bedst kan beskrives således:

Tommy : Det handler om indtægt og udbytte.
Molo : Det handler om fordeling af velfærd.

Igen må jeg redde dig fra den vildfarelse; at jeg skulle mene at nogle ikke har lov til at tjene mere end andre.

Vrøvl : Det bunder ikke i misundelse at jeg finder det forkasteligt, at man favorisere de vellønnede på bekostning af de laveste indkomster. Det er almindelig human anstændighed !

Her er en nyhed som må interessere dig Tommy

1.) http://politiken.dk/indland/ECE2547581/politiet-har-draebt-en-mand-ved-noerrebro-station/
2.) http://ekstrabladet.dk/112/ny-skudepisode-politiet-draeber-mand-paa-noerrebro/5443317

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 08:30

Øeh... nåeh... hmm... Det var da vist også den episode du henviste til i dit Schweiz'iske link?

Jeg er desværre ingen 'ørn' til Tysk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 08:42

Så må jeg nok også hellere uddybe mit standpunkt, når det kommer til religion:

Religion hører ingen steder hjemme i hverken det offentlige rum eller i den offentlige debat
...og da slet ikke i lovgivning!

Religion bør udfoldes i hjemmet og i Kirken/Synagogen/Moskeen.

Drab er mord og skal straffes som sådan ...uanset hvad motivet er: Jalousi, had, misundelse, tro...

Vi er nok enige, når jeg postulerer:

Der skal ikke vises hensyn eller gives særlige subsidier til trossamfund.

Hvis ens religion påbyder en at handle på en bestemt måde? Så er det under strafansvar.
Hvis et lands love forhindrer en i at udleve sin religiøse overbevisning? Så må man finde et andet sted at bo!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 13:14

Citat
Tommy : Det handler om indtægt og udbytte.
Molo : Det handler om fordeling af velfærd.

Du har ingen velfærd Molo. Du bliver bildt ind du har - men du har ingen.
Det er Staten der definerer, hvad der er velfærd for dig - og det betaler du gladeligt 89% af din løn + afgifter for.
Velfærd er ikke en omfordeling af folks penge. Velfærd er den enkeltes tilvalg og fravalg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 22:23

Citat
Velfærd er ikke en omfordeling af folks penge. Velfærd er den enkeltes tilvalg og fravalg.

Sig mig: Har du drukket ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 22:25

Hvordan vil du til-/fravælge omsorg/velfærd ved f.eks. en trafikulykke?

Skal du betale ambulanceredderne før du kan bli' kørt til privathospitalet ??? ...oder?

..og skal du selv ud at asfaltere vejen først?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 22:33

Nu da det er 'smalsnak'..
..så skal du da lige lige vide, at der faktisk er udlændinge, som prøver at lære Dansk :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 22:46

Ps. Hvis du alligevel er stiv Tommy?

Så snup et spil 'Fuld Grønlænder' :

http://www.hum.aau.dk/~ture/napatoq.swf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-15 22:56

Nu vi er ved det? Så skal du også lige have en Svensk prædiken med ..på vej i seng:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 23:18

Citat
Sig mig: Har du drukket ?
Nej...hvorfor..?

Du vil vel ikke bilde mig ind, at velfærd er at snuppe 89% af arbejder Jensens surt tjente penge og derefter bilde manden ind, at han får velfærd for pengene? Hvor er den velfærd henne.???

Plejehjemmene. De gamle ligger i hele dage med lortebleer, og får serveret 10 dage gammelt smørebrød....Er det velfærd..?

Er det velfærd, at mennesker udenfor København & Omegn ikke kan få en praktiserende læge og derfor uden fast læge.

Er det velfærd, ikke at blive behandlet på Hospitalerne - og når endelig patienten er indlagt, kan vedkommende få lov at ligge på gangen. Er patienten så heldig at han - eller hun overlever operationen er der stor chance for, at vedkommende dør af de bakterier, som patienten har pådraget sig på Hospitalet.

Nutidens totale nedslidte Folkeskoler, byder de på det, som kaldes velfærd..?

Indbrud i private hjem efterforskes ikke, med mindre der er stjålet for 100.000 kr. Er det velfærd...?

Aldrig har der været så mange drab, røverier og voldtægter som der er i dagens Danmark - alt imens politiet spilder tiden i fotovogne. Er det velfærd..?

Og som rosinen i enden på velfærdspølsen. Dansken betaler verdens højeste energipriser - det til trods, at Danmark er det land, der har flest Vindmøller (Regnet ud fra størrelsen på landet)

Alt sammen på grund af tilvalg og fravalg.
Du har Molo, tilvalgt Enhedslistens indbildte velfærd - og derfor har du fravalgt den ægte.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-15 23:42

Citat
Hvordan vil du til-/fravælge omsorg/velfærd ved f.eks. en trafikulykke?

Skal du betale ambulanceredderne før du kan bli' kørt til privathospitalet ??? ...oder?

..og skal du selv ud at asfaltere vejen først?
Nu håber jeg da, du ved hvad årstal vi befinder os i.
For helvede Molo, dine argumenter er snart ligeså tynde som en let frokostøl fra Harboe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 00:17

Det er velfærd når din cykel kan køre på en asfalteret cykelsti.
Det er velfærd når kan se hvor du går på fortorvet grundet vejbelysning.
Det er velfærd når dit skrald bliver afhentet efter du har smidt det i en skraldespand på gaden.
Det er velfærd når politiet kommer dig til undsætning.
osv. osv. osv.

..men betale ? Ikke de med bedst råd kan jeg forstå? Næeh...ALLE skal betale en femmer

Uha..tænk hvis andre fik glæde af denne femmer.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 00:25

Er det velfærd når LLR foreslår yderligere stramninger i overførselsindkomster for at finansiere et håndværker fradrag?

Nøeh... det er bjergsomhed for de bedst stillede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 00:31

..og man tydeligt høre bulldog'en brumme i baggrunden:

Venstre's foreslag er fuldt finansieret !

JA.... som sædvanligt af andre folks penge
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-02-15 11:25

Citat
Det er velfærd når din cykel kan køre på en asfalteret cykelsti.
Det er velfærd når kan se hvor du går på fortorvet grundet vejbelysning.
Det er velfærd når dit skrald bliver afhentet efter du har smidt det i en skraldespand på gaden.
Det er velfærd når politiet kommer dig til undsætning.
osv. osv. osv.
Hvor har du dog ret Molo. Alt det velfærd for en femmer.
Men du undlod at kommentere på det jeg skrev højere oppe - om den rigtige velfærd - eller mangel på samme.

Nå Molo, nu skal vi snart kigge lidt på Vindmøller. De er jo socialisternes kæphest. Har du nogen bemærkninger om vindmøllerne?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 15:33

Vindmøller?

Sig mig var det ikke netop dem, som Don Quijote kæmpede mod? :

Qhttp://da.wikipedia.org/wiki/Don_Quijote

Højere oppe..? Nu skal jeg fortælle dig noget:

'Rigtig' velfærd ?

..er ikke alt det du får 'forærende', men dét du ikke ikke tænker og betaler til ..over skatten!

Samfundet har IKKE betalt sig selv via. tidligere generationer. Selvom de ældre gerne vil have os til at tro; det er 'noget' DE har opbygget.

NOPE...!!!

Ældre generationer har for længst brugt deres indbetaling til velfærdsamfundet op.

Nu 'nyder' de bare fortidens meritter og privilegier.
Det er os andre i den arbejdsduelige alder, som fra nu af; betaler (Du vil sikkert sige 'dyrt'..)
..også for deres/vores forældres voksenbleer.
Det kan lyde som et upopulært synspunkt? Men: ...Sådan er det jo!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-02-15 19:43

Nå da, vi skal vente lidt med vindmøllerne. Jamen så gør vi da det, Molo.
Til gengæld må du så love mig, at du holder op med at postulere gætterier, usandheder og det sædvanlige ævl, man til stadighed får ørebasserne tudet fuldt af. Lover du mig det Molo..?
Godt så! Nu skal jeg så til gengæld fortælle dig noget andet - lov mig nu, du læser hvad jeg skriver. Eller som skolelæreren ville ha' sagt det: Nu hører du efter, knægt!

Kære Molo, i din totale vildfarelse er du "kommet til" at omskrive historien. Det sker faktisk tit for Jer fra Enhedslisten - og det sker endda meget tit for De Radikale.

Nå til sagen..... Molo i din vildfarelse - du aner jo ikke, hvad der er sandt - og hvad der er løgn. (Skift parti, Molo) Men i din vildfarelse skriver du den onde lynene at;
Citat
Ældre generationer har for længst brugt deres indbetaling til velfærdsamfundet op.
Det er ikke engang en sandhed med visse modifikationer, men en direkte løgn!

Fordi, Molo, i 1970 blev der oprettet en fond - nemlig, Den Socialefond af daværende VKR regering, som stjal penge i form af bidrag fra det arbejdene folk. Disse penge, kære Molo, skulle så udbetales den dag arbejderen gik på folkepension/Førtidspension - det skete ikke - og det sker stadig væk ikke! Det betyder så, at den dag i dag har Danmarks folkepensionister/Førtidspensionister et sted mellem 150 - 160 milliarder til gode fra den fond.

Sagt på dansk; Såfremt pengene blev udbetalt månedsvis, ville alle folkepensionister og førtidspensionister pr. dags dags at regne, få udbetalt ca. 10.000 kroner i tillægspension - andre lidt mere og andre lidt mindre. Men gennemsnit 10.000 kr.

Du bedes venligst, men bestemt æde dine ord i dig igen - dem her:
Citat
Ældre generationer har for længst brugt deres indbetaling til velfærdsamfundet op.
ÆD!
Når du har gjort det, kan ved samme lejlighed give pensionisterne en undskyldning for, at du atter kom til at skrive noget du ikke vidste en døjt om......Værs'go at skriv!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 08:51

Nu ved jeg ikke om det er de samme ældre vi taler om? Jeg taler om de over 70 der gik på efterløn for mere end 10 år siden som 60 årige.

Jeg har ikke tid nu. Jeg har noget frivilligt arbejde som skal klares, men jeg truer med at vende tilbage iaften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 10:47

Citat
Nu ved jeg ikke om det er de samme ældre vi taler om? Jeg taler om de over 70 der gik på efterløn for mere end 10 år siden som 60 årige.
Molo for hevlede, det er lige netop dem, det hele handler om. Denne gruppe har jo også indbetalt.
Citat
Såfremt pengene blev udbetalt månedsvis, ville alle folkepensionister og førtidspensionister pr. dags dags at regne, få udbetalt ca. 10.000 kroner i tillægspension - andre lidt mere og andre lidt mindre. Men gennemsnit 10.000 kr.
Det kunne måske tænkes, at det var - lige netop denne gruppe - som skulle ha' 10.000,- kr.

Citat
Jeg har ikke tid nu. Jeg har noget frivilligt arbejde som skal klares, men jeg truer med at vende tilbage iaften
Det lyder godt. Frivilligt arbejde er yderst prisværdigt. Er det Frelsens Hær som har sammenkaldt sine stormtropper?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 14:54

Indkomstskat pt. :
Citat
I alt skal ingen betale mere end 51,5 % i statsskat og kommuneskat tilsammen.

Kilde: http://europa.eu/youreurope/citizens/work/taxes/income-taxes-abroad/denmark/index_da.htm

Kildeskat blev indført i 1970: http://da.wikipedia.org/wiki/Kildeskat

..før da?

http://www.1960erne.dk/danmark.php

Næeh.. der var ikke penge nok til at dække udgifterne ...med udlandsgæld til følge.

Den glemmer du vist lige Tommy:

http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/danmarks-udlandsgaeld-1945-2010/

..og dén skulle jo også betales tilbage

..ellers regner du bedre en undertegnede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 15:00

Ps. HÆV.. nu de sølle PÅÆNGER i kandu kr. Tommy dreng:
..således at dette spørgsmål igen går ind top ??? ...på 'forsiden'.

Måske der vil komme flere debatører ind over?

Jeg tænker her bl.a. på: Mosebaek, hjkofoed, vagnr, Eyvind m.fl. 'tossenolliker', som ikke går af vejen for en go' debat om vigtige samfundsforhold
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 15:07

Tommy :
Citat
Frivilligt arbejde er yderst prisværdigt. Er det Frelsens Hær som har sammenkaldt sine stormtropper?

Næeh.. det er såmænd privat IT-hjælp til de som er 'fanget' i NemID verdenen ..og ikke ka' find ud af det, samt de som har brug en hånd til at flytte 'tunge' ting og at løbe små ærender. F.eks. ..De nærmest ikke eksisterede Posthuse mm.

Til gengæld får jeg ofte en go' kop kaffe, et stykke citronhalvmåne ...og en lille een, som tak.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 18:35

Citat
Jeg tænker her bl.a. på: Mosebaek, hjkofoed, vagnr, Eyvind m.fl. 'tossenolliker', som ikke går af vejen for en go' debat om vigtige samfundsforhold
Molo, jeg tror ikke de er særlig interesseret i at omskrive historien.

Citat
Næeh.. der var ikke penge nok til at dække udgifterne ...med udlandsgæld til følge.

Den glemmer du vist lige Tommy:
Du lyder godt nok lidt febrilsk Molo Lad mig give dig en lille ledetråd kære Molo.
I gamle dage - altså før 1982, var der noget der hed Dyretidsportioner. Siger det dig noget, kære febrilske Molo-dreng..?

Indefrosne Dyrtidspensioner indbetalt til Den Sociale Fond + renter lagt sammen. giver = 150 - 160 milliarder kroner. Dette kroner er tyvstjålet fra de danske lønmodtagere.

Og pas nu med, hvad du skriver som svar

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 18:37

Citat
Dette kroner er tyvstjålet fra de danske lønmodtagere.

Disse kroner er .......................... Hedder det jo på dansk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 18:46
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-15 18:54

Ps. Kom nu bare til lommerne: Matros-Tommy ...og host op med nogen af de værdifulde..
CAN-CAN påængår ..!!!
..og hæv indsatsen ..og glasset
</MOLOKÅLHOVED>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 19:54

Molo, dine links er fuldstændigt helt og aldeles out of order - Og har intet med sagen at gøre.
du skuffer mig i den grad. Kort sagt, jeg har spildt min tid på dig.

Jeg annullerer tråden senere i aften.

Annuller spørgsmålet
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 21:41

Da tråden kom til at dreje sig om Molos historie-forfalskninger måtte jeg desvære annullere tråden ØV!