/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværk
Fra : Henrik1212
Vist : 232 gange
90 point
Dato : 04-02-15 20:44

Jeg har et Panasonic netværkskamera og en NAS, begge med faste IP-adresser og kablet til min router. Jeg ville gerne, at optagelserne (som startes af bevægelser) automatisk bliver lagt på NAS'en, også når min PC er slukket. Det har kørt, men så skiftede jeg af andre grunde router, og desuden har jeg åbenbart glemt, hvordan jeg i sin tid fik det til at virke. Mvh. hs1212.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-15 21:59

Du skal ind i Routerens software og give tilladelse til det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-15 22:00

På min pcc kan jeg se min Router ved at åbne en mappe og yderst til venstre under netværk, der kan du også komme ind i routeren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-15 22:02

Har dog hørt at visse routere ikke kan lide ´fildeling´ og har blokkeret for den slags - men kun et rygte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-15 22:31

Lag være med at lade det gå via en router med firewall og andre blokeringer.
Du kan da nøjes med en switch og faste ipadresser på nas og camera.

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 05-02-15 09:32

Jeg kan godt få billeder fra kameraet til PC'en og jeg har ligeledes kontakt fra PC'en til NAS'en; som sagt er det der driller etableringen af en forbindelse direkte fra kameraet til NAS'en. Jeg har åbnet de porte jeg mener er relevante, og enhederne har fået tildelt faste ip.adresser på basis af deres MAC-adresser.
Måske kunne én af jer beskrive den helt generelle fremgangsmåde i forbindelse med opsætningen af routeren til sådanne formål?
Mvh. Henrik1212.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-02-15 22:05

Citat
Måske kunne én af jer beskrive den helt generelle fremgangsmåde i forbindelse med opsætningen af routeren til sådanne formål?

Routeren er ikke en del af dit setuo, det er derimod den switch der sidder i din router.
Helt generelt, så skal din NAS og dit IP-Cam befinde sig på samme netværk, de skal have IP-adresser i samme ip-scope, IP-Cam skal have adgang til en delt mappe på NAS (typisk SMB eller FTP eller hvad de nu ellers har af muligheder)

Citat
Jeg kan godt få billeder fra kameraet til PC'en og jeg har ligeledes kontakt fra PC'en til NAS'en

Så det må jo betyde at alle tre dele er på samme netværk og i samme ip-scope.
Så må det jo være noget med rettigheder til en delt mappe i din NAS der driller.
Kig i din NAS og se hvilke indstillinger der skal bruges og check så dit IP-Cam og se om det er instillet rigtigt.

Hvis dit IP-Cam kan pinges har mange NAS mulighed for at lave en pingtest, det kunne væer en god test at starte med, bare for at se at de kan se hinanden.