/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
oven i hovedet arv
Fra : svendgiversen
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 03-02-15 17:31

Min kone ser i øjeblikket en åndsvag gammel engelsk serie,

dengang man stadig havde en lige skildning i, helst venstre side,
det har jeg også, og jeg spiller golf, som højrehåndet.

Når jeg har denne frisure, tror jeg det stammer fra min mor,
der observerede min hvirvel i nakken, og der udfra valgte min venstre side skildning.

Og nu kommer spørgsmålet:
De fleste danskere slår vel bedst med den højre hånd, og mon ikke de fleste,
hvis de friserer sig på old english, har en sideskilding i venstre side.

Er der en sammenhæng, mellem højre håndet og vensre hvirvel i nakken?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-15 18:26

Citat
Er der en sammenhæng, mellem højre håndet og vensre hvirvel i nakken?

Ved det ikke ,Svend. Men en interessant iagttagelse,jeg har gjort mig gennem årene er, folk der har håret redt fremad,bliver hurtigere skaldet,end dem der har det redt bagud.
Jeg "værdsætter" mit hår,der har samme tykkelse,som da jeg var soldat. Nu som 72 årig.
Og mit hår har altid været redt bagud.
Jeg har diskuteret det flere gange med min svigerfar,der var Frisørmester. (Fint sku` det være).
Han mente det var noget vrøvl. Som han sagde,håret vender altid fremad,når man bliver født.
Her er en tegning,der relaterer lidt til højre og venstre sving.

http://peecee.dk/upload/view/447379

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-15 18:40

Det burde jeg havde set, min kone er højrehåndet, men med skilning også i højre side.

Jeg tror stadig at vi nordiske vikinger og normanner nogenlunde ens, som i Downtown Abbey.
Men er der nogensinde lavet en gallup direkte her på kandu?

Hvis ikke er her den første:

A højrehåndet
B venstrehåndet

1 Skilning i venstre side
2 Skilning i højre side

A1 =1, A2 =1, foreløbig kun jeg A1 og min kone A2
B1 =0, B2 =0, afventer alternativer fra også venstre håndede...

Jeg tror vi normale? A1 er helt domoinerende,
men der kan jo være undtagelser i eksempelvis udkandts Danmark,
og måske nogle syd engelske eller afsides skotske øer??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-15 18:57

Citat
Og mit hår har altid været redt bagud.

Altså ikke helt bagud. Det skilles i venstre side. Men skråt bagud. Sådan lidt syd/syd øst.
Når jeg kigger mod nord.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-15 19:12

Vi er jo nogle,der holder fast ved rødderne.

Undskyld...kunne ik`li`la`være.

Det er nok fordi,jeg har været i MR-scanner i dag. Er stadigvæk helt magnetisk.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-15 19:29

Foreløbig tak, gamle pioner soldat, så er vi lige gamle,
men jeg havde studeret et år på DTH nu DTU, derfor blev du soldat i Randers et år før jeg.

Og vi kan selvfølgelig udvide matrixen, 4 fremad, 5 bagud, 6 intet hår, osv.

Men det er ikke det det drejer sig om,
hvis man er højre orienteret, har man så en venstre hvirvel i nakken??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-15 19:53

Svært at lave skilning med 1cm hår - men mit får en tur frem og tilbage med hånden og så er det overstået.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-15 21:47

Godt, for dem med lidt eller intet hår, både frem og tilbage,
I får for nemheds skyld tilsammen y matrix 3

A1 =1, A2 =1, A3 =1
B1 =0, B2 =0, B3 = 0, afventer alternativer fra også venstre håndede...

forudsætter at mig-selv også er højre håndet, ellers B3 = 1, og A3 = 0

Og jeg gentager, dette spørgsmål går ud på om der er en sammenhæng
på at være højre/venstre håndet og have en sideskilling lige modsat???

Et meget væsentligt spørgsmål, måske det første rigtige Gallup spørgsmål i kandus historie?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-15 22:40

Jeg har som regel midterskilning, men tit vil håret samme vej....................begge to.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-02-15 22:44

Ja, midterskilning og multihåndet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-02-15 23:08

Begrundelsen er, at din højre side af hjernen styrer din venstre side af kroppen.
Din venstre hjernehalvdel styrer så din højre side af kroppen - og altså din højre hånd!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-15 04:36

ALTSÅ? selv med et par millimeter hår, har JEG en ´rundkørsel´ som peger alle veje = og den er ganske STRID at have med at gøre (med langt håt), jeg vil påstå at dagen efter??? er det sgu den anden vej man skal køre = i følge håret altså..

Men SJOVT nok hvordan F;; de opstår og hvorfor = selv har jeg et par (ikke vorter) ´de ligner mider på dyr´ men ned? arvet fra mn far - på nøjagtig samme sted - og for det ikke skal være LØGN har jeg en tatovering et par cm samme sted/ samme type, og jeg har ikke set mennesket i 50 år.

Der er noget mellen himmel og??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-15 10:48

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-15 15:09

Selvtak,svendgiversen.

Det var vel lige ved at være nogle Hårrejsende indlæg,jeg kom med.

M.