/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overvågningskamera.
Fra : peterpyt
Vist : 306 gange
500 point
Dato : 03-02-15 09:53

Er det muligt at tage et foto med et overvågningskamera og downloade billedet direkte til den enhed man betjener kameraet med - f.eks. en telefon eller en tablet?.
Billedet skal være i den kvalitet som kamerat optager i, altså ikke noget med at lave et screenshot.

Kender nogen af jer til en app. som kan dette?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-15 10:01

Kan du ikke tage et "screenshot" med tlf?

på min tablet der tager man skærmskud ved at køre håndryggen fra højre til venstre(samsung)

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 03-02-15 10:17

Hej Klaudi.
Tak for dit indlæg.
Jeg har muligvis ikke formuleret mig tydeligt nok, men jeg ønsker billedet i den kvalitet som kameraet kan lave - ikke et screenshot / skærmskud.

/ Peter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-15 10:30
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-15 10:33
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-15 11:04

ok men hvis billede er fint på skærm så burde det da os være ok som skærmskud!

Men er der ikke en funktion, i det program du buger til overvågningskamera, som gør at du kan tage billeder?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-02-15 11:27

1 så er det jo lidt svært at svare på da der er stor forskel på overvågningskamera og du ikke skriver hvilken model du ønsker svar på?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-15 12:58

Der findes overvågningscamera som kan følges på mobil/tablet/osv
Og så er det jo bare at optage.
Der er en her inde som har sådan et apparat - men jeg kan ikke huske hvem.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 03-02-15 15:02

@Mig-selv - ja, det er klart at jeg skal have kontakt til kameraet, det er vel et eller andet sted underforstået. Tak for link til google play - jeg har haft op til flere af disse apps. downloadet.

@klaudi - det er ikke ok med et skærmskud. Jeg vil "downloade" et foto fra kameraet, i den kvalitet som kameraet kan levere.
Den pågældende funktion findes ikke i det software jeg har afprøvet, det er derfor jeg spørger.

@rotw - kameraet er et Bosch Wireless IP Camera 200 Series NBC-265-W - kameraet kan understøttes af mere end en slags software - spørgsmålet er af mere generel karakter, kan opgaven løses - evt. ved indkøb af noget udstyr eller software.

@Eyvind - Hvad mener du med at det så bare er at optage? Får jeg så billederne ned på min tablet/mobil i god kvalitet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-15 15:49

Citat
@Mig-selv - ja, det er klart at jeg skal have kontakt til kameraet, det er vel et eller andet sted underforstået.

Det er jo ikke nemt at vide, det kunne jo være du ville se noget fra nabo´ens eller andre steder.
Hvad med dette?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ispyconnect.ispy
http://www.ispyconnect.com/aboutmobile.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-15 15:55

Bruger forresten selv Ispy, og det kan tage ´stilbilleder´ efter behag.
Men om du kan få det til at virke sammen med dit ´anlæg´.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-02-15 17:52

Har du prøvet at downloade boschs egen mobil app?

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 03-02-15 18:14

@Rotw - Ja, det har jeg, og en anden app til bosch kameraer som faktisk virkede lovende. De kan tage fotos, men det er "bare" et screendump fra mobilen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-15 06:26

Såfremt må du tilgå cameraet direkte via at browseren og tage et billed direkte på cameraet!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-02-15 00:02

Det fleste Ethernet baseret Webcam/Overvågningkamera, kan selv sende billeder som en E-mail i den opløsning som du ønsker (selvfølgelig ikke højere end kameraet kan levere).

Du kan også få kameraet til en gemme/sende et billede på en FTP server/drev med et givent interval.

Afhængig af hvilket software du bruger til dine kamera, så har de fleste programmer et foto ikon, som gemmer billedet på telefonen i høj opløsning.

Anbefalelsesværdigt er en NAS fra Synology, den kan styre de fleste kamera på markedet, og virker perfekt sammen med mobil og PC.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 06-02-15 16:14

@thulin...
Tak for tippet. Jeg er ved at lave en opsætning til ftp server - jeg tror det er den bedste løsning for mig.

Kan du give mig et eksempel på en software som kan gemme et billede i høj opløsning direkte ned på min telefon. De programmer jeg har prøvet med indtil videre laver "bare" et screendump fra min telefon.

Jeg har en Netgear NAS, jeg er ved at undersøge hvilke muligheder jeg har på den.

God weekend til alle i denne tråd..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-02-15 10:38

Vil du at de fleste programmer blot laver et screendump til din telefon. Derfor skal du have gemt billederne på din NAS, og trække dem der fra over på din telefon for at få dem i Fuld oplsøning