/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tvangsauktion
Fra : Rytterknaegten
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 02-02-15 12:44

Hvis 2 personer forlader hinanden, og deres hus går på Tvangsauktion, krydskautionerer vedkommende så for hinanden,hvis én af dem undlader at betale??
mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-02-15 12:48

Hvis de to personer er gift eller har haft fælles adresse i mindst to år vil det være tilfældet.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 02-02-15 13:10

kun hvis huset har to ejer hæfter man solidarisk

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-02-15 16:11

HVIS I BEGGE HAR SKREVET UNDER PÅ LÅNENE, HÆFTER I BEGGE TO FOR DEM.

HVIS DEN ENE AF JER IKKE KAN ELLER VIL BETALE, KAN DEN ANDEN KOMME TIL
AT BETALE HELE GÆLDEN, BÅDE SIN EGEN HALVDEL OG DEN ANDENS HALVDEL.

DEM I SKYLDER PENGE OFTEST ET REALINSTITUT, KRÆVER PENGENE HOS DEN
DE KAN FÅ NOGLE FRA.

HELD OG LYKKE, HÅBER IKKE DU KOMMER TIL AT HÆNGE PÅ HELE GÆLDEN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-02-15 17:53

Hvis man er gift behøver begges navne ikke at være på skødet, og hvis man har været samlevere i to år eller mere, sidestille man med ægtepar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-02-15 01:16

Når du skriver "deres hus" mener du vel at de ejer det i fællesskab.

Tvangsauktion kan kun komme på tale hvis ejedomsskatter ellerr lån med pant i huset ikke betales.

Begge ejere hænger på ejendomsskatten, med hver sin del.

Lånene afhænger helt af lånebetingelserne. Men det er ret almindeligt, hvis der er to låntagere i fællesskab ,at den ene hæfter for den andens gæld også. Men det gælder naturligvis kun hvis begge har underskrevet lånepapiret.

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 11-02-15 08:09

Hvis du er heldig og god til at tale din sag, kan du få skilt Jeres lån ad, men det er ikke altid de giver denne mulighed - nogen gange deler de den så ikke fair men at du skal betale mere end den anden - tror det er lidt sådan at de heller vil have nogen penge end slet ikke nogen.

Men som de andre skriver - har I begge underkrevet låneaftalen, hæfter I begge for lånet.