/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Tobak med fra DK til Singapore
Fra : Birdie56
Vist : 1797 gange
300 point
Dato : 28-01-15 22:34

Er der nogen der ved hvordan toldreglerne er mht. cigaretter med til Singapore. Singapore er mellemstation til Bali.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-01-15 22:38

Du er vel kun i transit i Singapore, eller skal du ud af lufthavnen for en overnatning?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-01-15 23:14

Korrekt som Bille svarer, hvis du kun er i transit, er der ingen der vil spørge dig.

Når jeg har været i Singapore, har jeg selv medbragt mit pibetobak, og det har aldrig givet problemer, det samme når vi 2-3 gange årligt er i Japan. Det er ganske almindelig pibetobak, købt (og beskattet i DK), normalt 3 pakker pr tur

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark.dk ApS
cvr. nr. 3620 3722
www.japanskedanmark.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskemoebler.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk

kontoret -at- japanskedanmark.dk
Tlf. 3529 4200

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 29-01-15 00:12

Skal have en overnatning i Singapore inden videre rejse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-15 03:49

Kan man ikke købe tobak i de lande?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-01-15 11:34

Tilsyneladende 400 g tobak. Læs nederst her på siden her http://www.customs.gov.sg/leftNav/trav/Customs+Clearance+Procedure.html

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-01-15 11:50

Her med en Google oversættelse http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.customs.gov.sg/&prev=search

og her et uddrag af reglerne
Kode
Generelt alle varer, der indføres i Singapore er en told og / eller varer og tjenesteydelser Tax (GST), regardless om varerne er købt i udlandet eller i Singapore, og til personlig eller kommerciel use. Du er forpligtet til at erklære varerne i din besiddelse, herunder varer, du bærer for eller på vegne af andre personer, til kontrol officer på den røde kanal eller betale skat i Singapore Told skattebetaling Office eller selvbetjening skattebetaling Kiosk. For mere information om Told den godkendelsesprocedure, skal du klikke her .

Du kan dog nyde toldfri koncession til likører produkter og varer og tjenesteydelser Tax (GST) relief på varer beregnet til personlig brug eller forbrug på betingelse af den fastsatte conditions. Â

Ingen indrømmelse fora cigaretter og andre Tobacco produkter

Der er ingen toldfri koncession og GST lettelse for cigaretter og andre tobaksvarer i Singapore.

Du skal betale skat for at bringe i alle cigaretter og andre tobaksvarer, herunder dem købt i Singapore eller SDPC-mærket.
og det betyder så vidt jeg kan se at du ikke må medbringe cigaretter uden at fortolde dem. Så glem hvad jeg tidligere har skrevet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-15 14:28

Hvis det er tossetobak er mit råd: Lad være..!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-15 01:34

Særlige toldregler
Singapore: der må kun indføres 1 åbnet pakke cigaretter og ingen tyggegummi.
I Singapore er det forbudt at tygge tyggegummi i det offentlige transportsystem Mass Rapid Transit.

http://www.wanderlust.co.uk/magazine/blogs/weird@wanderlust/14-strange-laws-from-around-the-world