/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fjerne søge "maskine"
Fra : klanger
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 28-01-15 07:40

Har været i gang med at opdatere en ny pc for en veninde, og alt er gået godt, undtaget dette.

Jeg har fået installeret denne søgemaskine:

http://isearch.omiga-plus.com/?type=sc&ts=1420969331&from=tugs&uid=ST500LT012-1DG142_W3P96EBKXXXXW3P96EBK

Og jeg kan IKKE slippe af med den på sædvanlig måde.

Har prøvet under funktioner/internet indstillinger/startside men den fjernes ikke, men overtager selv feltet..!

På forhånd tak for hjælpen til fjernelse af denne irriterende "søge"maskine

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-01-15 08:04

Hvis du går ind på dette link er der flere forskellige måder at slippe af med skidtet på

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=fjerne%20isearch

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-15 08:42

Det har jeg da vist forklaret før: http://www.kandu.dk/Spg171519.aspx
Citat
isearch er efter min bedste overbevisning et browser hijack og findes i flere udgaver. En af de mere almindelige hedder: isearch.avg.com ..og fjernes således:

http://forums.anvisoft.com/viewtopic-53-5030-0.html

Her har jeg fundet 'din' version:

http://blog.vilmatech.com/remove-isearch-omiga-plus-com-virus-remove-browser-hijacker/

Jeg fjerne engang skidtet fra min brors computer. Jeg brugte Zonealarm antivirus og SuperAntiSpyware, samt Ccleaner til formålet.

Det er noget rod. Den spreder sig 'ud over det hele', så vær meget grundig og tjek alle de 'sædvanlige' steder:

Installerede programmer.

Opstart (Kør.. skriv msconfig vælg fanen Start ..og fjern flueben hvor det er relevant)

ALLE installerede browseres tillægsprogrammer, søgemaskiner og startsider.

Registreringsdatabase.

osv.

Jeg kan nu huske at selv efter jeg 'troede' jeg havde fjernet isearch vha. antivirus, Cleaner og havde skannet med SuperAntiSpyware, samt tjekket ALLE steder for henvisninger til skidtet, så tjekkede jeg lige en ekstra gang med SuperAntiSpyware. Jeg havde nemlig kun lavet en såkaldt quick scanning. Da jeg efterfølgende lavede en fuld scanning, så dukkede der alligevel en henvisning op.

Henvisningen til isearch vistes (..og kunne fjernes) efter SuperAntiSpyware havde initieret fuld scanning, men FØR selve skanningen, i den menuside man får vist forskellige indstillinger for den aktuelt valgte skanning.

Efter en fuld skanning søgte jeg så i registreringsdatabasen (Kør... skriv regedit og søg via menuen) efter isearch ...og gu' hjælpe mig om ikke der dukkede 2 nøgler op. Dem slettede jeg selvfølgelig og fik endelig has på problemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-15 08:49

Du skal bide mærke i, at selvom vedkommende f.eks. benytter Google Chrome eller Firefox browseren, så skal den også fjernes fra IE som følger Windows ...også selvom man ikke bruger denne.

Det gælder også 'den anden' vej rundt! Mange er slet ikke klar over at de 'er kommet til' at installere Chrome der bundles som tredieparts installation i tilknytning til rigtig megen software og ofte 'hægtes' på div. downloads, hvis ikke man aktivt takker nej.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 28-01-15 08:51

Tak for svaret molokyle.
Og ja du har før svaret mig, men havde fået de gode svar "smidt" væk..!
????