/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Vedhæftede filer .ext
Fra : o.v.n.
Vist : 772 gange
300 point
Dato : 28-01-15 01:18

Visse mails med regninger eller kvitteringer har en en fil med navnet att001.ext vedhæftet.
Sådan en fil er ikke så lige til at åbne men jeg har fundet ud af at jeg kan omdøbe til att001.pdf og få vist indholdet.
Er der nogen af jer som kan give et bud på hvorfor firmaerne ikke vedhæfter .pdf filer som enhver kan åbne?
Det er El Giganten og Telenor + muligvis andre firmaer som sender den slags kvitteringer

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-01-15 08:09

Det spørgsmål kunne man jo sende til de respektive firmaer og få en forklaring på hvis man var meget opsat på at få det at vide...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-15 09:14

EXT   Unknown Apple II File (found on Golden Orchard Apple II CD Rom)
EXT   E-mail Text Attachment
EXT   Extinction Corrected Photometry
EXT   Norton Commander Extension File
EXT   WS-FTP ASCII Binary Transfer File

Derfor...

http://filext.com/alphalist.php?extstart=%5EE

Læs:

http://filext.com/file-extension/EXT

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-15 09:20

Ps. Jeg gætter på du blot skal associere filtypen *.ext med Notepad ..eller anden ASCII viewer/editor eller som du selv er inde på: Acrobat Reader

Du ved... Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger... -> fanen; Filtyper ..osv.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 28-01-15 10:11

Hvilket mail program er det du bruger ??

Hvis det er TB ser det ud til du skal have denne tilføjelse
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/lookout/

det er en typisk fejl med "winmail.dat"

https://support.mozilla.org/en-US/kb/what-winmaildat-attachment#os=win&browser=tb6

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-15 11:43

Marken84 du behøver ikke at komme med indlæg hvis ikke du kan svare
Tak til i andre for forslag, jeg læser mails i Windows mail, den app som er inbygget i Windows 8

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-15 12:36

Tak for svaret dk. jeg blev lidt klogere men ikke meget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-15 14:04

Næeh... o.v.n. -> Så skulle du nok hellere have lyttet til min velmenene og korrekte adviseringer !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-15 14:08

Ps. Det har ikke noget med din e-mail klient at gøre. Hverken Firebird eller Outlook ..osv.
Det er alene dine filassocieringer til *.ext filer, som har haltet og ikke været UTD = up-to-date
</MOLOKYLE>