/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilradio blinker
Fra : svendgiversen
Vist : 460 gange
105 point
Dato : 27-01-15 15:08

Vi har en Peugeot 307 stationcar, der lige efter nytår fik ny sikringsbox,
den var så helt uden strøm og nu blinker radioen og står helt forkert,
kun temperatur måleren viser rigtigt.

Vi har forgæves prøvet at indstille, nogen siger man skal have en kode for at gøre dette?
Det er min brors firmavogn, som jeg har overtaget, og der er ingen radio data vedlagt.

Det lokale værksted, der udskiftede sikringsboxen, er ikke specielt for Peugeot, men alle biler,
jeg kan spørge dem, og min bror, men ellers skal bilen snart til syn, 8 år gammel, og
inden da skal den en tur ned til vor tyske werkmeister, han er den 3. jeg vil spørge.

Men måske er der nogen her på kandu, der kan anvise en hurtigere måde at indstille??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-15 15:15

Den skal sikkert kodes om. Kræves når strøm har været afbrudt. (Tyveri sikring).
Koden kan fås ved Peugeot Danmark. Og nok også gennem aut. forhandler.

Sådan foregår det ialtfald ved Opel.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-15 15:17

øhh....glemte lige: Har du set i mappen med instruktions bog/service hæfte. Det er måske en lille kort med koden.

M.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-01-15 15:46

Det burde vær værkstedet som skiftede sikringsboksen, som skulle ordne den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-15 16:47

Hvis du er heldig, så kan koden stå under askebæger, eller sidde på en mærkat på dørstolpen, dækket at sikkerhedssele!

Det har jeg været ude for et par gange!

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 27-01-15 17:07

Måske er koden noteret i Instruktionsbogen.
Her står også hvordan den indtastes på radioen.

Ellers er jeg 100% sikker på, at du kan få hjælp på
www.hi-speed.dk/
www.peugeotclub.dk
www.peugeotforum.dk/

hi-speed lyder måske ikke så seriøst, men der findes masser af dybt seriøse Peugeot folk på lige netop dette forum.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-01-15 17:37

Jeg har kigget efter koder overalt uden at finde noget, og nu har jeg talt med min bror,
som jeg købte bilen af, billigt for 6 år siden, han har ingen kode og husker ikke noget derom.

Og der er ingen kodebetegnelse i hverken service eller instruktionsbog.
Måske finder vi noget hvis vi tager radioen ud og ser hvad der står ba på den?

Og når jeg endnu ikke har taget kontakt til vor lokale automekaniker,
som indsatte den sikringsbox han først skulle have hjem fra Peugeot,
han har sikkert set radioen blinke, men ikke gjort noget ved det.

Og han var ikke grov med timeløn, ud over prisen for sikringsboxen,
engang betalte jeg 900 kr hos daværende Peugeot Sønderborg, for ingenting,
de fandt ikke fejlen, men tog sig godt betalt bare for at åbne motorhjælmen.

Det sker ikke hos min werkmeister, der er meget reel og taler dansk,
5-6 kilometer sydfor her i luftlinie, men vi skal køre det tredobbolte for billig tysk service.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-15 18:23

Citat
Måske finder vi noget hvis vi tager radioen ud og ser hvad der står ba på den?

Du finder ingen kode,på selve radioen. Så ville tyverisikringen jo være borte. Radioen er jo netop konstrueret med kode,for at gøre den værdiløs for en tyv,så snart den er fjernet fra bilen.

Igen,kontakt Peugeot DK. De ligger med alle koderne. Det forudsætter selvfølgeligt,at Peugeot DK,har leveret bilen / radio,fra ny.

M.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 105 point
Dato : 28-01-15 16:35
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-15 12:28

Tak for svaret ans.

Godt fundet, nu leder jeg efter det 16 cifrede nummer...