/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gemte fotos
Fra : omahexen
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 27-01-15 09:03

Har forsøgt at gemme nogle fotos ved at trykke på "gem" og ikke ved at trykke på "gem som"nukan jeg ikke finde billederne,er de bare forsvundet ? Det drejer sig om Windovs 7.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-01-15 09:07

De er næppe forsvundet, du kan blot ikke finde dem.

Når du klikker Gem, så check i hvilken mappe de gemmes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 09:09

De ligger sikkert i Dokumenter eller billeder.
Højrekli på en mappe, så dukker oversigten Biblioteker frem til venstre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-15 09:12

Hvis du klikker på "gem som" kan det være den viser dig hvor den selv vil lægge filen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 09:15

Citat
Hvis du klikker på "gem som" kan det være den viser dig hvor den selv vil lægge filen

Ville komme med noget lignende = GEM, men der kommer ikke noget frem, den gemmer kun

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-15 09:29

Jammen jeg kommer tit til at bare "gem" og kan ikke finde filen bagefter.
Så går jeg ind i det program hvorfra jeg gemte filen og klikker på "gem som" og den plejer at vise hvor den gerne vil gemme filen, og så ligger den "forsvundne" fil der.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-15 09:42

Lav en søgning på hele dit drev enten på en bestemt dato, eller på filekstension .JPG, hvis altså det er jpg filer billederne er gemt som.
"Gem" burde være forbudt at bruge første gang man gemme en fil, så bliver man via "Gem som" altid opmærksom på, hvor der gemmes.
Og få så ryddet op, så du har styr på, hvor du gemmer forskellige ting!
Og sørg for at få en online backup sat op, så du ikke lige pludselig sidder og hyler fordi du har mistet alle dine billeder og vigtige dokumenter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-01-15 10:50

Du kan jo også prøve at downloade http://picasa.google.com/ programmet viser alle dine billeder...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-15 11:09

Her skulle mit indlæg ligge:
Citat
Undrer mig ingen nævner "Søg". Husker du filnavnet, så skriv navnet i søgefeltet over start knappen. Det har hjulpet mig mange gange, hvis nogle filer, under "træk" har forvildet sig i en forkert mappe.

Og ikke i "Fil attribytter" tråden. Øv.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 11:49

Citat
Og ikke i "Fil attribytter" tråden. Øv

Der faldt ti øren..

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-01-15 11:53

Hvis man f.eks. vil finde alle sine jpg filer hvad gør man så, jeg troede det bare var at søge *.jpg

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-01-15 13:07

Hvad sker der når du søger på jpg i stifinder?
MV2

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-01-15 22:23

Jeg mener hvis det ikke er lykkedes endnu, så prøv at gøre det samme igen, men læg mærke til navnet på billedet/nummeret, kopier evt. gem og derefter kan du søge på navnet du husker eller kopierer ind i søg. Den finder dem sikkert og der ligger de sikkert de andre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 22:57

Mener at huske at Politiet har en ´afdeling´ for samme - som dog bliver det solgt? hvis man ikke hører fra ejeren = gennem et blad? som Egon Olsen mener hedder ´koster bladet´..

Men tvivler på at den Offentlige instans? har mere travlt end så mange andre = Bill Gates.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 23:02

Citat
så prøv at gøre det samme igen, men læg mærke til navnet på billedet/nummeret, kopier evt. gem og derefter

Det fremkommer ikke, hos mig - da den bare gemmer skidtet og færdig arbejde = når man klikker på GEM, i modsætning til GEM SOM, hvor man bliver bedt om at rode og vælge.

Og så er der også den med ? ´bare flyt´ / MOVE, den er indnu værre, da man så flytter og sletter det gamle på engang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 23:04

Men bortset fra dét, så kunne du/ andre bruge programmet Terra Copy, der bliver man altid spurgt, samt det fremmer hastigheden ved overførelser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-15 00:07

Citat
Og så er der også den med ? ´bare flyt´ / MOVE, den er indnu værre, da man så flytter og sletter det gamle på engang.

Ikke hvis du holder CTRL nede.

M.