/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fil attribytter
Fra : johnnyBP
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 26-01-15 18:02

Jeg er ved at indspille mine LP'er til MP3 fil. Jeg vil godt udnytte fil attributsystemet og tilføje data om kunstner/albummet/årstal osv, til hver enkelt fil. Kan man lave en slags makro, som tilføjer de samme data til samtlige filer i en mappe. Det er let at tilføje det for hver fil separat, men med op til 20 numre på en LP, er det nærmest en umulig opgave, hvis disse data skal skrives manuelt for hver enkelt fil, især når samlingen indeholder mere end 200 LP'er.
Hvis det havde været CD'er havde alle data været tilstede, men det gælder jo ikke for de vinyl skiverne.
Jeg har desværre ikke ret mange point lige nu, men du får dem jeg har når spørgsmålet er blevet besvaret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-15 19:19

Du kan bruge mp3Tag editor
http://www.mp3tag.de/en/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-15 19:21

Her et lille udvalg af de bedste gratis tag editorer

Best Free MP3 Tag Editor
http://www.techsupportalert.com/best-free-mp3-tag-editor.htm

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 26-01-15 23:16

Med en god editor , mærker du mange filer af samtidig og skriver så de tags du vil. Ved save skrives de så i samtlige filer. Der kan også styres så det enkelte filnavnv eller del af det vil kunne føjes ind i tag for den enkelte fil.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-15 09:21

Undrer mig ingen nævner "Søg". Husker du filnavnet, så skriv navnet i søgefeltet over start knappen. Det har hjulpet mig mange gange, hvis nogle filer, under "træk" har forvildet sig i en forkert mappe.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 10:03

Citat
Undrer mig ingen nævner "Søg". Husker du filnavnet, så skriv navnet i søgefeltet over start knappen. Det har hjulpet mig mange gange, hvis nogle filer, under "træk" har forvildet sig i en forkert mappe.

M.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 27-01-15 11:00

Tak for svaret transor. Jeg manglede oplysning om hvad slags editor du mente, men du gav mig en ide til løsningen: I explorer vælges de aktuelle filer - Højreklik - Vælg properties, detaljer - Skriv de ønskede attributter - vælg "ok". Attributter bliver nu skrevet i alle valge filer.
Så er opgaven løst. men jeg vil godt have et bud på hvilken editor du mener. Det kan være jeg kan bruge den til noget andet.
Metoden kan også bruges til scannede billeder.

Kommentar
Fra : Klaudi