/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mikrobølgeovn
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 26-01-15 11:26

Erfaringer med mikrobølgeovn søges. Hvilken størrelse er passende? Hvilket antal liter skal man mindst have? Er kombiovn at foretrække eller bare mikrobølger?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-15 11:49

Citat
Er kombiovn at foretrække eller bare mikrobølger?
hvad er dine behov? Det er svært at vejlede uden at vide hvad du vil bruge din ovn til
Citat
Hvilken størrelse er passende?
hvor mange personer skal bruge ovnen samtidig og til hvad?
En mikrobølgeovn er næsten uundværlig hvis man har behov for opvarmning af mindre portioner mad og drikke, min mikroovn har grillelement indbygget det er ret smart.
De kombiovne jeg har set har en meget begrænset størrelse sammenlignet med en almindelig bageovn, hvis du er alene og ikke bager særlig tit så kan en sådan ovn måske anvendes, jeg har en mellemstor bageovn og mikroovn i 2 enheder og vil ikke nøjes med en lille kombiovn, har du et lille køkken og skal spare på pladsen så kan det måske også være et argument for en kombiovn.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 26-01-15 12:27

EN OVN HVORI DER BÅDE ER MED MIKRO OG VARMELEGEME, ER HVAD JEG HAR.
DEN BRUGES TIL ALT MULIG SOM LIGE SKAL VARMES ELLER TØES.

NÅR JEG SÆTTER VARMELEGEMET PÅ 180 GRADER OG 10 ÆBLESKIVER PÅ EN RIST ER
DE FÆRDIG PÅ 14 MIN. DET PASSER OFTE IMENS VI SPISER 1. RET MAD.

F.EKS ÆBLESKIVER DUER IKKE TIL MIKRO, DE BLIVER KEDELIGE, MEN MED
VARMELEGEMET ER DE BÅDE TØET OG SPRØDE.

DAGGAMMELT BRØD BLIVER OGSÅ MEGET MERE SPÆNDENDE MED VARMELEGEMET
I STEDET FOR MIKRO.

DET ER SOM O.V.N. SKRIVER, DET KOMMER AN PÅ DINE BEHOV.

GOD FORNØJELSE.
MVH AG112

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 26-01-15 14:34

Jeg vil anbefale at du finder en der er pæn at kigge på, samt en der passer til de mål der hvor den skal stå. Fx i et skab.

Den skal helst kunne lave mad ved ca 800 watt.

Du opdager meget hurtigt at du kan nøjes med at købe en billig en hvis ikke du skal lave det store kulinariske køkken...

Hos os bruger vi den kun til optøning i sidste øjeblik, da det absolut er det bedste for kød og den slags at lade det tø op af sig selv i fx køleskabet. Men den er super god til at opvarme drikke og lave småretter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-15 16:14

Hvis du vil bage brød i en mikro/kombiovn, skal du sikre dig at ovnen kan varme op til min 225, hellere 250 grader, mange af dem kan kun varme 150-180 grader, det duer ikke til et franskbrød!

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-01-15 11:22

Tak for svaret o.v.n..