/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
konvertere iTunes mp4 film til .avi
Fra : jeanettesmor
Vist : 447 gange
500 point
Dato : 25-01-15 17:21

Tilgiv mig hvis jeg stiller spørgsmålet i den forkerte kategori

Jeg har købt nogle film i den amerikanske iTunes butik, og det viser sig at de ikke kan afspilles, hverken i iTunes eller andre steder.
Har før købt film samme sted og da oplevede jeg ingen problemer.

Jeg vil gerne konvertere filmene til mpeg eller .avi eller .vob - formatet er for så vidt ligegyldigt, brænde filmene til skive og gemme dem.
Ingen af mine konverteringsprogrammer kan knække nødden, og dem der reklameres for på diverse sider, konverterer til mp4, ikke fra.

Har tidligere - og med stort held - brugt Format Factory og/eller Wondershare, men de melder begge pas. Den nyeste version af FF kan slet ikke installeres, melder fejl hele tiden.

Nogen herinde som har en idé om hvad jeg kan gøre? Jeg kan selvfølgelig se filmene på fjernsynet direkte fra iTunes, men jeg ønsker at føje dem til min samling og gemme til senere brug.

Ha' en dejlig aften

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-15 17:25

Når der ikke er noget der du'r kunne det være et codec du mangler, prøv evt at installere det!
Lidt at vælge mellem http://www.filehippo.com/software/multimedia/codecs

Jeg bruger denne til win 8.1
http://www.filehippo.com/download_windows_7_codecs/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-15 17:53

Er du sikker på at de ikke er kodet/ krypteret - hvis du har ´lejet´ dem, men du skriver jo at du har KØBT dem.
Så kan jeg bare ikke forstå at du kan hente dem som MP4 - hvis man køber film på nettet er det mindste at de hentes ned som DVD - men jeg tror de er kodet og derfor kan du ikke lige uden videre konverterer dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-15 17:55

NB; ellers kan du bruge en Screen-recorder til at optage dem med.
Citat
Har før købt film samme sted og da oplevede jeg ingen problemer

Sikkert fordi der fulgte en midlertidig licens med til filmen.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 25-01-15 18:02

mig-selv

Det er muligt at du ikke forstår det men det er et faktum at filmene er købt og downloadet i mp4v formatet

De er selvfølgelig DRM beskyttet, men det var de tidligere (ca. 6 mdr) købte også og dem havde jeg ingen problemer med. Det er noget nymodens djævelskab, Apple har fundet på

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 25-01-15 18:04

mig-selv

Screenrecording hjælper ikke alverden når filmene ikke kan afspilles !!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-15 18:37

Når du har ITunes så har du også Quick Time player, hvis den ikke kan afspille din film så er der en fejl i filen og du bør hente filmen igen, du har vel mulighed for flere download når du køber i den butik?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-15 18:49

Nu skriver du mp4v, erdet ikke m4v?

Har du set dette link

Unlock DRM protection and convert M4V files to other formats easily
http://www.m4vconverterplus.com/m4v-video-converter/convert-drm-files.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-15 19:47

Citat
Det er muligt at du ikke forstår det men det er et faktum at filmene er købt og downloadet i mp4v formatet

Ja, det forstår jeg ikke - du skriver at du vil konvertere fra MP4, så det er sikker bare Aple der giver problemet.
Der findes mange DRM remover programmer, men har kun kendskab til 2 der virker efter hensigten.

MEN har du som skrevet købt dem, så er dine og du har ret til at kunne afspille dem, så måske du skulle kontakte dem du har købt dem af, det kan være du skal have en ny licens - eller du har måske lavet ændringer på din pc, så de gamle har flyttet sig = i gamle dage/stadig er det også et problem med Bibzoom.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-15 20:05

Har du prøvet at omdøbe filen fra? til MP4

https://discussions.apple.com/thread/1830362

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 25-01-15 20:29

Foreløbig bare en fattig tak herfra...

Jeg har naturligvis også Quicktime afspiller.

Går videre med sagen når Hovedpine Grande har forladt min hårdt plagede knold. Regner med at vise mig her igen i morgen.

God aften til jer alle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-15 08:36

YTD kan konvertere FRA *.mp4 til div. formater:

Citat
Convert Most Video Formats: mp3, mp4, wmv, flv, mov, 3gp, avi

http://www.ytddownloader.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 26-01-15 16:04

Det kan vel ikke være rigtigt at man skal være tvunget til at investere i et specielt program for at kunne afspille lovligt indkøbte film?

Jeg kan til nød acceptere at de laver forhindringer mht konvertering - men at forhindre afspilning?

Har kontaktet iTunes og afventer svar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-15 20:02

jeanettesmor ->
Citat
Det kan vel ikke være rigtigt at man skal være tvunget til at investere i et specielt program for at kunne afspille lovligt indkøbte film?

Næeh.. Men virkede 'noget' af det vi foreslog?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-01-15 13:10

Hej igen.

Venter stadig på svar fra iTunes.

</MOLOKYLE> - det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har investeret i de foreslåede programmer.

Jeg vil ikke poste flere vovser i noget jeg ikke kan afprøve for at se om det er brugbart. Har intet imod at betale for værktøj, bare jeg ved at det virker.

Vender tilbage hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-15 10:57

Måske et program du kunne bruge, gratis til i morgen kl.9 (1-2-15)

TuneChef M4V Copy is a powerful m4v video converter tool that enables you to legally remove DRM from M4V and convert to MP4 format (1:1 copy)
http://www.giveawayoftheday.com/tunechef-studio-3-0-2/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-15 12:43

Altid hjælp at hente fra Klaudi, jeg så det samme program og fandt tilbage til spørgsmålet her, men det var altså foreslået af en som stod tidligere op end jeg

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-02-15 13:51

Så - endelig - langt-om-længe.... fik jeg svar; dog måtte jeg tage telefonen i brug....

Resultatet er nedslående

Film købt i en udenlandsk butik kan kun afpilles i det pågældende land – ip-adressens forbandelse.
(Det kunne de for ca et år siden.

Da jeg fortalte Æblefyren at jeg uden videre kan se filmene på fjernsynet blev han helt paf og sagde, at det skulle ikke kunne lade sig gøre, for ip-adressens begrænsning gælder også der. Men ikke desto mindre, filmene kører upåklageligt og det må jeg nyde så længe det varer.

Vil prøve og finde ud af om jeg kan lave skærmoptagelser af disse film. Det vil ikke være lige så ligetil som fra Netflix, HBO, osv., men dog et forsøg værd. Tænker på at anskaffe en ny dvd-optager, for den gamle jeg har kan ganske vist sagtens forbindes til TV'et, men min oversmarte kukkasse kan ikke finde dens kanal - og omvendt.

Klaudi – tak for tippet med konverteringsprogrammet. Jeg fik det downloadet men det kunne ikke installeres, blev ved med at meddele at filen var corrupt og skulle downloades igen. Efter 5 forsøg gad jeg ikke mere.

Takker for alle svar og ønsker jer en herlig dag.

Venlig hilsen
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-15 14:17

Du kan jo prøve at skifte proxy server(tror jeg det hedder) så kan man omgå's ip adresse!

Link til søgning
http://goo.gl/BJPwvG

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-15 14:19

PS, jeg hentede og installerede TuneChef uden problemer!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-02-15 13:38

Tak igen Klaudi og undskyld forsinkelsen. Jeg har fuldt op at gøre med mere jordnære gøremål.

Har forsøgt at ændre proxyi - uden held, den er låst. Studerede et par engelsksprogede sider med anvisninger/forslag til hvad man ellers kan gøre, bl.a. at fjerne et par små programmer (begge i Kaspersky) men det har jeg ikke haft mod til at kaste mig ud i. Ved godt at jeg bare kan gendanne, meeeen....

Projektet er midlertidig indstillet. Passer ikke mit temperament, men nogle gange er jeg nødt til at acceptere at tingene ikke går som jeg vil have det.

Venlig hilsen
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-15 13:47

Citat
Projektet er midlertidig indstillet. Passer ikke mit temperament, men nogle gange er jeg nødt til at acceptere at tingene ikke går som jeg vil have det.

Det er da altid noget at du kan se det på tv, så er pengene da ikke helt spildt!

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-02-15 19:29

Tak for svaret Klaudi.
Når (eller nok snarere hvis) jeg finder løsningen, får du privat besked.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-15 20:41

velbekomme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-15 21:49

Øv... Jeg troede at jeg ved at købe 'spørgsmålet' hér ...kunne bli' klogere !
</MOLOKYLE>