/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ingen radio efter batteriskifte / ibiza
Fra : taliskoko
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 20-01-15 11:59

Efter at have skiftet batteri på min seat ibiza fra 2000 er der lys i displayet, og den registrere også når man trykker på knapperne m. m. M displayet står og blinker, men kun der hvor der står hvilket radioprogrammet man høre, og der er ingen lyd??

Nogen der ved hvad det kan være?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-01-15 12:36

Måske skal du trykke coden ind før du kan bruge den.
alimak

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-01-15 13:06

Ja, men den efterlyser ikke kode, og det er kun nede i "Radio-delen" af displayet den blinker !

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-01-15 18:35

Nej, der er mange der ikke skriver at de vi have en kode, men det kan være en taste kombination.
Se hvad der står i instruktionsbogen...
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-15 00:03

Da bilen blev købt fulgte der en instruktion og en kode med. Det er for at sikre radioen mod tyveri.
Det er nemmeast at sætte en alternativ spændingsforsyning på vognen,medens man skifter batteri. ellers må man i gang med instruktionen og koden. Alternativt en fiatmekaniker og koden. Hvis koden er væk, må du købe en ny radio.
du kunne lade være med at lade en amatør skifte batteriet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-01-15 09:41

Sæt atid en alternativ strøm til bilen,så den ikke mister strøm, mange ting kan påvirkes af manglende strm - som transor også skriver. Alle nye biler i dag får probleer ved strømsvigt!

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 200 point
Dato : 22-01-15 16:03

I dit sted ville jeg køre til VW. Jeg ved ikke hvorfor Transor vil blande en Fiat-mekaniker ind i Seat, men dit lokale VW-værksted kan måske finde koden ud fra serie nummeret.
Du kan også prøve at demontere radioen og søge på google om der er nogen "fiduser" ?
Nogle gange kan en kode bruges til en bestemt række serie numre.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 22-01-15 19:06

Tak for svaret Cortina01. Det er lige nøjagtigt det jeg har valgt og gøre.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 22-01-15 20:21

Selv tak.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-15 14:14

Løsningen blev en tur til det lokale seat værksted.
Fejlen viste sig at være defekt bundstykke i tændingslåsen. ??