/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Video til DVD
Fra : lukas2502
Vist : 355 gange
417 point
Dato : 20-01-15 10:37

Jeg har købt en Video/Audio grabber (Gixa), der var ingen problemer med installeringen, men det er mig ikke muligt at finde en brugsanvisning, hvor jeg kan se hvordan kvalitet, Bitrate og tid passer bedst, dvs. en formel hvordan Bit, kvalitet og tid bedst kan tilpasses en dvd.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-15 19:46

I stedet for at skrive en masse her, så er informationerne du skal bruge her: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-15 21:49

Hvis du bruger dette, mener jeg at de klip du tilføjer - tilpasser sig dvd skiven = altså jo flere filer du lægger på skive des mindre kvalitet men en (flere) film på 2 timers længde giver et godt resultat, bare træk filerne over i programmet - som også har brænder, hvis du klikker JA til det
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD
Ellers er en bitrate på 3000 god kvalitet 1500 kan også bruges (især til tegnefilm) og det er så i formatet MP4 og en billed størrelse på 1280X, hvis ikke billed størrelsen er stor, nytter det ikke noget med en stor bitrate (som giver kvaliteten) da billedet er for lille og skal opjusteres på dit tv = klippet bliver grynet eller pixelerer
Husk samtidig en framerate på 25 - mindre gør at filmen hakker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-15 21:53

Citat
Husk samtidig en framerate på 25 - mindre gør at filmen hakker.

Det kan den også gøre hvis originalen er har en større framerate og du vælger at sætte den, så har du muligheden, så behold ´original framerate´ det plejer at stå i diverse programmer - under tilpasning af omkodningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-15 21:57

Du kan os se en masse info her

http://www.abmedia.dk/video/dvdinfo.htm

Teknisk info for DVD •PAL Video 25 billeder/sek, 4:3 eller 16:9

•GOP færre end 30 fields, CBR og VBR
•Op til 9.8 Mbit/sek MPEG2 eller op til 1.856 MBit/sek MPEG1 video

•720 x 576 pixels MPEG2

•704 x 576 pixels MPEG2

•352 x 576 pixels MPEG2 (Det samme som CVD Standard)

•352 x 288 pixels MPEG1 (Det samme som VCD Standard)

•Audio: Op til 8 audio spor indeholdende PCM (48KHz)eller MPEG2. Op til 6 spor indeholdende Dolby Digital (48KHz). Op til 4 spor PCM (96KHz). Op til 2 spor med MPEG-1 (48KHz).
Et audio spor kan indeholde MPEG-1, DD eller PCM Audio.

•Ekstra: Menuer, still billeder, undertekster m.m.

http://www.abmedia.dk/video/dvdinfo.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-15 23:36

Jeg har sprunget video grabberen over, og valgt en DVD optager med harddisk, så jeg kan lægge filmen ud på harddisk, og redigere diverse "hovsa'er" fra, før den endelig brændes over på en DVD.
Her har jeg så mulighed for at lægge flere film på samme skive.
Kvaliteten bestemmes af, om der skal være 1, 2, 4 eller 6 timer på en enkelt sidet skive.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 31-01-15 14:05

Citat
Jeg har sprunget video grabberen over, og valgt en DVD optager med harddisk,

Mener du en kombimaskine med DVD og VHS, det er jo nødvendigt at digitalisere VHS-signalet?

Citat
Abonner på dette spørgsmål
Da dette er dit eget spørgsmål, vil du automatisk få en e-mail tilsendt når der kommer nye indlæg. Dette kan fravælges så snart du har accepteret et svar til dit spørgsmål.

Jeg har på intet tidspunkt modtaget nogen e-mail vedrørende dette spørgsmål, så her må teknikken have svigtet for "kandu"

Jeg havde ellers været inde noget før, men da det så ud til at der ingen svar var.

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 05-02-15 19:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål