/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vor mand i Pretoria
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 700 gange
500 point
Dato : 19-01-15 07:24

I Jyllands-Posten d.d. står i dag, at der er store problemer med strømforsyningen i hele Sydafrika. Den danske helt og redningsmand for DJ, Holger Jensen, har problemer flere gange dagligt ed udfald af strømmen og det er naturligvis et stort problem, når man har mange gæster der skal bade, der skal tilberedes mad, køling til madvarer (og mennesker) m.m.m.
Jeg vil derfor foreslå, at DJ, som en gestus overfor deres redningsmand, betaler for et nødstrømsanlæg, gerne sammen med Danida, således Safarihøvdingen kan opretholde sin forretning til glæde for jægere world-wide !
Hvad siger dansk jægere til denne hjælp ?

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-01-15 07:51

Undskyld !!!

Jeg har åbenbart ikke fået søvnen tørret ud af øjnene: "d.d. står i dag", er naturligvis noget sludder !! Der skulle retteligt have stået "d.d. står at læse"
Ligeledes mangler der et m før ed, i sidste ord i anden linie !!

ØV4

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-15 10:49

Send GeneratorBallen fra rundkørselen derned, lav et løbehjul verso den som hvide rotter løber rundt i, dog i en større størrelse og i meget kraftig udførsel.
Slut helheden til en generator, smid GeneratorBallen ind i herligheden, få Holger den gode mand til at læse hans sandfærdige beskrivelse, omkring den behornede Landsbytosse fra Bottrup, mens han med en kølig drink sidder i sin bøffelæderstol, mens den sagte aftentbrise blæser over det forjættede land.

Så skal I bare se, så laver GeneratorBallen så meget strøm, at Las Vegas vil blegne af misundelse, viola strømproblemet et løst.

Der bør nok være en jævnstrøms generator, for ellers vil GeneratorBallen vel tro, at han skalløve den anden vej hver anden gang, hvis det blev en vekselstrømgenerator og vi alle er jo klar over, at hans bremsegen overhovedet ikke er til stede.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-01-15 18:19

Med KnaldBalle i møllen, kan der kun leveres svagstrøm.

Mvh.
Tonganeseren

Så i går en enorm duehøg forsøge sig på en hare. I sidste brøkdel ag et sekund sekund dykkede haren ind i en busk. I ren og skær irritation udstødte høgen et hvinende skrig. Fantastisk oplevelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-15 21:38

https://www.youtube.com/watch?v=fYTJ9v2vsaE Her ser vi Balle og Hæ på tur med håbet om at hamstre et par KWh.

Mvh
Tommy

Lever inu

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-01-15 08:04

Det er lidt morsomt at alle henviser til Ballegård, selvom hans navn slet ikke er nævnt i spørgsmålet !!
Lidt unfair måske, da han jo ikke kan eller rettere, tør, forsvare sig !! Der ist ja eine Tösenjunge !! Så al hans snak om, at ingen skal bestemme hvor og hvornår og specielt hvilket emne han tager op, forstummer sig helt og aldeles i tågerne ! Havde han nu heddet Kaj, kunne man jo kalde fænomenet "Tågernes Kaj (Kvaj)"

ØV4

Hørte i øvrigt fra én af mine østjyske venner, at hans Volga er blevet skadet i fronten - historien melder derimod ikke noget om, at hans garageport også har taget skade ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-01-15 18:30

. . . . at hans Volga er blevet skadet i fronten . . .

Hvem har han nu været oppe at toppes med? OK! Der stod ikke "skadet ved fronten ".
Mon ikke han er kørt den forkerte vej i rundkørslen? Han har det jo med at vende op og ned på alting.

Bortset fra det, så savner jeg sgu KnaldBalles indlæg her på siden. Her trives stadig sund og sublim humor, men han kunne altså fremkalde det store brede grin hos læserne.

Vi har en flugtskydningsbane her i kommunen. Flot indrettet. I dag gik jeg tur med hunden og kom forbi, mens en aldeles køn kvindelig instruktør forsøgte at lære en vel nok 50-årig mand m/ kone at ramme duerne. Hver skytte afgav velsagtens 100 skud hver - og fik kun træffere på 5 duer - i alt.

Da de forlod banen og gik hen til den store Porsche Cayenne sagde jeg trøstende: "Al begyndelse er svær". De værdigede mig end ikke en sur grimasse. Jeg havde forventet en dialog - eller trialog, men nul og en puttehøne. Jeg kunne nemlig tydeligt se, at de begge skød langt agterud til duerne og ville lige give dem et god råd med på vejen. De havde dælme kostbare skydere begge to. Hun havde en s/s med ægte sidelåse og han var udstyret med en Blazer o/u. Håber ikke de allerede har jagttegn.
Blandt andet ville jeg have givet konen det gode råd at være fornuftigt klædt. Hun frøs som en tysk korthår med røven plantet i den rene og skære is. Men skydevesten var af ægte skind og har nok kostet 4 - 5.000 kroner.

Men sådan er der så meget.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-01-15 22:35

Det der med den korthårede "tysker" kræver en forklaring. Jeg var engang på jagt med et par gode venner, hvoraf den ene ejede omtalte tyske korthår. Det er stadig en veltrimmet og dygtig hanhund - men med store nosser.
Det var i december, var bidende koldt og "tyskeren" holdt sig lidt tilbage fra at hoppe ud af ejerens Land Rover, da dens snude målte temperaturen udenfor.
Men med skulle den Fandeme, selv om jeg tilbød assistance af min egen langhårede tæve, som aldrig giver op overfor sne og kulde.
På et tidspunkt stod jeg på post foran nogle store dækkende graner, da "tyskeren" ligeså stille kom luskende hen til mig og plantede sine blåfrosne nosser på nogle afskårne grangrene, hvor min tæve stod og fulgte et par rådyr med øjnene. Jeg fik medlidenhed med den. Afførte mig min termojakke ( den jeg havde under min dejligt varme jagtfrakke ) og bød "tyskeren" sætte sig på den. Jeg glemmer aldrig dens tilfredse øjne. Den har jo ikke meget at logre med - sådan en starut.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-01-15 23:11

Lige noget for Knaldballe, han er ved at slagte et IC 4 tog, for at få fingre i det bovlamme togs el radiatorer, han vil anvende dem som klunkevarmere til de hvid ørede han hunde, dog mangler han at få monteret solfangere på kræet rygstykker, da han har opgivet, at få dyret til at løbe rundt med et 24 volts mejetærsker batteri, monteret i en kopatte sele, som han fik op under vesten fra nabogården, sidst han var på agerhøneskydning hos ham.

Gad vide om han først prøver udstyret på sig selv,, hvis termostaten svigter, og det gør den jo nok, får han nok inu et tilnavn,- "Krympenossen fra Bottrup"

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-01-15 19:52

Tak for svaret betterwisser. Fremragende humor hele vejen igennem !!!!!

Ligeledes skal der lyde en tak til de øvrige skibenter for en helt exceptionel skrivelyst, skønt det "kun" har været nogle få - men kvaliteten har sgu' været i top - jeg har grinet så tårerne trillede - fremagende !!
At der ikke kom noget svar på selve spørgsmålet, er aldeles ligegyldigt, bare vi har moret "vos", som Tummelumsen ville have sagt !! Og s er vi tilbage hos Bendt Klovbeskærer

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-01-15 11:05

Tak for poing´s

Selvfølgelig bør de støtte op omkring likvid mangeler omkring stømforsyning i det forjættede land.

DJ har lige Her Og Nu, udstyret BallsRøveren, med to mælkekartoner, en af mærket " letmælk" til mønter, og den anden af mærket "A38" til seddeler.

Lige nu øver de med ham omkring rasle teknikker, han har det svært med "A38´ren" og for så vidt også med "letmælken" da ham nægter at tømme dem helt for indhold, inden hans sædvanlige store arm bevægelser får frit løb, det forlyder at det er gået hårdt ud over det nye Ege berbertæppe på Kalø, samt diverse gardiner i de tilstødende lokaler. De er gået væk fra Shakin`Steven som baggrunds muskak, lige nu er en ikke musik kyndig igang med, at smække en gammel vinyl skive på grammaphonen, https://www.youtube.com/watch?v=KK23BhEQVyU, måske burde man giver BallsRøveren en halv fløde i hver hånd, så er der flødeskum til den lune chokolade efterfølgende hvis han altså kan holde takten

Mvh
BW

Mvh Bw

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-01-15 08:07

ØV4

Og så én til for Ballerøven