/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rhodos
Fra : CTrudslev
Vist : 290 gange
20 point
Dato : 18-01-15 21:16

Vi er en familie på 4 der skal til Rhodos i September 2015, hvilke erfaringer har du med vejret på det tidspunkt? Vi påtænker at leje bil, er det en god ide? Hvad er et must at se? Og hvordan med indkøb af parfume og kosmetik på Rhodos, kan det svare sig? Hvor er godt at spise?
Kom med jeres erfaringer, vi har aldrig været på Rhodos før.
Tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-01-15 02:23

Rhodos har en smuk natur med flotte bugter og fine badesteder, når man kommer væk fra byen.
Den gamle by er overrendt af turister, især fra de mange krydstogtskibe som lægger til.
Med en god restaurant kan man få god græsk mad, som i virkeligheden er tyrkisk inspireret, men det vil grækerne ikke drømme om at sige.
De billigste spisesteder serverer kedelig catering.
Spild ikke gode feriedage på indkøb. Hvis kvaliteten skal være i orden er det ikke meget billigere end i Kastrup eller i flyet.

Galathea stranden , Lindos , sommerfugledalen og klosteret på bjerget ( husker ikke navnet) er værd at se. Lindos har en spændende historier, hvor danskere for Carlsbergfonden , har været med til udgravning ved akropelen. Læs om Lindos før besøget og undgå at komme sammen med alle endagsturisterne i busser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-15 10:04

Alle butikker med navnet Bazar er billige steder at handle.....................med billigt bras.
Vejret på Rhodos:
http://www.rejsertilgraekenland.dk/rhodos-vejret-vejrudsigt/

Kommentar
Fra : hans979

Dato : 29-03-15 13:57

Der er fantastisk vejr på den tid af året!!