/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Fup eller fakta?
Fra : Nul7
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 18-01-15 15:58

Hej jeg har modtaget denne mail på engelsk men har oversat den via google da jeg ikke er så god til engelsk.
Den var noteret men et æbleskrog i øverste højre hjørne...Er det en fup mail?

Kære kunde,

Vi informerer dig om, at din konto er ved at udløbe i mindre end 48 timer, er det bydende nødvendigt at foretage en revision af dine oplysninger for nu, ellers din konto vil blive ødelagt. Bare klik på linket nedenfor og udforme en session med din Apple-id og adgangskode. .

Check nu>

hvorfor denne elektroniske kurer dig, han blev sendt? Fremsendelse af denne e-mail gælder, når udløbsdatoen for din konto udløber. For mere information, se Spørgsmål og svar. tak, Bistand til Apple-kunder.
Forkert?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-15 16:00

Du kan være 120% sikker på det er en fup-mail!
SAlet den bare omgående...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-15 16:02

Citat
SAlet

Ups, det gik lidt for stærkt... SLET den omgående

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 18-01-15 16:10

Husk:
Du skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG svare på en mail, der beder dig om adgangskoder!!!!

Så væk med den

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-01-15 16:37

Den fup mail leder dig til en side , som ligner æble , men er svindlernes egen. Når du så skriver din kode , kan svindlerne bagefter bruge den, eller sælge den.

Det er for i øvrigt et elendigt dansk , som google laver.

Så skal du huske at sætte kommaer og punktummer i dit indlæg. Ellers bliver det let misforstået.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-15 16:57

Citat
Så skal du huske at sætte kommaer og punktummer i dit indlæg. Ellers bliver det let misforstået.

Så meget er der vist ikke at misforstå - kommaer eller ej

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-01-15 17:05
Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 18-01-15 18:17

Tak for svaret marken84.

Jeg troede ikke at kommaer var in idag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-15 18:43

Der er aldrig nogen som beder om konto rettelser via mail.
Er du i tvivl, så log selv ind på kontoen, og der vil det vise sig om du skal ændre noget.
Men ikke via et link fra en mail eller hjemmeside.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-15 23:13

Citat
Jeg troede ikke at kommaer var in idag.

Citat
Kommentar fra transor

Dato : 18-01-15 16:37

Den fup mail leder dig til en side , som ligner æble , men er svindlernes egen. Når du så skriver din kode , kan svindlerne bagefter bruge den, eller sælge den.

Det er for i øvrigt et elendigt dansk , som google laver.

Så skal du huske at sætte kommaer og punktummer i dit indlæg. Ellers bliver det let misforstået.

Jo, kommaer er skam meget IN stadigvæk, men netop i dit tilfælde mener jeg ikke der skulle være spor at tage fejl af...