/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC opdatere
Fra : mig-selv
Vist : 683 gange
50 point
Dato : 08-01-15 22:47

Har en HTC Wildfire med Android 2,2,1
MOGEN der har personlig erfaring med at opdatere den til? 4,1 = eller andet der er bedre end 2,2,1.

Helst ikke youtube klip da de ikke virker/ opdateringerne.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-15 10:00

Her kan du se hvad den kan opgraderes til.
http://www.gsmarena.com/htc_wildfire_s-3777.php
Android OS, v2.3 (Gingerbread), upgradable to v2.3.5
Problemet er nok processoren på 600 Mhz

Nogen påstår at det kan lade sig gøre hvis den rootes
http://androidfan.hubpages.com/hub/howto-update-htc-wildfire-s-android-jelly-bean
Men det tror jeg ikke bliver godt.

Ps. Det er ellers en fiks mobil med ret mange faciliteter.
Jeg leder jo stadig efter en lille mobil med lidt krudt i og allervigtigst med Notification LED og bordlader.

Inden du smider den væk:
Hvad koster den hvis den skal sælges.
Virker GPS
Kan den installere programmer på ekstra kortet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-15 00:41

Den virker perfekt og uden ridser.
Den Android 2,2,1 - som er for lille til de fleste Aps
GPS virker fint, kører for tiden med CoPilot (ofline) plejer at bruge Navfree, men tlf er et nummer bagud og kan ikke bruge det - Google maps er også god men koster Roming, hvis ikke man henter kort via WiFi (har dog ikke fundet ud af gemme kort), som er det eneste jeg hener data med.
Går ud fra at den selv installerer på kortet, når der ikke er plads lokalt. har 4 programmer liggende på kortet, og kun de 3 har jeg selv installeret - Google Play/ CoPilot og Dropboks og så ligger der et sync program sam en masse andet som jeg går ud fra er backup.
Prisen er 225.- med 8GB kort og lader.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-15 00:53

Og der er kun notification af sms/mails på skrivebord.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-15 09:29

Det lyder interessant for den har lige den størrelse jeg leder efter.
notification af sms er det jeg skal bruge
Hvis det passer med at den har ladestik i bunden så ser det ud til at jeg også kan bruge denne:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/htc-wildfire-s-62809p.html
Og så vil jeg lige finde ud af om man kan hente og gemme kort til GPS via WIFI
For jeg har som regel adgang til internettet der hvor vi rejser hen.
Nogle fancy app har jeg ikke brug for........der bruger jeg min tablet som også er med på ferie.

Jeg undersøger lige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-15 09:37

Jeg glemte lige
HTC Wildfire s eller uden s

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-15 10:03

Er det en Wildfire s .........................købt.
Jeg hopper over i PB.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-15 16:43

Fandt ud af at denne måske kunne klare problemet - men min Android er et nummer for lille til at den vil Roote den, så det opgiver jeg:
http://www.kingoapp.com/htc-bootloader-unlock.htm

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-15 19:03

Har opgivet det, ingen grund til at forsøge sig med diverse ½ løsninger, så hellere have en tlf der virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-15 20:05

Ja til tider skal grebet skiftes ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-15 20:05

Grejet