/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms i Note 3
Fra : jeanettesmor
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 08-01-15 15:10

Dav igen og godt nytår

Er der en herinde som ved hvordan man kan ændre sms indstillingerne på en Samsung Galaxy Note 3? Den sender alle sms over ca 100 tegn som mms.

Jeg har ledt i indstillingerne men uden at kunne finde stedet. Der var en som fortalte mig at man kan ændre antallet af tegn - men hvor?

Har også snuset på Google og fundet adskillige sider med anvisninger på mms opsætning, men det er ikke det jeg har brug for.

Tak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-15 15:58

Citat
Den sender alle sms over ca 100 tegn som mms.

SMS må ikke overdskride ? 60 tegn, måske derfor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-15 16:00

Det var så vist lidt mere (160)

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-15 16:07

Tak mig-selv

Jeg havde aldrig sms problemer med iPhonen eller nogen af mine foregående mobiler, så den med de 160 tegn tror jeg ikke er problemet. Men du svarede ikke på det jeg spurgte om....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-15 16:29

Prøv at sætte den til GSM-alfabet i Tekstindtastningstilstand, find det i Indstillinger når Meddelser er åbnet.

Alternativ er at bruge en SMS app, f.eks. BigSMS Send Long SMS
https://play.google.com/store/apps/details?id=skezza.main

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-15 18:27

Tak Klaudi.

Rent umiddelbart er det ikke muligt at ændre indtastningen. Eneste jeg kan ændre er qwerty til 3x4 tastatur og det ønsker jeg ikke.
Jeg vil forsøge med den app du linker til og se om den virker

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-01-15 18:29

Der bør ikke være problemer med at sende lange SMS'er, heller ikke selv om de er længere end 160, så bør den bare sende SMS'en i flere SMS'er.

Er du sikker på at problemet ikke er at du bruger smileys som den vil sende som billeder?
Det håndterer iPhone anderledes, de bruger special tegn, som de forventer at modtageren ved er en smiley, det er derfor andre mobiler ser disse som små firkanter.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-15 18:49

Nu har jeg afprøvet app'en. Den sendte en ca 400 tegn lang besked i 7 dele og det er uacceptabelt.

Graver videre.....

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-15 18:51

fun2

Den omdanner også selvom der ingen smileys er i beskeden...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 08-01-15 18:57

Måske er jeg bare forvænt - iPhonen kunne sende lange alm sms'er og til dem som selv havde iPhone som iMessage.

Og før smartphone-tiden var der heller aldrig problemer. Jeg må nok vænne mig til at tiderne har forandret sig og kommunikere vha email.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-15 00:39
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-01-15 00:40
Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-01-15 13:14

> katekismus
det var et par gode forslag - tak for dem. Jeg har sat flueben ved advarslen ved overskridelse
Det andet punkt fandt jeg ikke.

> Klaudi
Nu har jeg haft tid til at grave dybt i de forskellige indstillinger og fandt GSM og taget det i brug.
Det gør en stor forskel, om ikke andet så alene det, at det ikke snupper omkring 90 tegn for den første smiley, betyder en masse. De efterfølgende koster 2 og det gør de også i standard.

Tak for hjælpen til jer begge

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 13:47

Sæ'l tak

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-01-15 13:57

Tak for svaret Klaudi. Du har altid været god til at gi' en hånd når jeg peb på hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 14:06

velbekomme