/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slet billede på Gmail.com
Fra : vedikkealt
Vist : 432 gange
300 point
Dato : 08-01-15 13:28

Hej med jer.

Jeg synes på et tidspunkt, at det var rigtigt smart, at sætte et billede ind på Google Gmail.

Men nu er jeg bare ikke så smart, at jeg også kan finde ud af at fjerne det igen

Nogen her der har en løsning på det ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-15 14:07

Hvis du vil fjerne din Google-profil billede, gå til Google+, plukke Fotos fra rullemenuen i øverste venstre. Klik Albums, og gå til din Profil Billeder album. Slet indholdet.

Hvis du henviser til et foto, du faktisk oprettet inde Gmail, så gå til Indstillinger >> Generelt >> mit billede, skal du vælge Skift billede og vælge Intet billede.

Ingen af ??disse ændringer vil finde sted med det samme i hvert sted, de er synlige, så skal du have lidt tålmodighed.
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/mt52bLy8ygI

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-01-15 14:11

Jeg har ikke afprøvet dette, men jeg vil tro at hvis du går i billed mappen, og sletter det billede der er dit profil billede, vil det også være slettet, på profilen.
Alternativt kan du vælge et andet billede, hvor der bare ikke er noget indhold.
Jeg tror ikke der er nogen mulighed for at vælge ingen profil billede, ikke så vidt jeg lige kan se.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-01-15 14:12

He! Klaudi
Vores indlæg krydsede vist hinanden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-01-15 14:24

Så er det prøvet, så venter nu bare på, at det så også går væk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-15 17:14

De billeder er da ellers meget pæne.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-01-15 21:34

Måske har jeg skrevet mit spørgsmål lidt forkert

For jeg har ikke noget billede på, ovre i venstre side lige over kontakt personerne - det sidder oppe i højre hjørne.

# Klaudi

Jeg bruger ikke Google +

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-15 22:08

Åbn Gmail i browser,
log ind og klik på dit billede i højre hjørne,
vælg Skift foto,
find og upload et "tomt" billede eller siluet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-01-15 22:12

# Klaudi

Det prøver jeg lige i morgen ... og vender tilbage

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-15 22:34

Her er lidt at vælge mellem http://goo.gl/bTRV3a

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-15 22:51

Citat
find og upload et "tomt" billede eller siluet

Det plejer at virke = dog ville jeg lave ´billedet´ i samme størrelse/ format som det gamle, da Google/andre - ikke altid er med på nye forandringer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 09:17

Selv om du ikke bruger Google+ så har du det alligevel nu du har en Gmail konto.

Har lige prøvet dette, og det virker, der gik dog noget tid inden billede skifede!

Når du er logget ind på Gmail så lidt til venstre for dit billede der står +(dit-navn),
klik på det, så åbner Google+,
hold musen på Start i venstre side, klik så på Fotos,
klik så på Mere som er ca. midt i vinduet og vælg Album,
her klikker du på Profilfotos, nu skulle du kunne se dit billede,
før mus over det og sæt "hak" i det i øverste venstre hjørne,
nu dukker der en linje frem i top af vindue, her vælger du Slet,
genstart browser og log in på Gmail igen,
nu skulle billede gerne være ændret til det standard billede google bruger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-01-15 09:55

Klaudi
Det var jo lige det jeg foreslog i indlægget fra den 08.01.2015 14:11.
Men tak fordi du skar det ud i 'pap'
Citat
Jeg har ikke afprøvet dette, men jeg vil tro at hvis du går i billed mappen, og sletter det billede der er dit profil billede, vil det også være slettet, på profilen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 10:21

> Brassovitski

Det er så'n set os det jeg foreslog i indlæg 08-01-15 14:07
Men tak fordi du oplyste mig om pappet!

Citat
Hvis du vil fjerne din Google-profil billede, gå til Google+, plukke Fotos fra rullemenuen i øverste venstre. Klik Albums, og gå til din Profil Billeder album. Slet indholdet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-01-15 12:37

He!
Ja det var lige der hvor vores indlæg krydsede.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-01-15 13:29

Så er det overstået

Jeg hentede et af disse anonyme billeder som Klaudi linkede til, og så klikkede jeg på skift profilbillede, hentede det anonyme billede, og wupti - det virkede omgående.

Så nu er jeg glad igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 13:43

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-01-15 13:45

# Klaudi - Tak

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-01-15 13:47

Tak for svaret Klaudi.

Det var løsningen - og jeg takker

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 13:48

velbekomme