/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Genbrug
Fra : mig-selv
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 07-01-15 02:03

Hvordan kan jeg genbruge sådan en her:
http://www.harald-nyborg.dk/p2296/acrylfugemasse-300ml-hvid

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 35 point
Dato : 07-01-15 02:52

Genbruge indholdet eller beholderen ?

Fugemasse er jo en eengangsforestilling

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-01-15 10:13

forbrændingsanstalten.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-01-15 10:14

Smid den bare i skraldespanden. Der er ikke noget specielt miljøfarligt i.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-15 15:52

Under 10 kroner, smid den dog ud,

men det rører ved de nu værdiløse kandu points,
engang kunne man få en printer for bedste måneds besvarelse.

Hvad er dagskursen på kandu points?

Et svar jeg fik fornylig, det er ikke antallet af kandu points der betyder noget,
det er det at blive anerkendt for det bedst kyndige svar.

Noget jeg godt forstår, men der er stadig flere svar på højt belønnede spørgsmål...

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-01-15 16:00

Beholderen kan ikke genbruges.
Indholdet kan holde sig i et stykke tid efter åbning, HVIS der lukkes/tappes ordentlig for studsen på beholderen.
Gå huset igen og se om der ikke lige er et sted der skal fuges, så du kan få brugt det sidste, ellers så gen den et kølig sted og håb på at den virker igen, det første i spidssen er tørret ind og skal fjernes mekanisk for at der kan komme noget ud at tuben.
Eller smid den i skraldespanden så er der ikke mere at tænke over.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 16:09

Jeg tænkte mere på at komme nyt indhold i sådan en dåse.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-01-15 16:42

Citat
Jeg tænkte mere på at komme nyt indhold i sådan en dåse.

Det kan ikke betale sig til dem pris kr. 9,95.
Der kan fås løs indhold i poser der passer til en anden type fugepistol med det er kun ved brug af meget fugemasse at det kan betale sig.
Selv om du fik en løs pose er det for besværligt at fylde i beholderen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 17:13

Det var nu heller ikke for at genfylde med samme, men med en gang cement, da jeg har haft ´gnavere´ på besøg, og de har lavet et hul bagved et par varmtvands beholdere - og den eneste måde jeg kan komme til at fylde hullet, er ved at bruge et stykke haveslange/ på en pind og så tænke jeg på at bruge sådan en beholder til formålet = hvis du forstår meningen.
Har prøvet med PU skum, men det blev et værre svineri og gnaverne var der efter et par dage igen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-01-15 17:43

>mig-selv<
Citat
Det var nu heller ikke for at genfylde med samme, men med en gang cement,

Skriv hvad du tænker så kan vi andre bedre forstå det.
Du kan sagtens presse stemplet/proppen tilbage, rense den for, og hælde noget andet i den af en slags flise lim eller liggende og presse det ind til gnaverne.
beholderen skal bare lige skyldes i vand inden så den er fugtig indvendig så skulle det kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-01-15 17:51

Sådan nogen huller i murværk skal du kradse fri for alt det løse, børste eller bedre støvsuge og så fugte godt. Så kan du eksperimentere med eksempelvis fliseklæber og nogen glatte tynde brædder til at glatte ud med.
PU-skum plejer at holde i hvert fald mus på den rigtige side (knock on wood!), så mon ikke "udfaldet" skyldes mangel på klargøring som beskrevet.
vh
pbp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 17:52

Citat
Skriv hvad du tænker så kan vi andre bedre forstå det.

Syntes ellers det var klart nok.
Citat
Hvordan kan jeg genbruge sådan en her:
http://www.harald-nyborg.dk/p2296/acrylfugemasse-300ml-hvid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-15 22:26

Jeg tror du får svært ved at presse en grus og cement blanding ud gennem det hul der er ved udgangen af den patron. din beton skal jo ikke være flydende.
Måske hvis du laver et stort hul der hvor dyssen sidder, kan du måske klare den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-15 21:53

Det var så nemt nok, en svejse elekrode ned i studsen og ud med ´proppen´ i med lidt cement og hullet er lukket i væggen.
Nu er problemet så BARE at gnaveren ikke kan komme UD igen..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-15 21:55

Lidt under middel, men du var da inde på det rigtige trods alt (beholderen).