/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Blå Acara
Fra : mig-selv
Vist : 722 gange
50 point
Dato : 07-01-15 01:26

Har en ´han´ som normalt passer rigtigt godt på sin ´dame´, men den er eftertragtet af alle mine andre damer, der gerne vil lægge æg med HAM.

De har som det kan ses?, været i slagsmål og den lille vandt - hannen er heller ikke bange for at blande sig, men han har nok i én dame - som står for alt hjemme arbejdet, han dovner den bare, indtil videre

Klip kan ses her:
https://www.dropbox.com/s/qto447clromd1sx/Bl%C3%A5%20Acara.mp4?dl=0

?
Skal jeg beholde det par der har ! dannet par eller skal jeg give de 2 andre fisk en chance - hannen har som skrevet bestemt sig for den nede i hjørnet.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-01-15 05:47

Prøv at se denne her side om dine fisk
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=14251

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-15 17:08

Du skal beholde det par der selv har fundet sammen.
Flyt de andre hunner over i et andet "kar" og køb en han til dem.
Hvis der så også bliver et par ud af dem, kan du flytte dem tilbage til det andet par, forudsat at dette akvarie har en fornuftig størrelse.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 23:47

De ´overskydende´ fisk bliver flyttet i weekenden, til et lille 60L akvarie og der efter solgt, så kan det ene par få fred for de andre - der er flere par mellem dem som også har lagt æg, men de 2 store ´damer´ vil bare være med også og det er lidt synd for parret at de ikke kan få fred.
Ellers er de særdeles fredelige, der går et par krebensis med yngel sammen med dem, og de kan holde dem stangen

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 23:48

Tak for svaret dabj.