/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Spotskinne i gipsloft
Fra : molslinien
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 06-01-15 18:07

Hej

Jeg har gipsloft og vil gerne installere en let lille spot-skinne med 2 pærer
Den vejer meget lidt

Skal jeg bare bruge et par "rosett"-skruer fra Expandet el. lign.? (forbehold for stavevrøvl :) )
Eller skal jeg ud og ha fat i en søger og finde evt. træ bag gipsen?

Jeg har før prøvet at skrue en skrue i loftet, og den kunne jeg nemt hive ud med hånden bagefter

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 06-01-15 18:26

Expandet har en række produkter til gips, find dem i det lokale byggemarked.
http://www.expandet.dk/produkter/let-befaestigelse/

Det vil sikkert kunne holde, men godt er det ikke. Et af problemerne er at hvis lamperne gynger, så vil skinnen vippe og lave hullerne i gipsen større.

Så find de der bjælker i loftet og skru skinnen i dem.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-01-15 19:00

Hvis du aldrig vil flytte lamperne eller i øvrigt vride skinnen, så brug roligt rosetpropper. Ellers vil jeg også foreslå at skrue i lægterne.

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 06-01-15 19:03

Lamperne er små spots som sidder på skinnen. Det vejer som sagt alt i alt meget lidt
Skinnen skal bare monteres og ikke røres ved derefter, undtagen når evt. pærer skal skiftes

Jeg prøver at satse på et par rosett plugs

Tak

Jeg kan ikke acceptere 2 svar? ;)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-15 00:06

Jeg ville bruge driver plugs til dette

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 07-01-15 00:07

rotw, er det dem der har kæmpe skarpt gevind og sætter sig i selve gipsen?

Godkendelse af svar
Fra : molslinien

Dato : 08-01-15 14:47

Tak for svaret fun2 (og andre)