/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skidt og møj
Fra : kivi
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 05-01-15 14:04

jeg er begyndt at få en del uønskede reklammer som popper op på skærmen tøjreklamer ,film og meget andet ,jeg har prøvet antivirus , malware , spamfigter plus et par andre er nogen gode råd til hvordan man bliver skidtet kvit

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-15 14:31
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-01-15 15:28

har jeg inde

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-01-15 19:25

Hvis de popper op direkte på skærmen og ikke i din internet browser, har du fået noget adware ind på din maskine. Disse kommer typisk, når brugerne (dig) ikke kan lade være med at klikke på diverse underlige links der dukker op på hjemmesider du besøger. Tit følger de også med ved installation af diverse programmer.
Gå allerførst i kontrolpanel, programmer og funktioner (Win 7) og se om der er noget der skinne i øjnene som ikke burde være der, afinstaller så disse.
Der efter kører du Antimalware fra Malwarebytes. derefter Ccleaner, og hvis det ikke hjælper, så gå til spywarefri.dk, og følg denne vejledning: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-15 20:13

comodo time machine
returnil

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-01-15 07:59

desværre er der ingen af alle de gode råd der virker

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-15 13:31

Sluk maskinen, så slipper du for reklamerne!
Citat
Hvis de popper op direkte på skærmen og ikke i din internet browser, har du fået noget adware ind på din maskine. Disse kommer typisk, når brugerne (dig) ikke kan lade være med at klikke på diverse underlige links der dukker op på hjemmesider du besøger. Tit følger de også med ved installation af diverse programmer.
Gå allerførst i kontrolpanel, programmer og funktioner (Win 7) og se om der er noget der skinne i øjnene som ikke burde være der, afinstaller så disse.
Der efter kører du Antimalware fra Malwarebytes. derefter Ccleaner, og hvis det ikke hjælper, så gå til spywarefri.dk, og følg denne vejledning: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/
Prøv den rensning der henvises til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tvivler på at du har været den igennem.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-01-15 13:57

det har jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-15 14:54

Citat
uønskede reklammer som popper op på skærmen tøjreklamer ,film og meget andet

..ja, men HVILKE; tøjreklamer?, HVILKE; film? og HVAD FOR NOGET; andet?
HVORHENNE? (..og lad nu være med at svare: På skærmen selvfølgelig. )

..og endnu vigtigere: Hvem står som afsender? Navn?, Firma? ..en URL?

Læg evt. et billede af 'fænomenet' på http://www.peecee.dk ..så kan vi se ved selvsyn.

Så kunne vi måske også finde 'synderen'?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-15 15:35

Jeg tvivler stadig på at du har været hele smøren igennem på spywarefri, med svar tilbage fra dem osv. Det kan ikke lade sig gøre på en dag. Så er det i hvert fald første gang, jeg har hørt om det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-15 16:31

Du har fået et eller andet ind på din pc, reklamerne stammer fra Mallware der helt sikkert ligger/har noget med din browser at gøre, den kan ligge som et ADIN/ tilføjelses program i din browser.

Hvorfor får du ikke en VIRTUEL pc? så er du fri for al det skidt du får på din pc, det tager mindre end 2 minutter at lære at bruge disse.
comodo time machine
returnil
og du skal bare genstarte OG ALT ER I FINESTE ORDEN IGEN = samme pc, som da det blev installeret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-15 20:47

kivi ->
Citat
..jeg har prøvet antivirus , malware , spamfigter plus et par andre er nogen gode råd til hvordan man bliver skidtet kvit

Jamen... har du også prøvet f.eks. SUPERAntiSpyware ???

http://www.superantispyware.com/download.html
..og hvis du har?
Var det så en opdateret version? Prøv liiiige ..altså..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-15 20:50

Ps. Kør en 'Complete scan' ...når; du når dertil
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-15 21:08

At der så findes mennesker der ´GIDER´ ofre tid og andet på et så simpelt problem.
Ikke første gang der er ´raw´ i visse brugers PC, enten kør det virtuelt eller tag en backup af hele skidtet = så er den = POT )¤#/%/) ude af verden engang for alle og tager MINDRE tid end spørge og få svar herinde..
Men igen og igen - vil de lære? NJET.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-01-15 22:12

Citat
der ´GIDER´ ofre tid og andet på et så simpelt problem

Mon der ligefrem findes PC MACOKISTER - eller hvordan det staves

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-01-15 08:42

http://peecee.dk/upload/view/446383
ja spydigheder er der nok på kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-15 10:05

Læs dette : http://www.remove-pcvirus.com/dk/fjern-giant-savings/

Skidtet kunne også tænkes at komme ifbm. din A-Z startside. Prøv at fjerne denne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-01-15 10:13

Det er jo altid en god ide med et komplet image af en PC, når den er optimeret og ren, så man hurtigt kan genskabe systemet. Der findes masser af gratis programmer der kan klare denne opgave. Jeg gør selv det at hver gang der er installeret noget nyt software, eller opdateret til ny version, og jeg er sikker på det kører korrekt, så laver jeg et image af systemet, så jeg hurtigt kan komme tilbage, hvis noget går galt, eller der kommer snavs på maskinen. Desuden har jeg online backup (Google drev) på alle mine vigtige filer, så de også er i sikkerhed, ved et evt. total nedbrud.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-01-15 13:04

jeg har fundet ud af det hedder , search smartshoppin ,men det jeg har fundet er på engelsk så det kniber med at læse så er der en venlig sjæl som kan hjælpe
det er win 8,1 og google crome

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-01-15 13:35
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-01-15 15:29

jeg fandt noget og der stod at stop zilla kunne klare det så det håber jeg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-15 16:28

Citat
http://peecee.dk/upload/view/446383
ja spydigheder er der nok på kandu

Det var så sandelig ikke for at generer nogen - fatter bare ikke at visse brugere aldrig bliver klogere, og lukker en masse skidt ind på deres pc, for så at bruge flere timer/ dage på at få det fjernet igen
Når der nu engang findes programmer der kan genskabe jeres pc på 2 minutter.

Og angående mit spørgsmål du henviser til, så er det da rimelig relevant = hvis man ellers kan forstå spørgsmålet om at genbruge en ting - ikke smide den til genbrug.

Men sådan er der jo så meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-15 08:42

Det er lige ud af landevejen som med al anden Adware:

http://www.remove-pcvirus.com/dk/smartshopping-com-fjern/

http://udenvirus.dk/smartshopping-com-pop-up-ads/

Ps. Du har jo haft samme problem en gang før:

http://www.kandu.dk/Spg172356.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-15 08:48

Pps. ..og husk også:

Det er ikke nok at fjerne Adware'en fra den browser du benytter i øjeblikket. Skidtet skal fjernes fra ALLE de browsere du har installeret på maskinen: IE, Chrome, Firefox osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-01-15 18:13

mig selv vi kan jo ikke allesammen sidde og trille tommelfinger og spille 7 kabale

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-01-15 14:52

jeg overvejer at annulere spørgsmålet for der er desværre ingen af de gode råd som har hjulpet desværre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-15 15:21

Har du prøvet at nulstile din browser? Så scanne, rense.. ..og rydde op

Kan du ikke slippe af med det ved brug af disse værktøjer:

http://www.spychecker.com/software/freeware_antispy.html

..så er det 'noget' skidt vi aldrig har hørt om før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-15 15:27

..eller noget (DIG) som helt legalt har givet din maskine/browser lov til at køre reklamerne.
Enten via dine sikkerhedsindstilliger i operativsystem/browser ...eller via dine Antivirus ..subsidiært; FIREWALL tilladelser.

Har du givet tilladelse til at køre f.eks. en browserudvidelse/Ad-On/Extension, ActiveX komponent, tillægsprogram ..så hjælper alverdens scan's med div. ikkerhedsprogrammer ikke en dyt !!!

QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-15 15:30

Ps.
Det jeg mener er: Det du giver tilladelse til at køre? Dét tjekker dine sikkerhedsprogrammer ikke for.
De får lov 'at passere'
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 11-01-15 10:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

men for forsøget på at hjælpe mig