/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia lumia 735 vs Galaxy s4 mini
Fra : Eyvind
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 04-01-15 20:25

Jeg har ved et lykketræf, vædet og vundet en smartphone
(Det bliver ikke en IPhone)

Altså Windows eller Android styresystem.

Problem:
Jeg skal bruge GPS til at finde vej.
Jeg skal snakke med mit alarmsystemer via SMS og lidt tekst

Der findes en Android app til min alarm.
Kan Windows sættes til at lagre færdige tekster, som er lige til at sende med SMS

Og nu kan jeg simpelthen ikke bestemme mig.

Og så lige det der med a-gps ...............er det noget med at være online for at bruge GPS.

Lidt input til den vægelsindede tak.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-15 20:31

Find NAVFREE, den skal ikke på nettet (data-roaming)? men tror du har for lille TLF til den.
Tror også den er for lille til at kunne gemme Maps = gyldig en måned pr kort + Data Roaming DOG ikke via WIFI, hent kortene hjemme og brug ude...

Citat
Kan Windows sættes til at lagre færdige tekster, som er lige til at sende med SMS

Mener du kan gemme SMS som ´kopi´ til senere afsending - ellers kan du bruge et tekst program hvor du kopierer teksten fra - eller vælger SEND som?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 20:34

Hvis du selv må vælge, og den skal være billig så se her:
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/HUAY330BL/huawei-ascend-y330-smartphone-sort
Den er ganske vist sat op siden sidst jeg så på den = 444.-

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 20:39

NB Navfree er bedre end købe kort = TomTom, ihvert tilfælde dem jeg har afprøvet.
Men nu omdage skal have en Android tlf over Version 4,1 før du kan bruge de fleste Apps.

Og tror jeg misforstod dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 20:41

Og en sidste, har selv for tiden en ældre HTC med Android 2,1 på, og den kan ikke bruge til ret mange Apps, så den er på vej ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-15 20:44

Skal det være Android, så 4.2 lige som min tablet.
Jeg betaler selv den mobil - jeg har bare vundet retten til at købe noget "unødvendigt"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-15 20:55

Jeg glemte lige, at den skal kunne sættes i en eller anden form for bordplader.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 23:26

Citat
en eller anden form for bordplader.

Hvorfor dog det, den kan holde sig flere døgn `uden´ vand - men der findes en masse smarte stativer osv til telefoner.
http://www.ebay.com/itm/281518391385?_trksid=p2060778.m2749.l2648&var=580545555636&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Citat
købe noget "unødvendigt"

Håber også jeg får lidt ´skattepenge´ tilbage..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-15 08:53

sms kan alle mobiltelefoner. Det behøver endda ikke at være smartphone.
Til begge de to systemer kan du med lidt fif sætte dem til at sende faste sms tekster.
Du kanmed android ,ogsikkert også windows bruge gps uden at have internetforbindelse. Problemet er bare at få kort til at vise gps placeringen. Bedste kort ,altid opdateret er nu engang google maps.
du kan hjemme ,eller et andet sted med Wifi gemme et mindre kortudsnit på telefonen, som så dækker dit behov næste dag,hvis du ikke er på langtur.
Der findes andre gratis eller billige kort som kan downloades, men de virker dårligere,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-15 09:10

Hvorfor dog det, den kan holde sig flere døgn `uden´ vand - men der findes en masse smarte stativer osv til telefoner. ..................
For øjeblikket har jeg en Doro mobil som sidder i en bordplader så jeg kan se om der har været besked.........................det skal min smartphone også.

Jeg er ved at hælde over til Android mobil, men er stadig i tvivl.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-15 13:50

Tak for svaret mig-selv. Det bliver nok ikke en Nokia, til mit formål.