/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
folde dør
Fra : goodboy2
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 04-01-15 17:07

hej ti vores køkken har vi tænkt på at monterer en folde dør her frahttp://www.flexi-foldedoere.dk/Default.aspx?ID=10
mit spørgsmål ???? Vi har dør trin skal dette fjernes for at man kan monterer en folde dør ???

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-01-15 17:18

Det kan du jo læse om her:

file:///C:/Users/home/Favorites/Downloads/Checkliste+f%C3%B8r+montage+af+foldev%C3%A6g.pdf

Jeg ville nok forhøre mig ved leverandøren for at få det helt korrekte svar...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-15 17:46

Og jeg synes din leverandør kun har billige, smagløse foldedøre.
Er melamin ikke også plastik?

Uanset trin, vælg i hvert fald dem i midten, kun finer, men dog bedre.

Eller find en anden leverandør med rigtigt gedigen træ...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-15 17:46

Der skal monteres en styreskinne på gulvet og der vil dørtrinnet være i vejen så væk med den

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-15 18:22

Citat
Der skal monteres en styreskinne på gulvet og der vil dørtrinnet være i vejen så væk med den

Ikke nødvendigvis, jeg havde et par stykker i plast hvor det slet ikke var en mulighed, desuden vil en styreskinne altid være en skidtsamler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-15 18:38

Gør som marken84 skriver, ring til leverandøren.

o.v.n. der er ikke en styreskinne på gulvet.

M.h.t dørtrinet er det lidt svært at svare på. Det pæneste ville være at fjerne dørtrinet, men så vil der sikkert fremkomme en forskel mellem køkkenet og det rum, der støder op til køkkenet, det skal du lige være forberedt på.
Er gulvet mellem køkken og tilstødende rum, hvor foldedøren skal monteres gennemgående?

Citat
Vi har dør trin skal dette fjernes for at man kan monterer en folde dør ???

Ikke nødvendigvis, det kommer meget an på adskillelsen mellem de to rum. Personligt synes jeg ikke det vil blive pænt med et dørtrin/foldedør.

Tag dig ikke af svendgiversens personlige mening om, hvad du vil have. Han skulle i stedet have brugt tid på at svare på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-15 18:42
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-01-15 18:52

Du kan sagtens få en foldedøre der ikke kræver bundskinne, men hvis du vælger den løsning, skal dørtrinet væk.
Næste ting er så, at dit gulv kan være delt under dørtrinet og at du så skal have en dækskinne på.
Du skal også være opmærksom på, at den tager en pæn del af dørhullet, så måske skal det gøres lidt bredere.

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 04-01-15 19:01

Køkkenet støder op til gangen hvor der er klinker på , i køkkenet er der klik gulv på så det er derfor keg helst vil bibeholde dør trinnet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-15 19:58

Har du tænkt på en skydedøre i stedet for - den behøver ikke absolut, at være " indbygget ".

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 04-01-15 22:09

er ikke meget for skyde dørhar været i mine overvejelser men der er ikke plads hverken til en skjult eller synlig

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-01-15 22:38

På siden står
NB! Ved gulvbelægning med klinker SKAL der bruges gulvskinne
http://www.flexi-foldedoere.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2fFiler%2fCheckliste+før+montage+af+foldevæg.pdf

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-15 01:09

Citat
NB! Ved gulvbelægning med klinker SKAL der bruges gulvskinne

Den drejer sig jo om foldevægge.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-15 14:58

Hej
Vi har i mange år haft en massiv Pella Foldedør - uden bundskinne. (Selvfølgelig med topskinne).Den er ved bunden af en 5 trins lille trappe til vores tilbygning. Det fungerer meget fint. Jeg har kigget efter Pella foldedøre, men kan kun finde en masse brugte på DBA. Måske skulle du kigge der. Vore dør er af massivt egetræ.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-15 15:00

Ps. Selvfølgelig kan du beholde dit dørtrin. Det afhænger også lidt af dørlamellernes bredde når de er klappet sammen. De skal jo passe til karmbredden.
Ingelein