/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ACDsee Pro Billedbehandlingsprogram
Fra : ingelein
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 02-01-15 19:16

Hej
Er der mon nogen herinde som kender noget til ACDSee Pro (5-6) redigeringsprogram. Jeg har et problem med Keywords og kan ikke finde ud af IPTC og AC stikordsregistrene.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 19:53

Citat
IPTC og AC stikordsregistrene

Den må du lige forklare nærmere?

Er det ? Manager ELLER Editor programmet du skriver om?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-15 21:58

Hej mig-selv
ACDCsee Pro 6 har flere moduler indbygget. Jeg har foretrukket at have programmet på tysk, fordi der findes et tysksproget Brugerforum.
1. Verwalten
2. Ansicht
3. Bearbeiten
4. Entwickeln
5. On-line

IPTC Stikord lægges automatisk ind i de enkelte billeder. ACDSee stikord lægger sig i en database, hvorfra man så i forbindelse med forskellige arbejdsmetoder først skal lægge/ placere dem i billederne via en bestemt menu, for at have adgang til dem via stikordsregistret.
Mit spørgsmål drejer sig om hvordan man hierakisk opbygger et stikordsregister ved at bruge < altså f. eks.: MADRID<SPANIEN<EUROPA.
Det jeg skal have svar på kan kun klares af en der selv bruger programmet og er inde i de mange, mange funktioner det har.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-15 21:59

ps. Det er i forvaltningsmodulet man benytter IPTC stikord og ACDSee stikord.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-15 23:45

Citat
ACDCsee Pro 6

Stadig hvilken udgave = Editor eller Manager?
Citat
Mit spørgsmål drejer sig om hvordan man hierakisk opbygger et stikordsregister ved at bruge < altså f. eks.: MADRID<SPANIEN<EUROPA.

Hvis ikke ACD selv kan finde ud af det? tvivler jeg på andre kan få det til at virke.

OG: har begge ACD programmerne kørende, men kan kun lave nye kategorier osv, med uden m-data, så skal du sikkert have et program der kan åbne og redigerer dine IPTC og AC som sikkert hedder noget andet på Engelsk - jeg ikke kan ikke finde noget der hedder det i de 2 jeg har kørende.

Der findes gratis programmer der ændre på ikke helt normale filer:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=exe+editor&gbv=2&oq=exe+ed&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l4j0i22i30l6.13603.16505.0.19703.6.6.0.0.0.0.94.561.6.6.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.6.561.38uXErYC4xw

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-15 10:24

Hej mig-selv
ACDSee Pro 6 er hele pakken. Jeg forstår ikke hvad du mener. Hvilken version har du? Måske kun en af de andre pakker f. eks. Foto Slate eller noget andet fra ACDSee? Eller et helt andet program? Som jeg skrev, er manager og editor kun menupunkter i ACDSee.
Ingelein.

Ps. Jeg har løst mit problem, men venter stadigvæk på svar fra en som bruger programmet, fordi jeg har et andet spørgsmål.
Løsningen fandt jeg i Håndbogen
http://www.acdsee.com/de/support/acdsee-pro-6 -
Handbuch download - og på side 66 i håndbogen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-15 10:32

@mig-selv
Selvfølgelig kan ACDSee klare den sag - det er bare mig, som ikke vidste hvordan. Iøvrigt kan IPTC læses af andre programmer - modsat ACDsee stikord, som skal indlejres i billederne - gøres også med en AC funktion. IPTC er en standard. Prøv at google IPTC.
Mange hilsner og godt nytår
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 15-01-15 22:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Der var ingen, som kunne hjælpe - derfor spørger jeg i en anden tråd om der slet ikke er brugere af programmet herinde. (Det findes ikke på dansk).