/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optage P5 via PC
Fra : Eyvind
Vist : 944 gange
500 point
Dato : 02-01-15 19:07

Os gamle her, vil gerne optage noget fra P5.

Jeg brugte en gang et progran der hed Screamer Radio som endda var på Dansk.

Nu kan jeg ikke få det til at fungere mere, og kunne godt tænke mig et enkel lille optager program, så vi kan afspille giro 413 og Mylle på et andet tidspunkt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 19:40

Du kunne bruge en URL sniffer = men pas på du ikke sniffer for meget..
Ellers finde der såkaldte lydoptagere, også indbygget i MS
Bruger ingen af dem, så kan ikke rådgive, bortset fra en url-sniffer henter live, men en recorder optager hvad du hører:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=record+sound+online&gbv=2&oq=record+sound&gs_l=heirloom-hp.1.3.0l10.1576.5850.0.8112.12.9.0.3.3.0.94.796.9.9.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.12.843.i9dzWlcTSxw

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 19:41
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-15 19:48

Ok jeg venter lige til der kommer en som selv optager, og helst P5

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-15 20:18

Jeg prøver lige at hente noget der hedder Itunes.............jeg troede det kun var til mac udstyr.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-01-15 20:25

Hvis de sendes som podcast, kan du bruge Itunes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-15 20:33

Jeg vil bare optage P5 - men inde i Itunes vil de sælge mig en masse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-01-15 20:39

Du kan også høre dem her: http://www.dr.dk/p5/giro-413/giro-413-154

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-15 20:43

Super og hvordan optager jeg det så.
Det er meningen at jeg vil optage noget p5 og tage det med til udlandet og så afspille det.
Jeg får ikke altid lov til at høre dr. radio i udlandet (Spanien Grækenland)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 20:45

Kom lige til at tænke på denne, henter næsten alt fra nettet, bare du lægger URL ind i programmet? pas på med hvad du siger NEJ til - IKKE JA - bruger den ikke selv mere, men den anden jeg linker til, og kun for at hente filer på diverse sider.
http://jdownloader.org/
Ved ikke om denne kan det samme:
http://www.mipony.net/en/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 21:49

Kan du ikke hente det på Bonanza.dk ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 21:51

Forresten er IDM også et godt program, ved bare ikke om det kan hente lyd mit kan = der dukker altid en popup op, om jeg vil hente lyd/film:
http://www.internetdownloadmanager.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 21:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-15 01:34
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 03-01-15 11:56

Med eminent resultat bruger jeg
Free sound recorder http://free-sound-recorder.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-15 14:24

Balcanard (Dårlig And) -> Her er min vejledning til Eyvind:

HUSK: ..at takke nej til
Citat
By clicking Accept, you agree to download and install Softonic Assistant. Softonic Assistant suggests the best software alternative to open files with unkwnown file extensions. Softonic Assistant collects non-personally identifiable basic usage information such as installation or uninstallation of the app. By installing Softonic Assistant you also agree to its legal terms and privacy policy.
..ved at fjerne fluebenet, samt at fjerne ditto:
Citat
Download and install PC Speed UP - Recommended
(The installer for the downloaded software will start automatically)
By clicking Next you accept the legal terms and the privacy policy of PC Speed UP.

..for så er man på den 'sikre side'
..hvis ellers man tillader tilgang via sin Firewall permanent ..pånær denne første gang ( ..her vælger man; 'Kun denne gang').. og heller ikke næste gang advarslen/forespørgelsen dukker op ..men så takke [Allow/Tillad] permanent til tredie gang (..under selve installationen)
Så kørers installationen af selve programmet.

Når så installationen starter (..ovenstående 'vejledning' er vdr. Softonic), så kommer de 'sædvanlige' spørgsmål i fbm. free-sound-recorder ...og 'snagen' i privatlivet, med en masse spørgsmål, som man med stort besvær kan takke NEJ til.

Det tager en evighed at installere programmet.. så opstår der en fejl ..ignorer denne. (= 'den' Eyvind)

.. men så virker det også fino ..indtil du prøver rent faktisk at køre programmet.

Nu kan du så starte forfra på installationen og takke ALLOW permanent til AL tilgang fra programmet i din firewall.
NU virker det så ..
..men det er sandelig ikke let at betjene
Jeg smed det STRAKS ud med badevandet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-15 16:39

Nu fandt jeg en Dansk udbyder: http://www.tunebite.dk/radiotracker
Så ka' man da forstå , hvad de skriver </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-15 17:00

Ps. Installationen af free-sound-recorder gav 7 fejl i registreringsdatabasen efter installationen var tilendebragt. Efter af-installation gav programmet 5 fejl ..sammesteds.
Begge dele rettet med Ccleaner ver. 5.00.5050
Plus; at man derudover selv skulle slette det oprettede bibliotek fra stifinder...
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-15 17:13

Du kan da stadigvæk bruge Screamer Radio, har lige optaget et klip fra P5,
bruger du win 8 ligger klip i C:\Users\BRUGERNAVN\Music\Screamer Radio
det kan du ændre i Indstillinger, fane Recording

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-15 17:15

Link til P5 http://live-icy.gss.dr.dk:80/A/A25H.mp3

Link til Ludvigs hjørne hvor du kan hente Screamer på dansk
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer-trin.php

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-15 17:28

Ok Klaudi - så har Kim altså rettet et eller andet sted...............................jeg prøver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-15 18:05
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-15 19:15

Mange tak for det link, det kommer til at gøre lykke..................................i det lille hjem.

shyss - Jeg lader som om jeg selv har fundet ud af det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-01-15 19:29

velbekomme, jeg si'r ikke noget