/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Win XP - sikre data fra Outlook
Fra : ingelein
Vist : 539 gange
30 point
Dato : 02-01-15 12:16

Hej
Jeg skal opgradere til Win 7 - men hvordan sikrer jeg mig mine mailadresser og de gemte mails?
Jeg har en del mapper i strukturen under min Indbakke. Hvordan kan jeg kopiere/sikre disse mails.
En del af dem dem er uafsluttede sager.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 12:22

Windows let overførelse = ligger i Start/tilbehør/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 12:23

Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 12:25

Citat
Windows let overførelse

Det kan være den hedder noget andet på XP, men den virker til overførelse til Win7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-15 12:50

Er det Outlook eller Outlook Express?
For begge programmer gælder at du kan eksportere både mails og kontakter og gemme på et eksternt medie.
Outlook kan du installere på den nye Windows og importere kontakter og mails fra det eksterne medie.
Er det Outlook Express så skal du have installeret et mailprogram som kan importere filerne, for eksempel Thunderbird

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 13:51

@o.v.n

Det er Outlook - jeg prøver

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 13:58

Hm...... Under systemværktøjer kan jeg kun overføre Outlook Express, men jeg har Outlook. Hvordan gør jeg så?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-15 14:28
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 14:32

Tja....... man kan jo google sig til meget.

Her er et tilføjelsesprogram hvormed der kan tages back-up af Outlook (2003/2007 og flere)
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=9003

Download filen - og åbn Outlook. Under filer vælges Filer/sikkerhedskopi. Vælg stien til det drev hvor filen skal downloades - ok

Dernæst har man brug for et program hvormed man kan læse pst. filer.
Det er her:
http://www.freeviewer.org/pst/
Og det virkede fint for mig, hvorfor jeg nu annullerer spørgsmålet.
Godt nytår
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-01-15 17:03

Hej - Se mit sidste indlæg. Alle links førte til et rigtigt resultat. Min Mac/pc er nu opgraderet og Outlook "indholdet" er lagt ind i den nye Win 7 Outlook. Sådan skal det altså gøres.
Jeg har dog måttet oprette en ny mappe på skrivebordet, hvortil jeg har kopieretOutlook filerne fra den eksterne disk. Herefter har jeg fulgt anvisningerne i Freeviewer og det hele faldt på plads.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-01-15 20:48

Tak for svaret o.v.n..