/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer problemer
Fra : svendgiversen
Vist : 631 gange
132 point
Dato : 31-12-14 12:38

Min ellers udmærkede canon printer MP530 vil ikke længere tage papir ind.
Kan det betale sig at få den opereret?

En ny printer koster ca 1000 kr, men jeg har næsten nye, originale patroner for 700-800 kr i den gamle og canon, og andre printer fabrikanter, er så udspekulerede, at de skifter patroner for hver ny printer årgang/serie.

Kan man fortsat købe en cannon printer, der bruger cannon 8 patroner i de 3 farver og sort, samt stor sort canon 5?? Hvor???

Alternativt, er det muligt at sælge næsten nye, men allerede åbnede canon patroner?
Hvordan??
Min nabo foreslår den blå avis, men der er vel ikke mange,
der vil køre langt bare efter farve patroner???

Så der er cannon 5 og 8 farvepatroner til salg her på Fjordvej 25, Egernsund.
Midt mellem Sønderborg og Kruså, med ekstra nytårs rabat for/til jer kandu brugere...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-12-14 12:43

Godt nytår til dig også...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-14 13:45

I lige måde.

Noget jeg glemte:
Er der nogen der kan anbefale en ny printer med sammme kvalitet som MP530?
Den har også fax, som jeg ikke bruger, men med copy, scan og print.

Jeg har også canon cameraer og foretrækker canon,
det skal i hvert fald være med individuelle farve patroner...

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 31-12-14 13:47

og godt nytår til alle fra barmanden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-14 13:51

Du kan købe nye patroner her:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=inkfinder&show=list&model_id=873

eller i bundter
http://www.billigmedien.de/index.php?page=pi&l1=13&l2=63

De bor lige nede på industriweg i Harrislee

Jeg køber patroner hos Billigmedien til mine Canon printere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-14 14:04

Når en printer ikke vil tage papir skyldes det ofte en gummirulle som ligger mod papiret og skal føre det øverste frem. Med tiden bliver den hård slidt og glat, så papiret ikke mere følger med. Det plejer at hjælpe at vaske den i ( lunt) sæbevand. Det er bedst hvis den kan afmonteres før vasken, men eller kan det lade sig gøre med en fugtet klud.
Man skal have gamle papirtaver af,somkan sidde i gummiet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-14 14:32

Hvis du skal have ny printer vil jeg anbefale denne der kan bl.a. bruges som trådløs netværksprinter.
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=14289

Hertil ville jeg bruge disse compatible patroner som kun koster 278 kr. for 2x5 stk.
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&model_id=1942&product_id=14494

Jeg bruger de samme compatible patroner til min printer. Og jeg har gennem mange år handlet med billigmedien uden problemer af nogen art.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 132 point
Dato : 31-12-14 14:57

Canon sælger udmærkede printere, jeg har selv en af slagsen en Pixma MG5350, da jeg skulle sætte den i gang havde jeg problemer med at den ikke ville tage papir ind, jeg måtte bøje mig for min uvilje mod at læse manualer og i manualen fandt jeg ud af printeren havde 2 muligheder: Enten papir fra en kassete eller papir fra bageste bakke, printeren var sat til at tage papir fra kassete, jeg ved ikke hvordan en sådan kassete ser ud, den var ikke med i kassen og jeg havde sat papir ned i holderen som viste sig at hedde Bageste bakke. Nu printer den alle de billeder og dokumenter jeg ønsker
Har din printer disse muligheder?
Kan der være sket en fejl på din printer, så indstillingen er ændret til at tage papir fra en anden bakke?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-12-14 15:48

Kasetten sidder under printeren - på forsiden, og kan trækkes ud, og der er plads til ca. 1 cm papir i den..

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 31-12-14 16:25

Hej Skriv en mail til Canon.dk og få at vide om dine patroner passer til en anden og nyere model.

Jeg har selv lige et problem med min Canon MG6250, no0get med farverne og de svarede inden for 24 timer.

Jeg bad dem også give mig en idè om hvilken ny Canon som kunne opfylde mine ønsker, og de sendte så 3 links med til dem som kunne være relevante.

Det må jeg sige er super god service.

Godt Nytår til alle.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-14 17:15

Lige inden du klikker på print - så kig på egenskaber..............der står hvor den henter papir eller om den er sat til auto

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-15 03:59

<o.v.n.

kasetten som du skriver om er en skuffe der sidder under hvor dine print kommer ud, som Bille1948 skriver lige til at trække ud og lægge papir i.

Se her http://peecee.dk/upload/view/446014

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-15 09:22

Jammen den skuffe troede jeg var til printafald.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-15 10:25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-15 12:12

Tak til Bille og bentjuul det er en god dag når man lærer noget nyt så 2015 starter godt, i den hemmelige bakke er der plads til små fotopapirer og den kan vist bruges til specielle opgaver
Det er en rigtig god printer den Canon jeg fik købt der
Godt nytår til alle

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-01-15 14:24

Tak for svaret o.v.n..

Jeg har fundet bakken med den anden mulighed for papir input og min printer virker nu igen.
Den må stå på auto for jeg har ikke ændret indstillinger.

Også tak til alle andre for gode råd og Godt Nytår.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-15 14:44

Det var godt at Bille1948 løste problemet med den anden bakke.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-15 18:02

Citat
Det var godt at Bille1948 løste problemet med den anden bakke.......
jeg har før oplevet at mit svar ufortjent bliver accepteret, det synes jeg ikke helt er tilfældet her da jeg skrev først om muligheden for en forkert papirkilde uden at jeg kunne finde bakken, Bille som kender printeren kunne så fortælle at der er en indbygget bakke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-01-15 19:56

Jeg har selvfølgelig overvejet, hvem der der skulle have de værdiløse kandu points,
og rigtigt, ovn kom først med den alternative ind bakke.

Og så var det jo ret elementært at finde den, med eller uden Billes hjælp,
som jeg iøvrigt kender godt gennem mange år i forbindelse med slægtsforskning.

Han skal nok få kompensiation fremover, eksempelvis bruger jeg også og anbefaler FTM:
Vort bedste slægtforsknings program med den bedste danske support fra netop Bille.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-15 23:30

o.v.n. Det har alligevel taget dig mere end 1 år at finde skuffen læs http://kandu.dk/Spg169420.aspx

Så problemet blev først løst da Bille1948 gjorde jer opmærksom på hvor den anden bakke var placeret.

Point er ligegyldige, men det er anerkendelsen for det rigtige svar ikke.......