/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny el aftale
Fra : alimak
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 30-12-14 15:42

Jeg har haft Nordjysk elhandel som leverandør i nogle år ,og nu har jeg fået et brev om at nu skal jeg have Energi fyn som min nye el leverandør.Jeg har ikke forstand på dette og spørger derfor er dette smart af mig at blive med på? Eller skal jeg finde en anden der er billigere og bedre? Håber nogen har gode råd.
alimak

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-14 15:54

OK sælger også billig strøm lige pt.
Har selv lige skiftet til dem...

Ammitz

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-12-14 15:55

Der er såmænd ikke den store forskel på hvad EL koster, medmindre du har en fabrik eller lignende med et kæmpestort forbrug, kan det vist komme ud på ét hvem du har som EL-leverandør...

Blot skal man lige være opmærksom på:

http://www.energifyn.dk/privat/elhandel/kunde-hos-energifyn/pas-paa-telefonsaelgere

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 310 point
Dato : 30-12-14 16:32

Med mindre du som skrevet er storforbruger, så lad tingene gå sin gang = det er halve ører du kan spare IKKE kroner.
Selve EL-delen koster ikke mange ører, det er afgifter der bliver til den endelige og dyre pris

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-14 18:37

Citat
Selve EL-delen koster ikke mange ører, det er afgifter der bliver til den endelige og dyre pris

Og transporten, jeg betaler til 3 forskellige net selv om jeg herfra kan pisse over til det lokale elværk........ikke engang firmaer kan bruge den opsplitning til noget i deres regnskab.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-14 19:03

Citat
Og transporten, jeg betaler til 3 forskellige net selv om jeg herfra kan pisse over til det lokale elværk........

Ja, sådan er livet.

Men ellers mener jeg at? den del man kan spare penge på er på noget med 5-10 øre (den reelle pris på 1Kw/t) ud af et beløb på ? 2,25 men kan ikke lige huske/se det på min betalings oversigt, men AFGIFTER er næsten det eneste EL priserne i bund og grunde er, og dem kan man desværre ikke få rabat på.
Jeg kunne godt selv søge om (hvad det nu hedder) nedsat el, da jeg opvarmer mit hus (delvist) med el, men den eventuelle besparelse plus meget andet gør at jeg har opgivet dét - ikke besværet værd.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-14 19:39

Helt enig med de ovenstående. El + mange andre ting,er så konkurrence-betonet,at "besparelsen" er lig pebernødder. Her er vores el-selskab:

http://thymors.dk/
Se selv efter,om der "er noget at hente". Gider ikke selv. Vi bruger ca. 4000 kwh/år.

Bruges der 2-3 mill. kwh/år,kan der selvfølgeligt handles med el-selskabet.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-14 19:59

Citat
Jeg kunne godt selv søge om (hvad det nu hedder) nedsat el, da jeg opvarmer mit hus (delvist) med el, men den eventuelle besparelse plus meget andet gør at jeg har opgivet dét - ikke besværet værd

Det var noget med at huset skal registreres hos ? BRF som el-opvarmet, og det var dér jeg opgav, tænk hvis ikke kan ændre på dét om et par eller der omkring, og den samlede ´gevinst´ ville blive under 500.- om året i EL, på et forbrug på knap 16000 kr, afhængig af vinteren.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 31-12-14 00:25

Tak for svaret mig-selv.