Første og fremmest ..
Du har helt ret Mosebaek .. man kan jo kun have lidt ondt af den fyr, det ønsker man jo ikke for nogen.
Jeg har fået tjekket lidt op på scooteren.
Det første jeg gjorde, var at tjekke tændrøret for at se om det var hvidt.
Det skal lige siges, at jeg havde renset tændrøret i mit forsøg på at få den til at køre bedre, så jeg startede med at starte den op og køre et par minutter.
Jeg tog et par billeder af tændrøret som jeg ville ligge herind, men det kan jeg ikke kan jeg se.
Det sjove er nemlig, at tændrøret bliver svagt gråligt på den ene side, men den anden side af tændrøret er sort, som det skal være.
Jeg forundrede mig lidt over dette og besluttede at teste det i længere tid.
Efter 5 minutters kørsel tjekkede jeg igen tændrøret, hvilket stadig havde forskellige farve på hver side af tændrørets spids.
Jeg er lidt måløs over dette, men satte mig for at tjekke samlingerne mellem karburator og cylinder.
Min motor er ret beskidt hvilket efter min overbevisning gør det nemmere at se hvis der er et læk et sted, hvor den kan trække falsk luft. Intet sted kunne jeg se samlingen mellem cylinder og studsen, den er bare fyldt med tørt skidt.
Pakningen mellem Studs og karburator var en anden sag. Der var den tykke plastic pakning, som holdes tæt med gummiringe, sat på hovedet.
Jeg vendte den, spændte den godt fast og tog mig en prøvetur.
Jeg blev efterfølgende afbrudt kort ind i min prøvekørsel, da det begyndte at regne, men på den korte tur kunne jeg ikke fremprovokere tilfældet hvor den mister sit træk, hvilket jeg altid kan gøre ret hurtigt.
Jeg tager mig en forsigtig tur på 3-5 km i morgen, hvor jeg efterfølgende vil tjekke op på tændrøret igen.
Jeg tør næsten ikke sige at problemet er løst, men det lader umiddelbart til at den køre normalt nu.
Hvis dette er tilfældet giver jeg alligevel point for svaret fra "mig-selv", da løsningen var falsk luft.
Hvis tilfældet stadig er der, må jeg have det af helt ind til membranen.
Ps .. stadig syg, men pyt, jeg har har stadig mine øjne ... gudskelov :)