/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
kan ikke < > frem
Fra : Pjensendkk
Vist : 410 gange
60 point
Dato : 26-12-14 18:08

hej jeg sider og er ved at lære noget html jeg bruger microsoft expression web 4 og i starten kunne jeg godt lave de her symboler < > men nu kan jeg pludeselig ikke jeg kan godt her og i notebook og andre steder men ikke i expression web 4..... hvad har jeg gjort forkert siden jeg pludselig ikke kan

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 26-12-14 21:17

når jeg trykker på knappen kommer der de her 2 symboler \ |

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-14 21:19

Måske i dine indstillinger i programmet???/ det kunne jo være at du havde slået det fra, med diverse tastetegn osv.
Og så Web 4 ikke det bedste program til hjemmesider, jeg hoppede fra det for mange år siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-14 21:20

Eller prøv at se under TASTATUR i kontrolpanel, det kan være du har fået krydset noget forkert af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-14 21:22

Tænkte på at du muligvis har ´ramt´ knappen sprog// - ned ved uret på proceslinien.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-14 21:46

Jeg går ud fra at det er disse <> ved siden af Z
Nede til højre på skærmen står der DAN eller ENG
Tryk evt. på windowstasten+mellemrumstasten for at skifte

mig selv > det er vist ikke web 4 som jeg også har prøvet.

Jeg har lige kigget på lidt video fra programmet:
https://www.youtube.com/watch?v=1BEtouy1y84
Og det ser lidt fornuftigt ud - og jeg skal da afprøve det.

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 26-12-14 22:13

det er kun i web 4 for de virker godt i alle andre programmer og har prøved at tjekke med sprog på tastatur og det med wintasten og space det virker heller ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-14 22:40

OK - det kan jeg ikke prøve, for jeg har ikke hentet programmet endnu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 00:12

Prøv dette :

http://www.alt-codes.net/

Hold ALT tasten nede ..og brug den numriske del af tastaturet (NUM-LOCK ..skal være slået til)

EKS. ALT (..holdes nede) + 6 + 0 giver (..og slip ALT): <

..og; ALT + (..holdes nede) + 6 + 2 giver (..og slip ALT): >

Men tjek lige din tegntabel og default tegnsæt på pc'en:

http://www.wikihow.com/Change-the-Default-Font-on-Windows-7

ASCII værdier er forskelige ..alt efter; hvilket tegnsæt du benytter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 27-12-14 00:21

med alt +6+0 og alt+6+2 så ka jeg godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 00:33

Pjensendkk -> Godt så ...dermed fik du (delvist) løst problemet
Tjek så :

Sprog, landekode, default Font osv. i dine opsætninger af tastatur, sprog mm. i Kontrolpanelet.

Det kan lade sig gøre at bruge tataturet 'direkte' ...ellers:

Tjek evt. opsætning i det program du benytter:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=36179

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-14 15:07

Tools > Customize > her og andre steder kan der skrues på programmet.
Inde i programmet kan jeg stadig skrive <>
ellers må du coppy paste ved at skrive noget i design og kopiere i code visning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 19:09

Eivind ->
Citat
Inde i programmet kan jeg stadig skrive <>

JA... DU kan, men det kan Pjensendkk tilsyneladende ikke !
Derfor må vi prøve at hjælpe Pjensendkk på vej
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 28-12-14 16:32

i dag da jeg tændte op for web 4 kunne jeg godt skrive < og > igen men efter 5-6 minutter kunne jeg pludselig ikke skrive dem mere

jeg har prøvet at ændre tastaturet fra DK til US og det virker heller ikke

eivind ja jeg kunne godt copy paste men det ville tage en evighed at skrive en html kode

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 28-12-14 16:45

har lige opdaget at < > ligger på komma og punktum tasterne.... nogen ide om hvordan jeg fixer det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-14 19:45

Programmet må opfatte dit tastatur som ikke dansk.
Jeg har en ældre computer, hvor jeg har installeret web4 og der virker mine taster normale.
har du "Caps Lock" sat til
Har du "Num Lock" sat til
Er du sikker på at tastaturet er sat til Dansk og det gøres i:
Control panel > Changes indput metode > den skal hedde "keyboard layout : Danish"

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 28-12-14 21:03

nu har jeg fået det til at virke hvis jeg kører programmet som admin så virker det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-14 21:20

ok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-14 15:46

Juhuuueeh..
..så mangler du bare, at kunne skrive korrekt Dansk
...hvis du vil gøre dig håb om også at kunne kode korrekt?
Citat
hej jeg sider

Næeh.. du: sidder
..og:
Citat
..de her..

= disse
..samt:
Citat
pludeselig

= pludselig

Fordi?
Kode afhænger af; om denne kan fortolkes korrekt
Syntaks og semantik hænger uløseligt sammen
Lad os bare kalde det for slå-fejl for nuværende ...så behøver vi ikke gå i detaljen
Kærligst ..og Happy Coding </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mazar

Dato : 29-12-14 17:36

Mit bud er at du får ramt en genvejs-kombination som ændre dit sproglayout i selve programmet .. tjek evt. indstillinger i det program du snakker om.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-14 18:50

Molo
Citat
Kode afhænger af; om denne kan fortolkes korrekt

Hvilken "denne" er det, som skal fortolkes korrekt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-14 07:37

Koden..!
..men det hedder altså 'denne kode' og ikke 'den kode' Eyvind
Prøv f.eks. at udtale dette på 'Klovne-Dansk': Der er fejl i den kode.
( ..i betydningen; Det er en kodefejl )..og du vil forstå hvorfor.
Prøv derefter at sige ..igen på 'Klovne-Dansk: Der er fejl i koden.
Det er ikke ukorrekt at skrive således, men betydningen bliver en anden.
Der er forskel på bestemt og ubestemt i denne forbindelse.
Mange udlændinge siger altid 'den' i stedet for 'det' eller 'denne'.
..men nu er det ikke et sprogkursus vi er på, ...så behøver vi ikke gå i detaljen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-14 07:47

Ps. For du ikke skal være i tvivl Eyvind: Så er det med vilje at jeg i forrige kommentar skrev:

'...så behøver vi ikke gå i detaljen' i stedet for den korrekte sætningsopbygning:
'...så vi behøver ikke gå i detaljen'
Det skal opfattes som en vittighed ..som illustration af forskellen på syntaks og semantik.
Citat
Et programmeringssprogs syntaks er den korrekte notation af de enkelte bestanddele i et program, skrevet i vedkommende sprog, og semantikken er meningen med de forskellige syntaktiske konstruktioner.

Kilde:
http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Informatik/Software,_programmering,_internet_og_webkommunikation/program/program_%28Syntaks_og_semantik%29
</MOLOKYLE>